/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
LaCie Monitors ?
Fra : condrup.net


Dato : 14-07-05 21:09

Hej Gruppe.

Er der nogle der evt kender en dansk leverandør af LaCie monitors ? Her
tænker jeg andre end de der er anført på edbpriser..

Emnet er ikke OT, skærme anvendes i foto redigering samt grafisk arbejde.


Mvh
Ole C
www.condrup.net



 
 
Hans Joergensen (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 14-07-05 21:18

condrup.net wrote:
> Er der nogle der evt kender en dansk leverandør af LaCie monitors ? Her
> tænker jeg andre end de der er anført på edbpriser..
> Emnet er ikke OT, skærme anvendes i foto redigering samt grafisk arbejde.
>

Emnet er OT.

"Hvad for en lommelærke passer bedst i fototasken, og hvad bør der
være i den."

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Tholo - www.tholofot~ (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 14-07-05 21:47

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrndddi3u.2iu.haj@enterprise-server.dk...

> Emnet er OT.

Pjat det er yderst relevant.

> "Hvad for en lommelærke passer bedst i fototasken, og hvad bør der
> være i den."

Hvad har en lommelærke med foto at gøre..?? dårlig eks.
En god monitor er da meget relevant for foto i dag.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
Har meget mørkekamre udstyr samt digitale proff printere til salg lige nu.
www.tholofoto.dk www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/arkiv/red_pub.htm



Hans Joergensen (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 14-07-05 21:53

Tholo - www.tholofoto.dk wrote:
>> Emnet er OT.
> Pjat det er yderst relevant.

Hvad så med "Hvad for en CPU virker photoshop bedst på" eller "hvad
for et grafikkort giver den bedste billedkvalitet" eller "hvad for
et pegeredskab er bedst" .. er de også ontopic?

>> "Hvad for en lommelærke passer bedst i fototasken, og hvad bør der
>> være i den."
> Hvad har en lommelærke med foto at gøre..?? dårlig eks.
> En god monitor er da meget relevant for foto i dag.

Masser, fotos bliver altid bedre efter to fadøl eller en god stiv
drink

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Tholo - www.tholofot~ (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 14-07-05 23:31

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrndddk67.2iu.haj@enterprise-

> Hvad så med "Hvad for en CPU virker photoshop bedst på" eller "hvad
> for et grafikkort giver den bedste billedkvalitet" eller "hvad for
> et pegeredskab er bedst" .. er de også ontopic?

woouuww du vil gerne køre den langt ud..
En god skærm er da noget af det mest vigtige når man skal i det digitale
mørkekammer.. men ok du får ret..

> Masser, fotos bliver altid bedre efter to fadøl eller en god stiv
> drink

Jeg siger ikke mere...
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
Har meget mørkekamre udstyr samt digitale proff printere til salg lige nu.
www.tholofoto.dk www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/arkiv/red_pub.htm



Knud Gert Ellentoft (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 15-07-05 00:07

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

>En god skærm er da noget af det mest vigtige når man skal i det digitale
>mørkekammer.. men ok du får ret..

Hvor i spørgsmålet ser du noget, der har med »det digitale
mørkekammer« at gøre?

Der spørges om distributør og ikke andet og det er off topic.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Peer K (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Peer K


Dato : 15-07-05 10:18

Knud Gert Ellentoft wrote:

>>En god skærm er da noget af det mest vigtige når man skal i det digitale
>>mørkekammer.. men ok du får ret..
>
> Hvor i spørgsmålet ser du noget, der har med »det digitale
> mørkekammer« at gøre?
>
> Der spørges om distributør og ikke andet og det er off topic.

Dette svar er ikke specielt til dig Knud.

Men for POKKER da. Man fristes af og til, til at råbe "SÅ HOLD DOG
KÆFT!", når man læser den her gruppe. Manden spørger om en monitor til
billedbehandling - her sidder sikkert en del med forstand på det.

Engang imellem fristes man til at tro, at det er en eller anden
pis-længst-konkurrence, hvor det gælder om poste flest beskeder eller
være den allerførste til at slå nogen i hovedet med den virtuelle
politistav.

Jeg gider ikke gå ind i diskussionen om det er off-topic eller ej, men
tag dog en slapper altså.

Det komiske er - og det sker af og til - at en semi-offtopic besked
generer en totalt offtopic diskussion om at være offtopic (og ja, nu er
jeg det selv), hvor de selvsamme mennesker gladeligt sidder og fedter
rundt i en totalt ligegyldig diskussion.


--
Peer K

Hans Joergensen (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 15-07-05 10:49

Peer K wrote:
> Men for POKKER da. Man fristes af og til, til at råbe "SÅ HOLD DOG
> KÆFT!", når man læser den her gruppe. Manden spørger om en monitor til
> billedbehandling - her sidder sikkert en del med forstand på det.

Nej, han spørger hvor man køber en monitor..

> Engang imellem fristes man til at tro, at det er en eller anden
> pis-længst-konkurrence, hvor det gælder om poste flest beskeder eller
> være den allerførste til at slå nogen i hovedet med den virtuelle
> politistav.

Nej det er ikke det det drejer sig om.. men der er altså en
nyhedsgruppe til det samme.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Tholo - www.tholofot~ (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 15-07-05 22:01

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnddf1ku.18r.haj@enterprise-server.dk...

> Nej, han spørger hvor man køber en monitor..

Som han også gør opmærksom på skal bruges til foto redigering.

>> Engang imellem fristes man til at tro, at det er en eller anden
>> pis-længst-konkurrence, hvor det gælder om poste flest beskeder eller
>> være den allerførste til at slå nogen i hovedet med den virtuelle
>> politistav.
>
> Nej det er ikke det det drejer sig om.. men der er altså en
> nyhedsgruppe til det samme.

Selføldig er der en gruppe omkring skærme, men igen så sidder der en masse
folk herinde, som vel bruger gode skærme til at lave deres billede
behandling på daglig, så man skulle vel mene at det var et godt sted at
spørge. Heldigvis var der 3 i denne gruppe var gerne ville hjælpe Ole,
istedet for at starte en lang tråd, om at Ole burde have spurgt et andet
sted.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
Har meget mørkekamre udstyr samt digitale proff printere til salg lige nu.
www.tholofoto.dk www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/arkiv/red_pub.htm



Hans Joergensen (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 15-07-05 22:10

Tholo - www.tholofoto.dk wrote:
>> Nej, han spørger hvor man køber en monitor..
> Som han også gør opmærksom på skal bruges til foto redigering.

Hvor køber jeg billigst CAT-sko? jeg har tænkt mig at bruge dem til
fototure, så det er ikke offtopic...

Hvordan rejser man billigst til Grønland? jeg skal på fototur, så
det er ikke offtopic.

Hvor køber man det bedste fjernsyn? jeg skal se War Photographer, så
det er ikke offtopic.

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Henning (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 15-07-05 23:52


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnddg9h1.18r.haj@enterprise-server.dk...
> Tholo - www.tholofoto.dk wrote:
>>> Nej, han spørger hvor man køber en monitor..
>> Som han også gør opmærksom på skal bruges til foto redigering.
>
> Hvor køber jeg billigst CAT-sko? jeg har tænkt mig at bruge dem til
> fototure, så det er ikke offtopic...
>
> Hvordan rejser man billigst til Grønland? jeg skal på fototur, så
> det er ikke offtopic.
>
> Hvor køber man det bedste fjernsyn? jeg skal se War Photographer, så
> det er ikke offtopic.
>
Een ting er sikker... Du er offtopic. Denne diskution burde forlængst være
flyttet til dk.admin.netikette. Det er der pindehuggeriet om OT foregår og
de det interessere følger med.

FUT: dk.admin.netikette

mvh Henning




Niels Riis Ebbesen (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 15-07-05 10:55


Peer K wrote:

> Men for POKKER da. Man fristes af og til, til at råbe "SÅ HOLD DOG
> KÆFT!", når man læser den her gruppe. Manden spørger om en monitor til
> billedbehandling - her sidder sikkert en del med forstand på det.


Du er squ en klaphat, Ole Condrup spørger ikke om en monitor til
billedbehandling - han spørger om en dansk leverandør af et bestemt
produkt.

De folk der har forstand på skærme kan bar skrubbe over i
news:dk.edb.hardware.skaerm - så er eksperisen der hvor emnet er
on-topic...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Tholo - www.tholofot~ (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 15-07-05 22:03


"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor i spørgsmålet ser du noget, der har med »det digitale
> mørkekammer« at gøre?
>
> Der spørges om distributør og ikke andet og det er off topic.

Ole skrev :
"Emnet er ikke OT, skærme anvendes i foto redigering samt grafisk arbejde. "

Måske kun mig der læste mellem linierne at grunden til han spurgte var fordi
det bla. skulle bruges til "foto redigering" og at han mente at der måtte
være nogle blandt denne gruppes brugere der viste noget.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
Har meget mørkekamre udstyr samt digitale proff printere til salg lige nu.
www.tholofoto.dk www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/arkiv/red_pub.htm



Michael (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 14-07-05 21:55

Tholo - www.tholofoto.dk wrote:
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrndddi3u.2iu.haj@enterprise-server.dk...
>
>
>>Emnet er OT.
>
>
> Pjat det er yderst relevant.

Et yderst relevant spørgsmål i: dk.edb.hardware.skaerm

Niels Jacobsen (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Jacobsen


Dato : 14-07-05 21:22

condrup.net wrote:
> Er der nogle der evt kender en dansk leverandør af LaCie monitors ?
> Her tænker jeg andre end de der er anført på edbpriser..

http://www.3g.dk/produkter.html
http://www.caslonshop.dk/

M.v.h
Niels



Esben (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 14-07-05 21:56

"condrup.net" <admin@1234condrup.dk> skrev i en meddelelse
news:SDzBe.126$kQ6.90@news.get2net.dk...
> Hej Gruppe.
>
> Er der nogle der evt kender en dansk leverandør af LaCie monitors ? Her
> tænker jeg andre end de der er anført på edbpriser..

En af broadline distributørerne begyndte at føre LaCie for nyligt, så de
fleste forhandlere bør kunne skaffe dem.

--
Esben



;o\)-max- (14-07-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 14-07-05 22:02


"condrup.net"
> Hej Gruppe.
>
> Er der nogle der evt kender en dansk leverandør af LaCie monitors ? Her
> tænker jeg andre end de der er anført på edbpriser..
>
> Emnet er ikke OT, skærme anvendes i foto redigering samt grafisk arbejde.
>
>
> Mvh
> Ole C

Jeg forstår bare ikke når der er en nyhedsgruppe kun til skærme,
hvor alle skærm experterne sidder, men hva faen du har fået på
nuværende tidspunkt (med denne) 5 lige gyldige svar og måske
2 du kunne bruge til noget, håber du så er en glad mand Ole, hehe
er ikke i tvivl om a du sidder og smiler.. -max-



Gerner Majlandt (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Gerner Majlandt


Dato : 15-07-05 07:08


"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:QoABe.59805$Fe7.196364@news000.worldonline.dk...
> Jeg forstår bare ikke når der er en nyhedsgruppe kun til skærme,
> hvor alle skærm experterne sidder, men hva faen du har fået på
> nuværende tidspunkt (med denne) 5 lige gyldige svar og måske
> 2 du kunne bruge til noget, håber du så er en glad mand Ole, hehe
> er ikke i tvivl om a du sidder og smiler.. -max-

Hej

jo jo der sidder helt sikkert mange, som kan fortælle hvilken skærm der er
godt til de forskellige spil

Jeg så for nogen tid siden en som spurgte i denne gruppe hvilken webhotel
der var god til billedegalleri, han fik også besked om at spørge i
dk.edb............webhotel, men der fik han faktisk ingen svar.

Hvis man vil spørge hvilke batterier man bruger til sit kamera, skal man så
spørge i dk.teknik.elektronik?

Experterne sidder jo i denne gruppe, dem som bruger alle de ting hver dag,
jeg ville også have spurgt her.

mvh
Gerner



;o\)-max- (15-07-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 15-07-05 07:56


"Gerner Majlandt"
>
> "-max-"
> > Jeg forstår bare ikke når der er en nyhedsgruppe kun til skærme,
> > hvor alle skærm experterne sidder, men hva faen du har fået på
> > nuværende tidspunkt (med denne) 5 lige gyldige svar og måske
> > 2 du kunne bruge til noget, håber du så er en glad mand Ole, hehe
> > er ikke i tvivl om a du sidder og smiler.. -max-
>
> Hej
>
> jo jo der sidder helt sikkert mange, som kan fortælle hvilken skærm der er
> godt til de forskellige spil

Duh - har du overhovedet læst spørgsmålet..??

> Jeg så for nogen tid siden en som spurgte i denne gruppe hvilken webhotel
> der var god til billedegalleri, han fik også besked om at spørge i
> dk.edb............webhotel, men der fik han faktisk ingen svar.

Ja det kan jeg huske - prøv lige at tjek igen, han fik faktisk svar -
Du er liige hurtig nok på aftrækkeren Gerner.. Måske hvis han
havde skrevet mere til emnet istedet for hans livshistorie havde
han fået flere svar.. Hvis du ser den mængde svar folk generelt
for i webhotel gruppen, men det kræver vel at man stiller et
klart og konkret spørgsmål..

> Hvis man vil spørge hvilke batterier man bruger til sit kamera, skal man så
> spørge i dk.teknik.elektronik?

Der blir altid henvist til et par butikker der handler batterier,
såe det spørgsmål blir besvaret uden problemer,kan ikke se
hvad det har med de andre emner at gøre. Når der findes en
NG der hedder webhotel og det er det man søger, eller hvis
man søger info om en skærm, jamen jeg kan sku ikke se
problemet, der findes en nyhedsgruppe med det navn..
En batteri gruppe findes vidst ikke, så det var måske ikke
så heldigt et eksempel - prøv med noget andet det er jo
sjovt det her

> Experterne sidder jo i denne gruppe, dem som bruger alle de ting hver dag,
> jeg ville også have spurgt her.
>
> mvh
> Gerner

Jeg er ikke i tvivl om at du ville og sikkert også gør på et
eller andet tidspunkt, det er jo op til dig, men hvis du spørger
mig er det ikke så smart..Hvis du vil diskutere med mig så hold
dig i det mindste til facts.. -max-

PS. så du ikke skal søge hele webhotel gruppen igennem, her er svaret:
38nulcF5r2arsU1@individual.net




Mogens Hansen (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Hansen


Dato : 14-07-05 22:05


"condrup.net" <admin@1234condrup.dk> wrote in message
news:SDzBe.126$kQ6.90@news.get2net.dk...

[8<8<8<]
> Er der nogle der evt kender en dansk leverandør af LaCie monitors ?

Goecker (www.goecker.dk) tæt ved Nørrebro Station i København.

Venlig hilsen

Mogens Hansen



condrup.net (14-07-2005)
Kommentar
Fra : condrup.net


Dato : 14-07-05 22:31

Takker for svar, konstruktive såvel som ligegyldige, næste gang spørger jeg
i skærm gruppen, der sidder nemlig en masse fotografer, som uden tvivl går
mere op i om deres skærm er god til billedebehandling, end til at spille
Counterstrike på... eller gør der ?

Mvh Ole C
www.condrup.net



Knud Gert Ellentoft (14-07-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-07-05 23:39

condrup.net skrev:

>Takker for svar, konstruktive såvel som ligegyldige, næste gang spørger jeg
>i skærm gruppen, der sidder nemlig en masse fotografer, som uden tvivl går
>mere op i om deres skærm er god til billedebehandling, end til at spille
>Counterstrike på... eller gør der ?

Du spørger jo ikke noget om, hvordan den er er at bruge i
forbindelse med foto, men blot om, hvem der er distributør.

I det første tilfælde kunne det være on topic (selvom jeg ville
foretrække at bruge edb.grafik til det), i dit tilfælde er det
helt og aldeles off topic.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

condrup.net (15-07-2005)
Kommentar
Fra : condrup.net


Dato : 15-07-05 00:46


"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
news:f7qdd19m629aec33g14gjej1nk602aotil@dtext.news.tele.dk...
> condrup.net skrev:
>
>>Takker for svar, konstruktive såvel som ligegyldige, næste gang spørger
>>jeg
>>i skærm gruppen, der sidder nemlig en masse fotografer, som uden tvivl går
>>mere op i om deres skærm er god til billedebehandling, end til at spille
>>Counterstrike på... eller gør der ?
>
> Du spørger jo ikke noget om, hvordan den er er at bruge i
> forbindelse med foto, men blot om, hvem der er distributør.
>
> I det første tilfælde kunne det være on topic (selvom jeg ville
> foretrække at bruge edb.grafik til det), i dit tilfælde er det
> helt og aldeles off topic.
> --
> Knud
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Gab.. er du ikke snart OT ?



Klaus Madsen (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus Madsen


Dato : 16-07-05 00:38


"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
news:42d6d38d$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "condrup.net" <admin@1234condrup.dk> wrote in message
> news:SDzBe.126$kQ6.90@news.get2net.dk...
>
> [8<8<8<]
>> Er der nogle der evt kender en dansk leverandør af LaCie monitors ?
>
> Goecker (www.goecker.dk) tæt ved Nørrebro Station i København.
>
> Venlig hilsen
>
> Mogens Hansen
Det er også der jeg har købt min, fin forretning der ved noget om tingene.

Mvh. Klaus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste