Salg af CV privat -> privat
Fra : Iznogood

Dato : 19-07-05 11:05

Hej Gruppe,

Håber det er den rette gruppe.

Jeg er ved at sælge min campingvogn privat.
Men er der noget jeg skal være opmærksom på som sælger? forsikring, plader
m.m.

Kenneth

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-07-05 11:21

Iznogood wrote:
> Hej Gruppe,
>
> Håber det er den rette gruppe.

Næppe!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : J.L.

Dato : 19-07-05 12:41

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Næppe!
>
> vh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 12/7/2005) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm

Hvorfor er dette ikke den rette gruppe !????

Mvh J.L

Fra : Sten Bo

Dato : 19-07-05 13:49

"J.L." <ing@hotmailFJERNDETTE.com> skrev i en meddelelse

> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Hvorfor er dette ikke den rette gruppe !????
>
> Mvh J.L

Det er ikke en markedsgr. men jeg mener bestemt at dit spørgsmål om
hvordan, falder inden for denne grs område.

Du kan henvise køberen til selv at tjekke evt. restgæld Ring til Bilbogen,
Dommerkontoret i Århus. tlf. 86 12 91 45 oplys model og stelnr.

Hvis ikke kontant, så sørg for at få pengene f.eks, f.eks. ved at syne og
omregiristrere for køber og vente med at udlevere dem midlertidige
reg.attest til du har set pengene sat ind på din konto. Der ligger en
formular på campingstuff
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=66
hvor man bl.a.kan anføre hvordan og hvornår, sådan at begge parter er
dækket ind.

Vores bank ordner gratis alle tjek og overfører penge når vi et par gange
har handlet bil.
Du kan evt. be køber om at få sin bank til at klare sagen.

Det man som sælger ofte spekulere på er om køberen nu også omregistrerer -
og gør man det selv er det da på plads.
Husk i den forbindelse selv at afmelde forsikringen. Vores oplyser, at det
er rutine gennem motorkontoret, men jeg har set andet i debatten. Hvis du
ringer til din forsikring og afmelder - får du samtidig et tjek om vognen
virkelig er omregistreret idet de går ind i databasen og tjekker.

Gem en kopi af reg.attesten og selvfølgelig af salgsaftalen hvor købers navn
og adr. er anført. Det kan ellers senere være svært at bevise at man har
solgt og får man et brev fra politiet om et eller andet bøvl er det rart at
ha det hele på tryk. Vi fik "trusler" i foråret om en Complet solgt i 98 der
nu stod ulovlig parkeret. og familie har tålmodigt betalt vægtafgift for 3
forskellige kollegaer der har ejet hans lille CV - og oplever så at en 4
ejer var utrolig træls sen til at betale, og at der pludselig blev "solgt"
videre til ukendte - stadig med manglende betaling af skyldig vægtafgift.
Den måtte meldes stjålet og han ærgrer sig over at ha været for flink Og
egentlig medvirkende til ulovligheder velsagt.

Så er der noget om fejl og mangler hvor det er en meget god idet at anføre
det man selv er opmærksom på - sådan at køber senere ikke kan komme rendende
og klage over et eller andet der blev oplyst ved besigtigelsen. Købeloven
gælder selvfølgelig også ved privat og brugt handel - men man praktiserer
noget med forventelig tilstand normalt for alder og tidligere anvendelse.
Kik på http://www.glemsom.dk/love/koebeloven.htm

Endelig er der noget hos DCU
http://www.dcu.dk/indhold/html.asp?htmlpageGuid=45&submenuid=4768&menuid=4754&AreaGuid=2287
der egentlig nok er rettet til købere - men sælger finder sikkert også et
eller andet.

Andre har sikkert flere gode tips og link.

Hilsen

Fra : Sten Bo

Dato : 19-07-05 14:06

,

> [...]
> Købeloven gælder selvfølgelig også ved privat og brugt handel - men man
> praktiserer noget med forventelig tilstand normalt for alder og tidligere

Jeg ser at der i indledningen står noget om at den mest er rettet imod
....osv

Her er lidt fra en søgning for at afklare den

http://www.dr.dk/p4/p4panelet/vis_spm.asp?id=1070972922499

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad015/

og
http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200102210922_3580_3a937ab064ace.html&art_id=200206071323199803

hilsen

Fra : Iznogood

Dato : 20-07-05 16:51

Hej Sten Bo,

Tak for den meget fine gennemgang! Det er helt perfekt.
God ferie!

Kenneth

Fra : Sten Bo

Dato : 20-07-05 17:08

"Iznogood" <iznogood@SLETMIGgoodies.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Sten Bo,
>
> Tak for den meget fine gennemgang! Det er helt perfekt.
> God ferie!
>
> Kenneth

Og jeg må så takke for alle de andre der gik før med at samle og formidle,
min indsats var meget beskeden.

Fortsat god sommer.

Sten