Selvoppustelige liggeunderlag ??
Fra : Dalle

Dato : 19-07-05 06:44

Hejsa

Vi overvejer her til efteråret at begynde at købe ind, så vi fra næste forår
kan ligge i telt rundt omkring i landet nogle weekender i løbet af sommer og
forår.

Vi har et 4 personers telt og det er det - så vi skal du og have resten og
er bla. luftmadrasser eller selvoppustelige liggeunderlag - hvad er bedst -
ligger man ikke bedst på en god gammeldags luftmadras eller....

Andre gode oplysninger om hvad vi skal bruge modtages da med kyshånd og hvor
man evt. køber ting billigst.

Jan

Fra : Sten Bo

Dato : 19-07-05 14:35

"Dalle" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedst - ligger man ikke bedst på en god gammeldags luftmadras eller....
>
> Andre gode oplysninger om hvad vi skal bruge modtages da med kyshånd og

Kommer an på plads vægt (bil?) og alder komfortkrav.

Hvis i skal ha luftmadrasser så køb de gammeldags idet de formentlig er
stærkere.

De selvoppustelige er ret beset tynde, indeholde et eller andet skum
materiale der udvider madrassen og der er måske forskel på
dissoleringsevnen. dem vi har haft har været kolde at ligge på og skulle ha
et liggeunderlag på toppen før man kunne holde varmen. Det samme gælder for
øvrigt for alm. luftmadrasser der kan være en kold fornøjelse solo.

Vi har købt Campers paraply klapsenge
http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='971110'&page=1&p_cat_id='612'&menuguid=2
der er utrolig nemme at ha med at gøre - Kommer i en pose - og man ligger
godt - bortset fra min søn på 190 den syns den er alt for lille.
Vi lægger en af de gamle selvoppustelig på toppen af den for at øge
komforten.

Han foretrækker en dobbelt coleman 140 x 200 luftmadras og får så et
liggeunderlag og et tæppe på toppen af den, så han ikke blir kold på ryggen.

Isoleringen skal være tæt på kroppen for at virke. Lægger man den under
luftmadrassen kan man ikke opvarme al luften i madrassen og fryser.
Soveposer skal være rimelig faste for ikke at blive trykkert meget tynde af
kropsvægten - og så forsvinder kropsvarmen også. Jorden kan være meget kold
i fugtige områder.

God tur.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 14:34

> [...]

bedst -
> ligger man ikke bedst på en god gammeldags luftmadras eller....

Det er jo en smagssag, men luftmadrasser er tungere, man skal have en pumpe
og de er besværlige at puste op. Jeg tror heller ikke de isolerer ligeså
godt mod kulde som liggeunderlaget gør.
Jeg har prøvet begge dele og er nu mest til liggeunderlaget, men husk det
skal være et af de tykke (min. 5 cm.) og selv om de er selvoppustelige kan
man forbedre komforten lidt ved at puste lidt ekstra luft i (kan gøres med
munden)

Mvh. Per.

PS. Som ægte campist får du sikkert også brug for:
- TV (incl. parabol, video og DVD)
- en kæmpe webergrill (lad dig ikke nøjes med de små på 57 cm.)
- trådløs internet
- små havelamper
- en lille samling af havenisser til at stille rundt om teltet
- overalls eller billigt joggingtøj (samme farve til hele familien !)

Er der noget jeg har glemt

Fra : Pipeline

Dato : 19-07-05 23:36

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - en lille samling af havenisser til at stille rundt om teltet
> - overalls eller billigt joggingtøj (samme farve til hele familien !)

De hvide frottésokker trukket helt op under knæene! Og så skal fødderne i
træsko