Lyserød skærm billede ?
Fra : Li Lo

Dato : 19-07-05 22:44

Hejsa jeg sad i dag og arbejdet ved min pcer da det blev torden vejer, og
lidt efter lage jeg mærke til at mit skærm billede så lidt undeligt ud, alt
har nærmest et lyserødt skær.
Jeg ved ikke om det kom under torden vejeret eller det var der da jeg
startet maskinen op.

Jeg har være inde og se om mit grafik kort kunne opdateres eller om der var
nogle medelse om nogle fejl med det, men det var der ikke...

Jeg købte maskinen i januar så det er nok ikke alderen den er gal med, men
hvad pokker er der galt og hvordan laver jeg den ??

HJÆLP !!!

Venlig hilsen Li Lo

Fra : Hans

Dato : 19-07-05 22:55

Li Lo wrote:
> [...]
>
> Jeg købte maskinen i januar så det er nok ikke alderen den er gal
> med, men hvad pokker er der galt og hvordan laver jeg den ??

Tja - Den er sandsynligvis blevet lynskadet, og har du ikke andet hardware
liggende og teste med, så er den eneste mulighed nok at sende den til
service, og håbe på at din forsikring dækker det. Følgeskader af tordenvejr
er noget af det mest tidskrævende og usikre som findes, da hardware som
tilsyneladende stadigvæk virker udmærket kan være skadet, og vil med stor
sandsynlighed brække ned efter et stykke tid.

Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-07-05 23:26

"Li Lo" <Li-Lo@tele2adsl.dk> skrev

> [...]
alt
> har nærmest et lyserødt skær.
> Jeg ved ikke om det kom under torden vejeret eller det var der da jeg

Meld det med det samme til forsikringen. Lynskader kan udarte sig meget
forskelligt, og det kan kun blive værre, hvilket det sikkert også bliver i
de næste par måneder. Lad være med at rode med det selv, en lynskadet pc er
ofte en totalskadet pc.

Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-07-05 17:05

"Li Lo" <Li-Lo@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg købte maskinen i januar så det er nok ikke alderen den er gal med, men
> hvad pokker er der galt og hvordan laver jeg den ??

Prøv lige at se, om stikket sidder ordentlig i på bagsiden.
Jeg har set røde og grønne skærme, hvor det blot var stikket bagpå, som ikke
sad ordentlig i.

Kurt