økonomisk multifunktionsmaskine, evt. refi~
Fra : Alexia

Dato : 19-07-05 11:44

Hej.

Jeg skal ud og købe mig en multifunktionsmaskine. kravene til den er som
følge:
- økonomisk i drift mht. blæk
- skal have scanner- og kopi- og printerfunktion
- skal have USB interface

eller er der ingen krav.

hvilken multifunktionsmaskine vil i anbefale?

jeg har tænkt på at kaste mig ud i det med refill af blækpatroner afhængig
af om man derved kan spare nok penge til at det er besværet værd; men er der
så en bestemt type printer/mærke/model man skal gå efter?

Håber nogen vil hjælpe mig

Mvh. Thomas

Fra : usenet

Dato : 19-07-05 16:26

"Alexia" <AlexiaFJERNDETTE@SLETDETTEstorring.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af om man derved kan spare nok penge til at det er besværet værd; men er
> der så en bestemt type printer/mærke/model man skal gå efter?

Jeg har selv lige investeret i en HP 1219 til 699,- i Aldi du.
Fin maskine og funker også med refills, selvom HP er lidt krinlet at arbejde
med på det område.
Kan sikkert findes til samme pris andre steder.

/Dan

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 19-07-05 17:01

Alexia skrev:

> [...]

En HP 2710 All-in-one bygger på Photosmart teknologi, hvilket har vel den
bedste printkvalitet på markedet.

Men HP har lige lanceret en ny serie i USA, som er 4 x hurtigere end alle
andre (lige nu), så den er måske værd at vente på.

Uanset hvad du vælger, kan du gå ind på fyldselv.dk og finde lige præcis den
blæk, som du skal bruge. En 1/4 liter farve fra Sigurd Rasmussen koster 149
kr. i udsalg og sort det samme. Pigmentfarve koster 199 kr. for en 1/4
liter.

Det er så en 7-800 kr. første gang, men så er der blæk i årevis, med mindre
du starter et trykkeri. Hvis du køber originale patroner og bruger dem til
refill og overholder forskrifterne, kan en original patron genfyldes 5 - 8
gange.

JAF

Fra : Hans

Dato : 19-07-05 20:36

J.A.F. Pedersen wrote:

> En HP 2710 All-in-one bygger på Photosmart teknologi, hvilket har vel
> den bedste printkvalitet på markedet.

Det kan vi slet ikke blive enige om. Jeg udskiftede for nyligt min DeskJet
990Cxi, en ikke helt billig blækprinter med Photosmart teknologi, og min nye
Canon IP5000 tørrer simpelthen gulv med HP'en og koster det halve. Så stor
er forskellen i udskriftsskvalitet, og det er ikke fordi HP'en var slidt.
Den blev bare udskiftet da jeg manglede at kunne udskrive på optiske medier.

Hans

Fra : Esben

Dato : 19-07-05 22:39

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> stor er forskellen i udskriftsskvalitet, og det er ikke fordi HP'en var
> slidt. Den blev bare udskiftet da jeg manglede at kunne udskrive på

990cxi er også en 5 år gammel model, med photoRet III teknologien fra
dengang, så du skal sammenligne med en Canon-printer fra samme årgang, før
det giver mening. Sammenligner du ip5000 med en tidssvarende 8150 med
photoRet IV eller 8450 med photoRet Pro er forskellen nok en del mindre.

--
Esben

Fra : Hans

Dato : 19-07-05 22:45

Esben wrote:
> [...]
> årgang, før det giver mening. Sammenligner du ip5000 med en
> tidssvarende 8150 med photoRet IV eller 8450 med photoRet Pro er

Jeg har set udskrifter med PhotoRet IV, noget som ikke fik mig til at skifte
da det kom frem, men da jeg så udskriften fra Pixma'en blev jeg noget
overrasket over forskellen, og med prisen taget i betragtning er det ikke
mindre end imponerende.

Hans

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 20-07-05 18:59

Hans skriver:

> [...]
> stor er forskellen i udskriftsskvalitet, og det er ikke fordi HP'en var
> slidt. Den blev bare udskiftet da jeg manglede at kunne udskrive på

HP's Desk Jet serie er uden PhotoSmart teknologi. Jeg skiver om HP 2710, der
er bygget på Photosmart teknologien.

JAF

Fra : Hans

Dato : 20-07-05 19:51

J.A.F. Pedersen wrote:

> HP's Desk Jet serie er uden PhotoSmart teknologi. Jeg skiver om HP
> 2710, der er bygget på Photosmart teknologien.

Ja - Og hvad har PhotoSmart med udskriftskvalitet at gøre?

PhotoSmart er en produktbetegnelse, intet andet.

Hans

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 20-07-05 20:25

Hans skriver:

> Ja - Og hvad har PhotoSmart med udskriftskvalitet at gøre?

PhotoSmart har ALT med udskriftkvalitet at gøre. Office Jet og PSC-serien
har ikke PhotoSmart teknologi i sig. Derfor den meget dårligere kvalitet.
Jeg har selv en Canon MP 760 All-in-one, som trykker fremragende. Men
fototrykket er ikke helt så godt HP's 2710, som også er en lille smule
hurtigere. Til gengæld har MP 760 et fotolab som jeg skal bruge til at
scanne dias med.

JAF

Fra : Esben

Dato : 20-07-05 22:03

"J.A.F. Pedersen" <freshair@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fototrykket er ikke helt så godt HP's 2710, som også er en lille smule
> hurtigere. Til gengæld har MP 760 et fotolab som jeg skal bruge til at

Jeg tror du blander PhotoRet og Photosmart sammen. Photosmart betyder blot
at der er funktioner til nem udskrift af billeder, så som kortlæser med
LCD-skærm, medfølgende fotopatron (Lm/Cm/K i stedet for K) og understøttelse
af PictBridge - det har ikke nogen betydning for udskriftskvaliteten som
sådan. De fleste Deskjet og photosmart printere bruger samme blæk/printhoved
kombination, hvilket benævnes med PhotoRet (i dag PhotoRet IV og PhotoRet
Pro). Photosmart printere vil iøvrigt fra efteråret komme med en ny
blækteknologi:
http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=586

--
Esben

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 21-07-05 09:39

Esben skrev:

> [...]
> bruger samme blæk/printhoved kombination, hvilket benævnes med PhotoRet (i

Jeg blander intet sammen. Jeg refererer blot, hvad HP's egen support har
fortalt mig ganske indgående. Så spørg dér, hvis du/I har tvivl og vil være
helt sikre.

JAF

Fra : Esben

Dato : 21-07-05 12:04

> [...]
>
> Jeg blander intet sammen. Jeg refererer blot, hvad HP's egen support har
> fortalt mig ganske indgående. Så spørg dér, hvis du/I har tvivl og vil

Jeg har ingen tvivl - det er dig og/eller supporten der blander begreberne.

--
Esben

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 21-07-05 12:31

Esben skriver:

> Jeg har ingen tvivl - det er dig og/eller supporten der blander
> begreberne.

Du må hellere end gerne få ret og få det sidste ord. Intet problem.

Og hvis du gerne vil være klogere end HP's egne teknikere - så værsgo.

Det er tilladt at benægte fakta.

JAF

Fra : M.I

Dato : 19-07-05 17:36

"Alexia" :

> hvilken multifunktionsmaskine vil i anbefale?

Canon-compatible patroner er uhyrlig billige til deres
multifunktionsmaskiner. Så billig at du er fri for refill-besværet. Fin
kvalitet også efter min mening.

M.I

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-07-05 20:10

M.I wrote:

> Canon-compatible patroner er uhyrlig billige til deres
> multifunktionsmaskiner. Så billig at du er fri for refill-besværet.
> Fin kvalitet også efter min mening.

Det er også min vurdering, men de maskiner der skriver flottest ud er
desværre meget dyre.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : usenet

Dato : 20-07-05 13:24

> [...]
> af om man derved kan spare nok penge til at det er besværet værd; men er
> der så en bestemt type printer/mærke/model man skal gå efter?

hej igen,
Det jeg forstår ved en multifunktionsmaskine er vel at den har printer og
scanner muligheder??
Det har Canon IP5000 ikke, så den er vel ikke relevant her?!

/Dan

Fra : Hans

Dato : 20-07-05 14:24

usenet wrote:

> hej igen,
> Det jeg forstår ved en multifunktionsmaskine er vel at den har
> printer og scanner muligheder??
> Det har Canon IP5000 ikke, så den er vel ikke relevant her?!

Korrekt, men det var udsagnet at HP's PhotoRet IV er noget af det bedste som
findes der fik mig til at reagere. IMHO er HP overhalet indenom af flere
andre på netop dette punkt.

Hans