Køb på ebay og "indsigelse mod transaktion~
Fra : Christer Holte

Dato : 10-07-05 16:05

Hej

Jeg håber i kan afklare et lille spørgsmål for mig. Når jeg har købt en ting
på ebay og betaler via paypal med visa, gælder så "indsigelse mod
transaktioner" ? Jeg har nemlig en slem fornemmelse af jeg er blevet snydt
og vil derfor bede min bank om tilbageførsel, som jeg har læst mig til på
forbrugersikkerhed.dk, at man kan. Altså at de tilbageføre med det samme på
baggrund af tro/loveerklæring. Men min tvivl om dette kan lade sig gøre
opstår, da paypal jo har overholdt deres del af aftalen.

Håber nogle kan hjælpe ?

Mvh. Christer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-07-05 16:11

In article <42d13923$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Christer Holte wrote:
> [...]
> baggrund af tro/loveerklæring. Men min tvivl om dette kan lade sig gøre
> opstår, da paypal jo har overholdt deres del af aftalen.

PayPal har det samme system. henvend dig til dem og få pengene tilbage.

Fra : Christer Holte

Dato : 10-07-05 16:26

> PayPal har det samme system. henvend dig til dem og få pengene tilbage.

Ikke helt Povl. Det er kun hvis vedkommende har buyerprotection som er
maks1000 usd. Ellers er det "kun" 200 usd.

- Christer

Fra : Kenneth

Dato : 11-07-05 14:34

Hvordan snydt?

Har du købt en vare og ikke modtaget den? Det bedste bud er: tålmodighed!
Der kan i enkelte tilfælde gå mange måneder før varen kommer frem (har selv
modtaget bog efter næsten 4 måneder).

Kenneth

Fra : Hans Pedersen

Dato : 11-07-05 15:17

On Mon, 11 Jul 2005 15:33:47 +0200, "Kenneth" <ingen@nomail.com>
wrote:

>Har du købt en vare og ikke modtaget den? Det bedste bud er: tålmodighed!

Har været inde i sagen som en af Christers venner. Der er flere ting,
der er lidt "skumle" men det primære er, at sælger ikke har svaret på
emails og han har ændret en hel del på hans ebay-profil.

--
mfg
Hans Pedersen

Fra : Christer Holte

Dato : 11-07-05 20:34

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Har været inde i sagen som en af Christers venner. Der er flere ting,
> der er lidt "skumle" men det primære er, at sælger ikke har svaret på
> emails og han har ændret en hel del på hans ebay-profil.

Korrekt. Den mailadresse som er på ebay, stemmer ikke over ens med den som
er på paypal. Jeg skrev til den på adr opgivet på paypal og fik svaret "I'm
sorry. But I have NO idea what you are talking about. I DON'T SELL on ebay.
I believe that you have been scammed."

Iøvrigt har vedkommende nu slettet sin profil på ebay. Sagen er nu indgivet
som "indsigelse" til min bank. Så håber jeg de kan skaffe pengene tilbage
igen.

Hilsen Christer