Fornyet reklamationsret og garanti ved omb~
Fra : Ida

Dato : 07-07-05 18:18

Hej

Sagen kort : ungernes playstation går i stykker og afleveres til Fona. Den
er 9 måneder gammel.
Fona udleverer mig en helt ny playstation, da det ikke kan betale sig at
reparere.
Jeg beder om nyt garantibevis, men Fona meddeler mig, at for den nye vare
gælder aftalen for den gamle vare, altså har jeg 9 måneder mindre - er det
korrekt eller har jeg krav på en ny 2 års periode ?

Om jeg skulle have ret i min formodning, så vil jeg meget gerne, om en af
jer kunne henvise til relevante paragraffer i købeloven.

På forhånd tak
Ida

Fra : David Mc Nally

Dato : 07-07-05 18:46

Ida wrote:
> Jeg beder om nyt garantibevis, men Fona meddeler mig, at for den nye vare
> gælder aftalen for den gamle vare, altså har jeg 9 måneder mindre - er det
> korrekt eller har jeg krav på en ny 2 års periode ?

forbrug.dk har følgende artikel om emnet, som jeg håber du kan bruge:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/28/reklamationsretten-efter-de-foerste-to-aar/

Det er muligt nogen af de jurakyndige kan pege på hvilke § i købeloven,
der giver nævnte mulighed, men forbrug.dk plejer nu at være nok til de
fleste butikker. :)

- David

Fra : Ida

Dato : 08-07-05 10:55

--

"David Mc Nally" <nospam@mcnally.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er muligt nogen af de jurakyndige kan pege på hvilke § i købeloven,
> der giver nævnte mulighed, men forbrug.dk plejer nu at være nok til de

Tak David - det var alt jeg havde brug for

Fandt nummeret til Forbrugerstyrelsens Hotline på siden og de er helt enige:
der skal ny garanti og reklamationsperiode til.

Ida

Fra : David Mc Nally

Dato : 08-07-05 13:32

Ida wrote:
> Tak David - det var alt jeg havde brug for

Det lyder godt - lad os høre hvad resultatet bliver.

- David, der godt kan lide når Fona kommer ned med nakken. ;)

Fra : Peter

Dato : 08-07-05 11:14

"Ida" <mail@KATTEBAKKEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Om jeg skulle have ret i min formodning, så vil jeg meget gerne, om en af
> jer kunne henvise til relevante paragraffer i købeloven.

Jeg kender ikke lige nogen paragraf, hvor det står sort på hvidt, men JA, du
har igen 2 års reklamationsret på den ombytter Playstation.
Hvor er det dog typisk af Fona, altid skal de forsøge at snyde deres kunder.
Måske derfor jeg aldrig handler der.

Peter B

Fra : Ida

Dato : 08-07-05 11:30

> [...]
> Hvor er det dog typisk af Fona, altid skal de forsøge at snyde deres
> kunder. Måske derfor jeg aldrig handler der.

Tror nu heller ikke, at det er stedet jeg handler fremover

Ida