Problemer med B-one - Betaling af regning
Fra : Sune

Dato : 06-07-05 12:40

Hej

Jeg har i dag fået et lille problem:
Jeg har modtaget en regning fra et inkassofirma på 449kr da min regning hos B-one ikke var betalt.

Før ovenstående har jeg hverken modtaget den originale regning eller nogle rykkere.

Jeg har lige talt med B-one online supportchat som gør gældende:
1) Jeg har valgt onlinebetaling som skulle være det samme som at notitser vedr. betalinger foregår
pr email.

2)
De har sendt en rykker til min snailmailadresse, og de har ikke fået posten retur (iflg. deres
'system)

Jeg vil gøre gældende:
1)
At jeg har valgt online betaling er ikke de samme som at notitser vedr. betaling også skal ske
online. Desuden har de sendt notitsen til en gammel emailadresse som har bouncet, dvs. B-one er
blevet varskoet om at emailadressen ikke har eksisteret.

Hvis B-one havde checket whois oplysninger for domænet ville de have fundet frem til en valid
emailadresse.

2)
Jeg har ikke modtaget B-one's snailmail, og det er B-one's ansvar at notitsen om betalingen kommer
til mit kendskab.

Hvad sker der nu med denne sag når jeg bringer den for højesteret? :P
Og hvad er den rigtige fremgangsmåde? Sende klagen til B-one eller til inkassofirmaet?

Mvh
Sune

Fra : jones_net

Dato : 06-07-05 12:49

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvad sker der nu med denne sag når jeg bringer den for højesteret? :P
> Og hvad er den rigtige fremgangsmåde? Sende klagen til B-one eller til

Bemærk: jeg er ikke jurist.

Så vidt jeg husker, er der noget med, at du selv er ansvarlig for at betale
dine regninger, med mindre det er ikke er ydelser, som du selv har bedt om.
Altså skal du selv sørge for at indhente betalingskort, hvis disse ikke
kommer automatisk, hvis du har fået en ydelse eller vare.

/J

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 12:56

On Wed, 6 Jul 2005 13:49:01 +0200, "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Altså skal du selv sørge for at indhente betalingskort, hvis disse ikke
>kommer automatisk, hvis du har fået en ydelse eller vare.

Det er en ydelse som betales 1 gang om året.
Alt hvad jeg kan huske omkring denne ydelse er at regningen plejer at komme om sommeren.

Jeg sidder altså ikke og holder øje hvert måned om det er nu den skal betales.

Mvh
Sune

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-07-05 13:24

Den 06-07-05 13.55 skrev Sune følgende:

> Det er en ydelse som betales 1 gang om året.
> Alt hvad jeg kan huske omkring denne ydelse er at regningen plejer at komme om sommeren.
>
> Jeg sidder altså ikke og holder øje hvert måned om det er nu den skal betales.

Og så må du finde dig i konsekvenserne. Betal hurtigst muligt, det er
langt det billigste. B-One er ikke forpligtet til det du skriver:
"notitsen om betalingen kommer til mit kendskab". De har ikke desto
mindre forsøgt at komme i kontakt med dig via såvel e-mail som
snailmail, men uden held. Du har ikke en kinamands chance i retten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 14:26

On Wed, 06 Jul 2005 14:24:17 +0200, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>De har ikke desto
>mindre forsøgt at komme i kontakt med dig via såvel e-mail som
>snailmail, men uden held. Du har ikke en kinamands chance i retten.

B-one har prøvet at sende en email til mig som har bouncet og de må derfor være klar over at jeg
ikke har modtaget notitsen.

Step 1 for B-one måtte derfor være at kontakte mig via telefon eller brev og spørge om der er noget
galt. Ellers vil de automatisk herefter være i ond tro imho.

At B-one siger at de har sendt et brev pr. snailmail kan jeg ikke tage for gode vare da jeg intet
har modtaget.

Mvh
Sune

Fra : Henning Makholm

Dato : 06-07-05 15:08

Scripsit Sune <jun200321@tdcadsl.dk>

> B-one har prøvet at sende en email til mig som har bouncet og de må
> derfor være klar over at jeg ikke har modtaget notitsen.

Det ændrer ikke på at du har forpligtet dig til at betale til tiden
uanset om de prøver at sende en email til dig i første omgang eller
ej.

> Step 1 for B-one måtte derfor være at kontakte mig via telefon eller
> brev og spørge om der er noget galt. Ellers vil de automatisk
> herefter være i ond tro imho.

Sagen har intet overhovedet med "ond tro" at gøre.

> At B-one siger at de har sendt et brev pr. snailmail kan jeg ikke
> tage for gode vare da jeg intet har modtaget.

Det ændrer ikke på at du har forpligtet dig til at betale til tiden
uanset om de sender dig et brev pr. snailmail eller ej.

--
Henning Makholm "Make it loud, make it complicated, make it long,
and make it up if you have to, but it'll work all right."

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 15:24

On 06 Jul 2005 16:08:02 +0200, Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

>Det ændrer ikke på at du har forpligtet dig til at betale til tiden
>uanset om de sender dig et brev pr. snailmail eller ej.

Nej muligvis ikke.

Jeg har derfor skrevet en mail til B-one og spurgt dem om de selv synes at det er rimeligt at jeg
skal betale ekstra fordi de selv har undladt at følge op på en bounce-besked, og fordi de påstår at
de har sendt et brev jeg ikke har modtaget.

Jeg tror fortsat ikke på at de har afsendt rykker-brevet.
Jeg regner sandsynligheden for at B-one har slette forretningsmetoder for langt højere end at gode
gamle Post Danmark skulle have forlagt brevet.

Hvis de fastholder, skifter jeg webhotel ved periodens udløb næste gang.

Mvh
Sune

Fra : Henning Makholm

Dato : 06-07-05 15:46

> [...]

> undladt at følge op på en bounce-besked, og fordi de påstår at de
> har sendt et brev jeg ikke har modtaget.

Du skal betale ekstra fordi du ikke af egen drift har betalt til
tiden. Og kun derfor.

--
Henning Makholm "What has it got in its pocketses?"

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 15:59

On 06 Jul 2005 16:45:47 +0200, Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

>Du skal betale ekstra fordi du ikke af egen drift har betalt til
>tiden. Og kun derfor.

Nej, også fordi B-one ikke yder den service som ethvert normalt firma giver, såsom at følge op på
kundeoplysninger hvis man opdager at der er noget galt.

Mvh
Sune

Fra : Geert Lund

Dato : 06-07-05 19:05

Sune wrote:

> Nej, også fordi B-one ikke yder den service som ethvert normalt firma giver, såsom at følge op på
> kundeoplysninger hvis man opdager at der er noget galt.

Sikke noget vrøvl! Det er ikke normal service at begynde at slå op i
diverse ting og sager for at kunne sende en faktura til kunden.

Kunden er forpligtet til at holde firmaet ajour med den adresse hvortil
post kan sendes - hverken mere eller mindre! At nogle firmaer så vælger
at benytte sig af fx CPR.dk, Krak.dk og lign. er ikke så meget for at
yde kundeservice - men af ren og skær nødvendighed for at vide hvor ens
kunder bor fordi de sikkert glemmer at oplyse det og man derfor netop
får en masse ballade efterfølgende - ballade som er tidkrævende
ressourcer for et firma at behandle.

Desforuden kan du jo aldrig dokumentere at din bounce er nået frem til
B-One - hverken at den nogensinde er blevet afsendt - eller at den ikke
er blevet afvist/fanget/slettet i et spam filter på vejen.

Ligeledes findes der ikke noget krav om at det firma der sender dig en
faktura skal afsende den fra en mail adresse der er gyldig i deres ende
- således ville du fx kunne have bouncet til deres /dev/null eller lign.

Så jeg synes ikke din argumentation holder.

Geert Lund

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 19:19

On Wed, 06 Jul 2005 20:04:40 +0200, Geert Lund <glund-news@post.tele.dk> wrote:

>Sikke noget vrøvl!

Nej

> Det er ikke normal service at begynde at slå op i
>diverse ting og sager for at kunne sende en faktura til kunden.

De skulle jo blot sende notitsen pr snailmail når nu emailen bouncede.
Jeg beder dem ikke slå op nogen steder.

> [...]
>kunder bor fordi de sikkert glemmer at oplyse det og man derfor netop
>får en masse ballade efterfølgende - ballade som er tidkrævende

Se ovenstående.

>Desforuden kan du jo aldrig dokumentere at din bounce er nået frem til
>B-One - hverken at den nogensinde er blevet afsendt - eller at den ikke
>er blevet afvist/fanget/slettet i et spam filter på vejen.

Du har ret.

Men jeg har bedt B-one om at dokumentere at de har afsendt både emailen samt snailmailen.
Hvis B-one vil have mig til at betale rykkergebyr og inkassogebyr vil jeg da meget gerne se om de
har gjort det korrekt (rent faktisk har afsendt det fysiske rykkerbrev jeg aldrig har modtaget).

Mvh
Sune

Fra : Holst

Dato : 06-07-05 21:54

Sune wrote:

> Nej, også fordi B-one ikke yder den service som ethvert normalt firma giver, såsom at følge op på
> kundeoplysninger hvis man opdager at der er noget galt.

Har du overvejet hvilke problemer du kunne have undgået, såfremt du
havde sørget for at opdatere dine oplysninger hos B-One, da du ændrede
e-mail-adresse?

I de forretningsbetingelser, du har accepteret, da du indgik din aftale
med B-One, kan man læse følgende:

3.3. Adresse-informationer
Kunden er forpligtet til altid at holde B-one informeret om sin
nuværende bopæl og e-mail. Dette skal ske via kontrolpanelet,
hvor adresse-informationer og e-mail kan ændres.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-07-05 16:40

Sune skrev:
> Hvis de fastholder, skifter jeg webhotel ved periodens udløb næste
> gang.

Husk at der er 3 måneders opsigelse af webhotel hos b-one

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Geert Lund

Dato : 06-07-05 19:00

Sune wrote:

> B-one har prøvet at sende en email til mig som har bouncet og de må derfor være klar over at jeg
> ikke har modtaget notitsen.

Så vidt jeg ved stiller de fleste erhvervsdrivende krav om at du aktivt
skal informere dem om adresseændringer - og at det er din pligt som
kunde altid at have oplyst en korrekt adresse hvortil regninger og anden
korspondence kan sendes.

At din mail adresse bouncer er ingen undskyldning...

Jeg ville betale regningen hvis jeg var dig - du har jo fået et produkt
og været klar over der skal betales for det på et tidspunkt... Og har
samtidig ikke oplyst dem om en korrekt adresse hvortil de kunne sende
regningen...

Det ændrer ikke at du ikke har betalt.

Geert Lund

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-07-05 13:07

Sune skrev:

> Desuden har de sendt notitsen
> til en gammel emailadresse som har bouncet, dvs. B-one er blevet
> varskoet om at emailadressen ikke har eksisteret.

Har du ændret emailadressen i kontrolpanelet hos b-one til en der
eksisterer ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 13:10

On 06 Jul 2005 12:06:31 GMT, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Har du ændret emailadressen i kontrolpanelet hos b-one til en der
>eksisterer ?

Nej, men......
B-one har modtaget en bounce-besked, så de burde være opmærksom på at notitsen ikke var modtaget.

Mvh
Sune

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-07-05 13:23

Sune skrev:

> Nej, men......
> B-one har modtaget en bounce-besked, så de burde være opmærksom på at
> notitsen ikke var modtaget.

https://www.b-one.net/static/terms/terms_da.pdf
Læs 3.3

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 14:23

On 06 Jul 2005 12:22:35 GMT, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>https://www.b-one.net/static/terms/terms_da.pdf
>Læs 3.3

Jeg er ikke sikker på at der noget sted i dansk lov står skrevet at man er forpligtet til at holde
sin emailadresse opdateret.

Men _hvis_ dette skulle være tilfældet er jeg sikker på at B-one også er forpligtet til at følge op
på sagen når en email bouncer.

Mvh
Sune

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-07-05 14:45

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke sikker på at der noget sted i dansk lov står skrevet at man er
> forpligtet til at holde
> sin emailadresse opdateret.

Nej, det gør der helt sikker ikke, men til gengæld står der at "Pengegæld er
bringegæld" og det betyder at det er din pligt at betale uanset om kreditor
sender en regning, betalingspåmindelse eller rykker

> Men _hvis_ dette skulle være tilfældet er jeg sikker på at B-one også er
> forpligtet til at følge op
> på sagen når en email bouncer.

Hvor meget tid tror de kan bruge på at lege detektiv fordi du ikke har
husket at opdatere dine kontaktoplysninger? Prøv lige at være rimelig.

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 15:07

On Wed, 6 Jul 2005 15:45:25 +0200, "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote:

>Hvor meget tid tror de kan bruge på at lege detektiv fordi du ikke har
>husket at opdatere dine kontaktoplysninger? Prøv lige at være rimelig.

Det behøver ikke bruge lang tid.
De kan vælge at kontakte mig via en af de andre muligheder de har.

Mvh
Sune

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-07-05 19:04

"Sune" wrote

> Det behøver ikke bruge lang tid.
> De kan vælge at kontakte mig via en af de andre muligheder de har.

Man er selv forpligtiget til at holde øje med hvornår evt regninger skal
betales
Det er blandt andet derfor PBS har kronede dage (det gør det nemmere)

Du er heldig - B-one kunne have valgt at lukke for al adgang indtil der var
betalt

- Peter

Fra : Geert Lund

Dato : 06-07-05 19:07

Allan Soerensen wrote:

> Hvor meget tid tror de kan bruge på at lege detektiv fordi du ikke har
> husket at opdatere dine kontaktoplysninger? Prøv lige at være rimelig.

Hvor meget tid tror du de ønsker at bruge på et webhotel til - ja, jeg
vil gætte - 9 kr. ?

Det står jo slet ikke mål med de ressourcer de skulle bruge på at finde
frem til debitor...

Geert Lund

Fra : Søren G

Dato : 06-07-05 14:36

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg er ikke sikker på at der noget sted i dansk lov står skrevet at man er
forpligtet til at holde
> sin emailadresse opdateret.

Der står heller ikke nogle steder at man forpligtet til at holde sin
folkeregisteradresse opdateret hos B-One.

> Men _hvis_ dette skulle være tilfældet er jeg sikker på at B-one også er
forpligtet til at følge op
> på sagen når en email bouncer.

Hvor står det henne i den danske lov ?

--
Søren

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 15:05

On Wed, 6 Jul 2005 15:35:49 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq> wrote:

>forpligtet til at følge op
>
>Hvor står det henne i den danske lov ?

Ingen steder. Det var jo ligesom det der var pointen.

Mvh
Sune

Fra : Søren G

Dato : 07-07-05 09:49

> Ingen steder. Det var jo ligesom det der var pointen.

Så nu er vi enige om at B-One ikke er forpligtet til at prøve at opstøve din
rigtige e-mail adresse ?

--
Søren

Fra : Sune

Dato : 07-07-05 14:28

On Thu, 7 Jul 2005 10:49:02 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq> wrote:

>Så nu er vi enige om at B-One ikke er forpligtet til at prøve at opstøve din
>rigtige e-mail adresse ?

Ja, og så længe de har min fysiske adresse kan de blot klikke 2 gange og sende til den.

Mvh
Sune

Fra : PerX ...

Dato : 11-07-05 01:41

In article <klmnc1h8nhe0f0rq22077937dag2rj4c5m@4ax.com>, jun200321
@tdcadsl.dk says...

> Jeg er ikke sikker på at der noget sted i dansk lov står skrevet at man er forpligtet til at holde
> sin emailadresse opdateret.

Det er heller ikke nødvendig, det står i den kontrakt du er indgået med
dem.

Fra : Søren G

Dato : 06-07-05 14:06

> Nej, men......
> B-one har modtaget en bounce-besked, så de burde være opmærksom på at
notitsen ikke var modtaget.

Så du mener også at du bare kunne flytte uden at fortælle B-One om det og så
må det være op til dem selv at finde dig, for at sende dig en rykker ?

Hvis jeg ikke husker B-One's forretningsbetingelser (som du accepterede da
du oprettede konto), helt forkert, så forpligter du dig til at de
oplysninger de har er fuld opdaterede.

--
Søren

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 14:19

On Wed, 6 Jul 2005 15:05:42 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq> wrote:

>Så du mener også at du bare kunne flytte uden at fortælle B-One om det og så
>må det være op til dem selv at finde dig, for at sende dig en rykker ?

Jeg har ikke flyttet rent fysisk.
Jeg er i tvivl om om email-notitser er en gyldig måde at fortælle om kommende betalinger på.

Men hvis det skulle været tilfældet, er jeg sikker på at B-one er ligeså forpligtet til at følge op
på en ugyldig emailadresse, som de er på en ugyldig fysisk adresse.

>Hvis jeg ikke husker B-One's forretningsbetingelser (som du accepterede da
>du oprettede konto), helt forkert, så forpligter du dig til at de
>oplysninger de har er fuld opdaterede.

Jeg er sådan set ligeglad med B-one's forretningsbetingelser hvis dansk lov siger noget andet.

For så ved jeg at reglerne ikke kan afviges til skade for mig uanset om hvilke betingelser B-one har
stillet op.

Mvh
Sune

Fra : Søren G

Dato : 06-07-05 14:34

> Jeg har ikke flyttet rent fysisk.
> Jeg er i tvivl om om email-notitser er en gyldig måde at fortælle om
kommende betalinger på.

Hvis du har valgt den måde at blive orienteret på er det en fuld gyldig måde
at orienterer dig på.

> Men hvis det skulle været tilfældet, er jeg sikker på at B-one er ligeså
forpligtet til at følge op
> på en ugyldig emailadresse, som de er på en ugyldig fysisk adresse.

Hvilken § i hvilken lov mener du giver B-One en forpligtelse på at følge op
på en ugyldig fysisk adresse ?

> Jeg er sådan set ligeglad med B-one's forretningsbetingelser hvis dansk
lov siger noget andet.

Dansk lov blander sig ikke i at et firma ønsker at de oplysninger de har om
deres kunder skal opdateres af kunderne selv.

> For så ved jeg at reglerne ikke kan afviges til skade for mig uanset om
hvilke betingelser B-one har
> stillet op.

Det er ikke at afvige til skade for dig at bede dig om at holde dine
adresseoplysninger korrekte. Du skal jo også melde en eventuel flytning til
folkeregisteret. Det er ikke noget de selv finder ud af (skal de nok til
sidst dog).

--
Søren

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 15:16

On Wed, 6 Jul 2005 15:34:26 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq> wrote:

>Hvilken § i hvilken lov mener du giver B-One en forpligtelse på at følge op
>på en ugyldig fysisk adresse ?

Det står sikkert ikke direkte i nogen lov.

Men jeg er da sikker på at et firma vil være i ond tro hvis et firma bliver ved med at sende
regninger og rykkere til en adresse de har fået at vide er ugyldig, hvis de ikke bruger bare 2
minutter på at prøve at finde frem til den rigtige adresse.

> [...]
>folkeregisteret. Det er ikke noget de selv finder ud af (skal de nok til

Uanset dette er det forkert hvis B-one ser stort på at de får at vide at adressen ikke er gyldigt og
de herefter undlader at følge op på dette.

Mvh
Sune

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-07-05 15:49

> [...]
> de ikke bruger bare 2
> minutter på at prøve at finde frem til den rigtige adresse.

Det er dig som ifølge de vilkår du har accepteret som kunde hos dem, ALTID
skal holde dine personlige oplysninger hos dem uptodate. Se det i øjnene,
det er dig der har begået en fejl, og nu må du betale hvad du skylder. Der
er ikke noget at diskutere.

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 15:58

On Wed, 6 Jul 2005 16:49:05 +0200, "Michael Jensen" <mcje84spam@fjerngmail.com> wrote:

> [...]
>det er dig der har begået en fejl, og nu må du betale hvad du skylder. Der

Jeg vil se i øjnene at jeg bliver nødt til at betale fordi B-one er endnu et webfirma som tror de
lever i 'the wild west'.

Hvis jeg var flyttet rent fysisk, og ikke havde oplyst dette til mit telefon, el, gas, whatever
selskab, er jeg sikker på at de havde fundet frem til mig lang tid før de pudsede et inkassofirma på
mig.

Mvh
Sune

Fra : Martin

Dato : 06-07-05 16:27

> Jeg vil se i øjnene at jeg bliver nødt til at betale fordi B-one er endnu
> et webfirma som tror de
> lever i 'the wild west'.

Grunden til at B-One kan være så billige, er at alt er automatiseret. Det
gælder formentlig også betalingsdelen, som formentlig bygger på automatisk
udsendelse af opkrævning til den af kunden angivne e-mail adresse. Indkomne
betalinger håndteres formentlig også fuldstændigt automatisk.

Når der så er kunder, som vælger ikke at leve op til de relativt enkle krav
der stilles til dem for at denne automatisering kører, så koster det lige
pludselig en hel del tid for B-One.

Jeg er selv kunde hos B-One, og jeg mener egentlig ikke at det er så slemt
at disse "wild west" kunder kommer til at betale ekstra for denne service!

Tag en http://www.kinagrill.dk

> [...]
> telefon, el, gas, whatever
> selskab, er jeg sikker på at de havde fundet frem til mig lang tid før de

....og omkostningerne ved den service betales så af alle de kunder, som godt
kan finde ud af det!

/Martin

Fra : Geert Lund

Dato : 06-07-05 19:14

Martin wrote:

> Jeg er selv kunde hos B-One, og jeg mener egentlig ikke at det er så slemt
> at disse "wild west" kunder kommer til at betale ekstra for denne service!

Man kan vel tilmed argumentere for - at det det koster en hel del i
administration at finde frem til folks nye adresser osv. - og det skal
jo betales af nogen - og hvis ikke det skal betales af Sune (og andre
lign. kunder) - så vil det jo blot gå ud over alle andre kunder hos B-One...

--
//Geert

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 19:21

On Wed, 06 Jul 2005 20:14:20 +0200, Geert Lund <glund-news@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>lign. kunder) - så vil det jo blot gå ud over alle andre kunder hos B-One...

Jamen jeg har jo ikke skiftet fysisk adresse.
Kun emailadresse.

Jeg beder dem ikke at finde frem til noget som helst de ikke ved i forvejen.

Mvh
Sune

Fra : Søren G

Dato : 07-07-05 09:46

> Jeg beder dem ikke at finde frem til noget som helst de ikke ved i
forvejen.

Jo du mente at de selv skulle finde frem til din nye e-mail adresse. Det
tager også tid, og den tid skal betales af en eller anden.

--
Søren

Fra : Sune

Dato : 07-07-05 14:30

On Thu, 7 Jul 2005 10:45:39 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq> wrote:

>Jo du mente at de selv skulle finde frem til din nye e-mail adresse. Det
>tager også tid, og den tid skal betales af en eller anden.

Hvis jeg overhovedet har skrevet dette var det en fejl.

De skulle blot lette numsen og sende mig et fysisk brev istedet.

Alternativt _kunne_ de sende en mail til kontakten i whois oplysningerne hvis de syntes det var for
svært at sende et fysisk brev. Det er op til dem selv.

Mvh
Sune

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 07-07-05 23:11

Sune wrote:

> [...]
> svært at sende et fysisk brev. Det er op til dem selv.

men ikke noget de er forpligtiget til.
det er dig der hænger på den.

Et fysisk brev koster jo også noget der ligner ½ måneds "leje" bare i
porto, plus kuvert og fysisk håndtering.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-07-05 10:00

> De skulle blot lette numsen og sende mig et fysisk brev istedet.

Hvilket de jo givetvis også har gjort - det er åbenbart bare ikke nået frem.

Stop nu for pokker tuderiet og få betalt den regning.

Forstår slet ikke hvorfor du spurgte her hvis du ikke kan acceptere at
svarene ikke er til din fordel.

--
Michael
-registrer DIT gratis webhotel i dag

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 19:26

On Wed, 6 Jul 2005 17:27:13 +0200, "Martin" <nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
>udsendelse af opkrævning til den af kunden angivne e-mail adresse. Indkomne
>betalinger håndteres formentlig også fuldstændigt automatisk.

At alt skal være så billigt som muligt behøver ikke betyde at man dropper den almindelige service
som vi kender det fra den virkelige verden.

Selv NETTO har en kundeservice.

Mvh
Sune

Fra : Søren G

Dato : 07-07-05 09:47

> At alt skal være så billigt som muligt behøver ikke betyde at man dropper
den almindelige service
> som vi kender det fra den virkelige verden.

Nu blander du service sammen med om det er noget de er forpligtet til.

> Selv NETTO har en kundeservice.

Og ?

--
Søren

Fra : Søren G

Dato : 07-07-05 09:45

> [...]
telefon, el, gas, whatever
> selskab, er jeg sikker på at de havde fundet frem til mig lang tid før de

Og det ville de kun kunne gøre hvis du huskede at melde flytning til
folkeregisteret. Men du mener måske også at det ikke er nødvendigt at melde
flytning til dem ?

--
Søren

Fra : Sune

Dato : 07-07-05 14:31

On Thu, 7 Jul 2005 10:44:41 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq> wrote:

>Og det ville de kun kunne gøre hvis du huskede at melde flytning til
>folkeregisteret. Men du mener måske også at det ikke er nødvendigt at melde
>flytning til dem ?

Jo. Fysisk adresseflytning er noget andet.

Mvh
Sune

Fra : Geert Lund

Dato : 06-07-05 19:12

Sune wrote:

> [...]
> minutter på at prøve at finde frem til den rigtige adresse.

Tjae, jeg har nu prøvet at BG Bank (som er et stort dansk firma og som
om nogen har adgang til oplysninger om hvor i verden man bor) blot holdt
op med at sende breve etc. til min adresse da de fra postvæsnet fik
breve retur sendt til en tidligere adresse.

Efterfølgende var det så min opgave at finde frem til hvilke kontoudtog
etc. jeg manglede - og jeg måtte faktisk tilmed betale for at få lavet
en ny udskrift af dem - hvilket i øvrigt ikke var billigt!

Og der var ingen at klandre - for jeg havde glemt at oplyse den nye
adresse.

Two words: To bad!

Du har ingen sag... Uanset om du har bouncet en besked eller ej - du har
ikke dansk lovgivning på din side og det vil i sidste blot koste dig
flere penge at forfølge sagen yderligere.

Jeg forstår ikke hvorfor du spørger her i gruppen og når så samtlige
folk der svarer fortæller dig at din teori ikke holder og hvordan du er
stillet - og alle råder dig til at betale... At du så bliver ved med at
kaste de samme argumenter - det ændrer ikke dansk lovgivning og jeg tror
heller ikke det ændrer folks råd til dig.

Hvis du nægter at betale og forfølger sagen retsligt - kommer det til at
koste dig flere penge.

Geert Lund

Fra : Henning Makholm

Dato : 06-07-05 15:06

> [...]

> For så ved jeg at reglerne ikke kan afviges til skade for mig uanset
> om hvilke betingelser B-one har stillet op.

Hvilke lovbestemmelser er det du henviser til?

--
Henning Makholm "No one seems to know what
distinguishes a bell from a whistle."

Fra : Sune

Dato : 06-07-05 15:26

On 06 Jul 2005 16:05:30 +0200, Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

>Hvilke lovbestemmelser er det du henviser til?

Ikke nogle specifikt.

Men mere det faktum at feks. købeloven ikke kan afviges til skade for forbrugere.
Indrømmet måske ikke on-topic lige her.

Mvh
Sune

Fra : Henning Makholm

Dato : 06-07-05 15:45

Scripsit Sune <jun200321@tdcadsl.dk>

> Men mere det faktum at feks. købeloven ikke kan afviges til skade
> for forbrugere.

Det er ikke noget faktum.

Der er enkelte af købelovens bestemmelser som i forbrugerkøb ikke kan
fraviges til skade for køberen. De er opremset udtømmende i §1 stk 2.
Alle andre af lovens bestemmelser kan fraviges ved aftale (jf §1 stk 1).

--
Henning Makholm "Fætter Frode fisker fredag formiddag."