Hvad koster varmt vand ift koldt??
Fra : Linde

Dato : 04-07-05 20:39

Hej

Synes ikke jeg kan finde noget om dette hos vandforsyningerne, de skriver
kun takster for "brugsvand"...men jeg går stærkt ud fra de holder skarpt øje
med hvor meget varmt jeg bruger ligeså vel som det kolde! Hvor kan jeg finde
noget om dette?

Beklager hvis gruppen ikke er alt for velvalgt...kunne ikke lige komme på
hvor ellers jeg skulle sende den hen

Mvh
Linde

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-07-05 20:48

> [...]
> holder skarpt øje med hvor meget varmt jeg bruger ligeså vel som det
> kolde! Hvor kan jeg finde noget om dette?

Jeg tvivler på at vandforsyningen leverer varmt vand til dig. Du har vel
blot en varmtvandsbeholder eller en varmeveksler der gør at du bruger
fjernvarme til at opvarme det kolde vand til brug i den varme hane, dvs. det
koster vandmængden i koldt vand + energimængden til opvarmningen i
fjernvarme.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Linde

Dato : 04-07-05 21:05

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjernvarme til at opvarme det kolde vand til brug i den varme hane, dvs.
> det koster vandmængden i koldt vand + energimængden til opvarmningen i

Nah har blot en måler på koldt og en måler på varmt...som aflæses af
Brunata, men de sælger ikke varmt vand kun målerne? Aner det ikke, kan være
der er et anlæg et sted i blokken, skulle måske læse de papirer der kom med
lejligheden.
Tak alligevel.

Mvh
Linde

Fra : Jens B

Dato : 04-07-05 21:47

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Brunata, men de sælger ikke varmt vand kun målerne? Aner det ikke, kan
> være der er et anlæg et sted i blokken, skulle måske læse de papirer der

De måler formentlig dit forbrug, samt alle andre i ejendommen. Derefter
beregner de dit forbrug i forhold til det totale forbrug i ejendommen. Så
hvis du f.eks. har brugt 10 enheder, og ejendommen totalt har brugt 500
enheder (findes ved blot at lægge forbruget fra hver enkelt måler sammen),
så er din andel altså 1/50 del af det totalt forbrug.

Når ejendommen så modtager en energiregning (f.eks. olie, naturgas,
fjernvarme), så skal du betale 1/50 af den.

Så du kan nok ikke på forhånd beregne hvormeget du har brugt. Dette kan
først ske når ejendommen modtager den totale regning, som jo kan svinge med
energipriserne.

Jens

Fra : jones_net

Dato : 05-07-05 09:45

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> wrote in message
> [...]
> øje med hvor meget varmt jeg bruger ligeså vel som det kolde! Hvor kan jeg

Hvis du bor i boligblok (som måske antydet andetsteds), så kan en erfaring
fra Århus måske bruges...

Ca. det dobbelte af det kolde.

/J

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-07-05 12:09

jones_net submitted this idea :

> Hvis du bor i boligblok (som måske antydet andetsteds), så kan en erfaring
> fra Århus måske bruges...

> Ca. det dobbelte af det kolde.

Jeg betaler det samme for koldt og varmt vand, til gengæld er der så en
post i varmeregnskabet der hedder "Opvarmning af vand" og som fordeles
efter hvor meget varmt vand man har brugt - men det dobbelte bliver det
i hvert fald ikke.

Fra : Grunt

Dato : 05-07-05 11:26

On Mon, 4 Jul 2005 21:38:46 +0200, "Linde" <delinde@gmailfjern.com> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>noget om dette?
>
>Beklager hvis gruppen ikke er alt for velvalgt...kunne ikke lige komme på

Dk.bolig MÅ springe i øjnene først. Der er intet jura i dit spørgsmål men som
sædvanligt skal nogle fjolser besvare dit OT og ikke henvise til den rigtige
gruppe.

Fra : Linde

Dato : 05-07-05 12:28

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som
> sædvanligt skal nogle fjolser besvare dit OT og ikke henvise til den

LOL ja du har selvfølgelig fat i noget dér! Må i den sammenhæng beklage min
ubehjælpsomme navigeren i nyhedsgrupperne, men ville dog ikke gå så langt
som til at kalde de hjælpsomme godtfolk "fjolser". Men hermed er tråden
lukket, jeg vamooser til dk.bolig. Tak for jeres input i øvrigt.

Mvh
Linde