Navneændring?
Fra : tr

Dato : 29-06-05 19:55

Hej!
Lige et spørgsmål vedr. ændring af efternavnet.
Hvis jeg nu hedder Hoffmann Sørensen til efternavn,
kan jeg så uden videre slette Sørensen og bruge
Hoffmann som efternavn?
Skal der søges om det?
Koster det noget?

Mvh tr

Fra : Grunt

Dato : 29-06-05 21:35

On Wed, 29 Jun 2005 20:54:49 +0200, "tr" <titris@aab-net.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
> Hvis jeg nu hedder Hoffmann Sørensen til efternavn,
> kan jeg så uden videre slette Sørensen og bruge

Vent til 1-4-06, så kan du det hele, gratis.

Nu gælder denne
Lov om personnavne

LOV nr 193 af 29/04/1981 (Historisk)

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-07-05 09:53

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> wrote in message

> Vent til 1-4-06, så kan du det hele, gratis.
>
> Nu gælder denne
> Lov om personnavne
>
> LOV nr 193 af 29/04/1981 (Historisk)

Det var vidst en grov omskrivning.. der er stadig masser af beskyttede
navne...

Er alle gebyrer virkeligt blevet fjernet... kan jeg dårligt tro - fx nyt
sygesikring mv mv

Fra : Grunt

Dato : 01-07-05 11:18

On Fri, 1 Jul 2005 10:53:10 +0200, "Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> wrote in message

>Det var vidst en grov omskrivning.. der er stadig masser af beskyttede
>navne...

Indgår ikke i spørgsmålet.

>Er alle gebyrer virkeligt blevet fjernet... kan jeg dårligt tro - fx nyt
>sygesikring mv mv

Indgår ikke i spørgsmålet.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-07-05 12:49

> On Fri, 1 Jul 2005 10:53:10 +0200, "Flemming Lynggaard"
> <flemmingl@gmail.com>
> wrote:
> in dk.videnskab.jura

> Indgår ikke i spørgsmålet.

> Indgår ikke i spørgsmålet.

Ok hvorfor skriver du så gratis, når jeg beviser at det ikke er gratis?

Fuld?

Fra : Grunt

Dato : 01-07-05 13:58

On Fri, 1 Jul 2005 13:49:13 +0200, "Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> wrote in message

>Ok hvorfor skriver du så gratis, når jeg beviser at det ikke er gratis?

Du beviser ikke en skid, du farer forvirret rundt og laver din egen dagsorden.

>Fuld?

det er du vel.

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 04-07-05 00:17

"Flemming Lynggaard" skrev ...

> Ok hvorfor skriver du så gratis, når jeg beviser at det ikke er gratis?

Bevis - hvor?

Nyt sygesikringsbevis udstedes automatisk og gratis hvis du ændrer navn,
endda hvis du på kommunekontoret blot ændrer dit adresserings-navn.
i hver fald her i malkedistriktet (Kbh. amt).

> Fuld?
Nej da - fluidum i banderolerede flasker opløser det plastic, som kørekort
er lave af.

Keld Lergren Nielsen
"Hvis folk er glade, er det deres egen skyld -
- der er ellers nok at være ked af." Storm P

Fra : KP

Dato : 02-07-05 22:29

> [...]
> Hvis jeg nu hedder Hoffmann Sørensen til efternavn,
> kan jeg så uden videre slette Sørensen og bruge

Du kan læse mere om den nye navnelov der træder i kraft d. 1/4-2006 her:
http://www.familiestyrelsen.dk/navne/generelt/ny-navnelov/