For lidt løn?
Fra : Henning

Dato : 28-06-05 20:32

Kære Alle

Her til aften gik der løn ind på min søns konto. Han arbejder i SuperBrugsen
som ungarbejder, og har pga en anden ungarbejders opsagt stilling taget alle
hendes vagter. Men han har kun fået omkring den løn, som han plejer at få,
for de "normale" timer, selvom han selvfølgelig har skrevet sig ind på deres
arbejdssedler når han har haft overarbejder.

Hvad kan der være sket?

I den brugs hvor han arbejder, får de løn får overarbejdstimer midt i
måneden. Kan alle de timer hvor han har taget hans ekstra vagter, været
overført som "overarbejdstimer". Det drejer sig i hvert fald om 12-14 timer.

Med venlig hilsen

Henning

Fra : Klaus G.

Dato : 28-06-05 20:49

> [...]
> måneden. Kan alle de timer hvor han har taget hans ekstra vagter, været
> overført som "overarbejdstimer". Det drejer sig i hvert fald om 12-14

Det bedste svar får du ved at spørge din søns arbejdsgiver. Alt der kommer
her er kun gætterier, medmindre førnævnte kigger med her...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Holst

Dato : 28-06-05 20:55

Henning wrote:

> Hvad kan der være sket?

Det kan jo være svært at gætte på. Fejl forekommer tit. Det bedste er
nok at tage en snak med chefen og få det ordnet.

Fra : David Mc Nally

Dato : 28-06-05 20:56

Henning wrote:
> [...]
> overført som "overarbejdstimer". Det drejer sig i hvert fald om 12-14 timer.

Da jeg arbejdede i en Lokalbrugs, havde vi x timer om måneden, som vi
fik en fastsat løn for. Jeg havde f.eks. 40 timer/mnd, hvilket gav 40 *
timeløn indsat på min konto i slutningen af hver måned.
Midt i den følgende måned blev timerne så reelt gennemgået, og havde man
haft mere end 40 timer, blev man betalt for dem med x timer * (timeløn +
overarbejdsløn). Havde man haft mindre end 40 timer, fik man en
lønseddel med negativt beløb på, og dette beløb blev så trukket fra
førstkommende lønseddel (den med de 40 timer på).

Altså skal din søn blot vente små 14 dage, og så burde han få betaling
for de ekstra timer han har taget.

- David

Fra : Henning

Dato : 28-06-05 21:06