Biulforsikring.
Fra : Anders Olsen

Dato : 28-06-05 15:14

Hej gruppe.
Historien er som følger.
Min stedfar køber en bil privat 05.04.04. Sælger vil gerne have den
omregistreret med det samme, vi får så fat i en 'forsikringsblanket' fra en
bilforhandler og udfylder denog får omregistreret bilen. Siden da har min
stedfar ikke hørt noget som helst fra forsikringselskabet før nu 1 år efter,
hvor de sender ham en opkrævning på 1 årsforsikring på 13.430,46 kr gældende
fra d.05.04.05 og så et år frem, og på policen står der at det er en
nytegning pr. 05.04.05. De har aldrig sent ham en bekræftigelse med priser
eller noget som helst, ej heller noget om 14 dages fortrydelsesret. Han står
og skal skrotte bilen nu alligevel. Jeg synes jeg har hørt at de skal sende
ham en bekræftigelse han skal underskrive kan det passe? Eller hænger han på
den pris de nu synes det skal koste?
På forhånd tak.
Anders

Fra : Holst

Dato : 28-06-05 15:35

Anders Olsen wrote:

> [...]
> ham en bekræftigelse han skal underskrive kan det passe? Eller hænger han på

Har han slet ikke betalt for det første år?

Fra : Anders Olsen

Dato : 28-06-05 17:05

"Holst" <newsjun05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Anders Olsen wrote:
>
> Har han slet ikke betalt for det første år?
Nej han har aldrig hørt noget fra dem, eller betalt noget eller nogen ting..

Hilsen
Anders

Fra : MAndersen

Dato : 29-06-05 06:50

"Anders Olsen" <And4ersfjernalletalogdette@wierd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sende
> ham en bekræftigelse han skal underskrive kan det passe? Eller hænger han

Inden man køber, og får indsendt forsikringsbevis til forsikringsselskabet,
bør man altid tjekke betingelser og priser.
Når der indsendes forsikringsbevis til motorkontoret, registrerer de hvilket
forsikringsselskab der tegner forsikring.
Hvis der ikke bliver sendt bevis til forsikringsselskabet, skal
forsikringsselskabet selv fange den, når de får databånd fra motorkontoret.
Det kan sagtens tage meget lang tid.

At han har kørt gratis i et år, skal han kun være glad for. Han bør betale
de kr. 13.000,- og når bilen bliver skrottet, bliver den afmeldt på
motorkontoret, og han får resterende præmie retur.

MAndersen

Fra : Anders Olsen

Dato : 29-06-05 20:18

"MAndersen" <ikke@nogen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> de kr. 13.000,- og når bilen bliver skrottet, bliver den afmeldt på
> motorkontoret, og han får resterende præmie retur.

Hej.
Jeg er selvfølgelig enig at man bør checke betingelser og priser inden man
omregistrerer.
Nu var det her så en slags 'impulskøb' og derfor gik det lidt nok stærkere
end det plejer at gøre.
Jeg tror han har vente og se hvad prisen så var, og hvis den var for høj
ville han finde et
andet forsikringsselskab og benytte sig af de 14 dages fortrydelsesret man
har efter
at have modtaget vilkårende. Af en eller anden grund er det hele så glippet,
og han har
intet hørt fra dem. Nu er hans frygt så at hvis han betaler de 13.000,- for
det næste år,
så har han accepteret en pris på 13.000,- om året, og så kan de sende et
girokort for det foregående
år når/hvis de opdager at forsikringen er ældre end de mener. Her er det så
jeg mener at have læst en
tråd herinde for lang tid siden (kan selvfølgelig ikke finde den) hvor
konklusionen var noget i stil med
at man altid har 14 dages fortrydelsesret uanset hvor lang tid der går før
forsikringsselskabet har fremsendt
betingelse og priser. Kan det være rigtigt, eller spiller min hukommelse mon
mig et puds?

Venlig hilsen
Anders.

Fra : MAndersen

Dato : 30-06-05 07:43

> [...]
> forsikringsselskabet har fremsendt
> betingelse og priser. Kan det være rigtigt, eller spiller min hukommelse

Han har de 14 dages fortrydelsesret, men selvom han ikke har modtaget police
og betingelser før nu, mon så ikke han vil blive dømt for nøl.

Endvidere vil forsikringsselskabet gerne vide, hvor bilen så skulle være
forsikret det første år, og da vil et nyt forsikringsselskab kræve præmie,
for det år der allerede er gået.

Hvis han betaler de kr. 13.000 nu, tror jeg ikke der kommer en opkrævning
for det første år, og hvis der gør, kan lidt snak med forsikringsselskabet
sikkert annulere den.

MAndersen