|
| Leverance ødelagt af defekt udstyr - hvad ~ Fra : C. Stensgaard |
Dato : 28-06-05 12:53 |
|
Jeg har leveret omkring 55 råfilm til et firma hvoraf de 21 er blevet
beskadiget idet
kameraet fik en defekt under udførslen af selve opgaven. Defekten opstod som
følge
af kraftigt slag på kamerahus. Tilsyneladende fungerede kameraet, men 21 ud
af de 55 film er ikke anvendelige.
Uvidende om at filmene efterfølgende bliver beskadigede fortsætter jeg mit
arbejde.
Nu står jeg så med en opringning hvor firmaet vil have erstatning. De tjener
3000,- + moms pr. film og aflønner mig med 400,- timen + moms. Vi har en
gentleman aftale - så altså ingen nogen kontraktligt nedskrevet.
Jeg måtte efterfølgende reparere kamera - og valgte yderligt at købe nyt
kamera til løsning af nye opgaver for firmaet.
Jeg har som udgangspunkt tilbudt at dække arbejdstid samt forbrug af film -
og så udføre opgaven igen.
Hvordan skal jeg forholde mig til sådan et problem ?
| |
ha (28-06-2005)
| Kommentar Fra : ha |
Dato : 28-06-05 13:36 |
|
C. Stensgaard wrote:
> Hvordan skal jeg forholde mig til sådan et problem ?
Med forbehold for hvad "gentleman-aftalen" består i/af, så
er det du har tilbudt, vel det, der kommer nærmest kotume
i andre aftaler, idet det er de færreste "leverandører" der
underkaster sig aftaler som - udover en erstatning af
produktet - også omfatter tabt árbejdsfortjeneste hos
køberen.
Du skal vel også gøre op med dig selv, hvor meget kunden
betyder for dig, - alternativet, hvis du ikke erstatter "tabet"
- kan jo være, at firmaet finder en anden leverandør.
Som du skitserer det, synes jeg det du tilbyder er fint.
/ha
| |
MAndersen (28-06-2005)
| Kommentar Fra : MAndersen |
Dato : 28-06-05 14:48 |
|
"C. Stensgaard" <mik-mak@bluelemon.dk> skrev i en meddelelse
news:42c13a32$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg har leveret omkring 55 råfilm til et firma hvoraf de 21 er blevet
> beskadiget idet
> kameraet fik en defekt under udførslen af selve opgaven. Defekten opstod
> som følge
> af kraftigt slag på kamerahus. Tilsyneladende fungerede kameraet, men 21
> ud af de 55 film er ikke anvendelige.
>
> Uvidende om at filmene efterfølgende bliver beskadigede fortsætter jeg mit
> arbejde.
>
> Nu står jeg så med en opringning hvor firmaet vil have erstatning. De
> tjener
> 3000,- + moms pr. film og aflønner mig med 400,- timen + moms. Vi har en
> gentleman aftale - så altså ingen nogen kontraktligt nedskrevet.
>
> Jeg måtte efterfølgende reparere kamera - og valgte yderligt at købe nyt
> kamera til løsning af nye opgaver for firmaet.
>
> Jeg har som udgangspunkt tilbudt at dække arbejdstid samt forbrug af
> film -
> og så udføre opgaven igen.
>
> Hvordan skal jeg forholde mig til sådan et problem ?
Det tangerer vel også til et hændeligt uheld. Ikke at kameraet har fået et
slag, men at filmene ikke virkede.
Jeg mener ikke du kan være ansvarlig for de tab din kunde får, men alene
fordi jeg mener uheldet er hændeligt.
Jeg mener ligeledes at dit tilbud er meget fint.
MAndersen
| |
|
|