/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
QXL
Fra : Gitte J.L


Dato : 04-06-01 12:37

Øv, der er såmænd både killinger og en perser sat til auktion på den
danske QXL....
Indtil videre er der vist budt 1 kr på killingerne (som ifølge ejeren
hvis jeg ellers læser annoncen korrekt kan hentes i juli, hvor de er
"gamle nok" - 9 uger).
- Gitte




 
 
Nina El Falaki (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 04-06-01 13:46

Måske skulle vi bombe dem med mail, hvori vi kræver

1) at auktioner på dyr stoppes

hvis dette ikke lykkes så:

2) at de kræver katte er min 12 uger

3) at man ikke behøver sælge til højestbydende, men at man kan stille krav
til køber.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats
E-mail: feca@edb.dk
http://www.feca.dk

"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3B1B72C7.D7AB2AB8@hum.auc.dk...
> Øv, der er såmænd både killinger og en perser sat til auktion på den
> danske QXL....
> Indtil videre er der vist budt 1 kr på killingerne (som ifølge ejeren
> hvis jeg ellers læser annoncen korrekt kan hentes i juli, hvor de er
> "gamle nok" - 9 uger).
> - Gitte
>
>
>



Gitte J.L (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 04-06-01 13:57

Jo, det var nok værd at prøve!
- Gitte

Nina El Falaki wrote:

> Måske skulle vi bombe dem med mail, hvori vi kræver
>
> 1) at auktioner på dyr stoppes
>
> hvis dette ikke lykkes så:
>
> 2) at de kræver katte er min 12 uger
>
> 3) at man ikke behøver sælge til højestbydende, men at man kan stille krav
> til køber.
>
> --
> Nina El Falaki
> Feca somali- & bengalcats
> E-mail: feca@edb.dk
> http://www.feca.dk
>
> "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:3B1B72C7.D7AB2AB8@hum.auc.dk...
> > Øv, der er såmænd både killinger og en perser sat til auktion på den
> > danske QXL....
> > Indtil videre er der vist budt 1 kr på killingerne (som ifølge ejeren
> > hvis jeg ellers læser annoncen korrekt kan hentes i juli, hvor de er
> > "gamle nok" - 9 uger).
> > - Gitte
> >
> >
> >


CCR (04-06-2001)
Kommentar
Fra : CCR


Dato : 04-06-01 14:16

Ja, men skal vi så ikke gøre det, NU.

Jan.



"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3B1B85AC.9AE19E8C@hum.auc.dk...
> Jo, det var nok værd at prøve!
> - Gitte
>
> Nina El Falaki wrote:
>
> > Måske skulle vi bombe dem med mail, hvori vi kræver
> >
> > 1) at auktioner på dyr stoppes
> >
> > hvis dette ikke lykkes så:
> >
> > 2) at de kræver katte er min 12 uger
> >
> > 3) at man ikke behøver sælge til højestbydende, men at man kan stille
krav
> > til køber.
> >
> > --
> > Nina El Falaki
> > Feca somali- & bengalcats
> > E-mail: feca@edb.dk
> > http://www.feca.dk
> >
> > "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3B1B72C7.D7AB2AB8@hum.auc.dk...
> > > Øv, der er såmænd både killinger og en perser sat til auktion på den
> > > danske QXL....
> > > Indtil videre er der vist budt 1 kr på killingerne (som ifølge ejeren
> > > hvis jeg ellers læser annoncen korrekt kan hentes i juli, hvor de er
> > > "gamle nok" - 9 uger).
> > > - Gitte
> > >
> > >
> > >
>



Gitte J.L (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 04-06-01 14:37

Har sendt dem en lettere tvær mail....er spændt på om de overhovedet svarer.
JO!!! Bomb dem....det er vist det eneste man kan gøre ik?
- Gitte

CCR wrote:

> Ja, men skal vi så ikke gøre det, NU.
>
> Jan.
>


CAMILLA BAIRD (04-06-2001)
Kommentar
Fra : CAMILLA BAIRD


Dato : 04-06-01 19:16

Hejsa

Jeg er ikke hjemme, derfor sender jeg i et andet navn.

Jeg har nu sendt følgende e-mail til QXL:

Jeg kan ikke finde en anden e-mailadresse til jer end dem på denne side.

Jeg er STOR modstander af, at dyr auktioneres!! Det giver ikke sælger nogen som helst mulighed for at bedømme køber, og som jeg læser jeres regler, kan sælger heller ikke stille krav til køber, man er jo forpligtet til at sælge til den første den bedste, hvilket er meget lidt betryggende for dyrene.

Jeg ser derfor meget gerne, at I fjerner dyreauktionen igen.

Er dette ikke muligt, er det mindste I kan gøre at kræve af sælger, at

1. katte SKAL være mindst 12 uger, før de flytter hjemmefra.

2. sælger kan stille krav til køber om fx kastration

3. sælger kræver et rimeligt minimumsbeløb fx 100,- kr. for en killing

--
Nina El Falaki
feca@edb.dk
www.feca.dk

"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse news:3B1B85AC.9AE19E8C@hum.auc.dk...
> Jo, det var nok værd at prøve!
> - Gitte
>
> Nina El Falaki wrote:
>
> > Måske skulle vi bombe dem med mail, hvori vi kræver
> >
> > 1) at auktioner på dyr stoppes
> >
> > hvis dette ikke lykkes så:
> >
> > 2) at de kræver katte er min 12 uger
> >
> > 3) at man ikke behøver sælge til højestbydende, men at man kan stille krav
> > til køber.
> >
> > --
> > Nina El Falaki
> > Feca somali- & bengalcats
> > E-mail: feca@edb.dk
> > http://www.feca.dk
> >
> > "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3B1B72C7.D7AB2AB8@hum.auc.dk...
> > > Øv, der er såmænd både killinger og en perser sat til auktion på den
> > > danske QXL....
> > > Indtil videre er der vist budt 1 kr på killingerne (som ifølge ejeren
> > > hvis jeg ellers læser annoncen korrekt kan hentes i juli, hvor de er
> > > "gamle nok" - 9 uger).
> > > - Gitte
> > >
> > >
> > >
>


Nina El Falaki (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 09-06-01 22:18

Nu er jeg hjemme igen, og her er min sidste korrespondance med QXL, man
bliver så træt:
Hej QXL

Jeg har været bortrejst, derfor det sene svar.

----- Original Message -----
From: "Kundeservice" <Kundeservice@qxl.dk>
To: <feca@edb.dk>
Sent: Wednesday, June 06, 2001 1:37 PM
Subject: RE: ... Andet


>
> Umiddelbart kan jeg ikke se der er den store forskel på om du sætter et
dyr
> til salg på auktion eller om du sælger det via Den Blå Avis eller andre
> salgskanaler til en fast pris. Dyr sælges som forbrugsgoder hos enhver
> dyrehandel, dette er en kendsgerning, hvad enten man bryder sig om det
eller
> ej.

Der er ikke den store forskel, men iflg jeres retningslinier, SKAL sælger
sælge til den højestbydende, og der er iflg. min moral en stor forskel.
>
> Hvis du som sælger ikke vil sælge til alle bydere, må du stille nogle krav
> op i annoncen som du kan henvise til.

OK kan man det så er vi et skridt nærmere det forsvarlige salg.
>
> Vi har desværre ikke mulighed for at holde øje med alle auktioner på siden
> og tror derfor på at vores bruger opfylder de krav der er til f.eks. den
> laveste alder hvorved man må sælge vise dyrearter.

I kunne måske selv sætte en "annonce" ind øverst, hvor I gjorde opmærksom
på, at katte skal blive hos moderen til de er 12 uger, det har bl. a. TV3's
teksttv.

>Hvis ulovligheder opdages bør disse indrapporteres til os, så vil vi tage
aktion på det.

Det er der vist ingen tvivl om at de vil blive, desværre befinder katte sig
i et lovmæssigt ingenmandsland
>
> 1. Er det et lovpligtigt krav ved kattekillinger?

Der findes ingen kattelov eller anden lov der omhandler katte specifikt,
derfor er det så vigtigt - for kattenes skyld - at vi handler moralskt
korrekt, og alle undersøgelser viser, at killinger ikke er modne til at
flytte fra moderen før, de er mindst 12 uger.

> 2. Hvorfor skal sælger kunne stille krav til om sælger kastrerer sit nye
> dyr? Hvad nu hvis det skal bruges til avl?

Det er meget få katte der bruges i avl, langt langt de fleste bliver solgt
som familiekatte. Da der i forvejen er alt for mange uønskede killinger, er
det vigtigt at kastrere, hvis katte en dag skal gøre sig håb om at få højnet
deres status. I dag er det jo en "køb og smid væk vare", hvilket de mange
forladte sommerhuskatte vidner om.

> 3. Hvorfor skal der være en mindstepris, kan være sælger blot vil af med
dem
> og måske ikke er så interesseret i prisen, dette er vel bedre end
aflivning?

Måske er det bedre end aflivning, men for den forladte sommerhuskat havde
det været bedre med aflivning. Hvis sælger bare er interesseret i at komme
af med killingerne for en hver pris (eller mangel på samme) havde det været
bedre for både morkatten og killingerne, hvis morkatten var kastreret.

Egentlig synes jeg at 100,- er for lidt, jeg så gerne at man tog 500,- til
1000,- for en almindelig huskat. Den skulle naturligvis være vaccineret og
dyrlægebesigtiget, som racekatte skal være.

Jeg tror heller ikke, der ville være så mange forladte katte, hvis de havde
kostet nogle hundrede kroner, folk ville tænke sig om, inden de ofrede penge
på en kat, de kun ville have et par måneder.

Prøv at læse mine salgsbetingelser og om neutralisering på min hjemmeside
www.feca.dk I er velkomne med flere spørgsmål.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats
E-mail: feca@edb.dk
http://www.feca.dk




Helle Andersen (10-06-2001)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 10-06-01 00:44

Det lyder som om, at det er skrevet af en på 10
år
Bortset fra, at de fleste børn ville havde mere
medfølelse.............

--
Hilsen Helle
Cats instinctively know the exact moment their
owners will wake up. Then they wake them 10
minutes sooner.




Dorthe Prip Lahrmann (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 04-06-01 14:29

"Gitte J.L" skriver:

> Indtil videre er der vist budt 1 kr på killingerne (som ifølge ejeren
> hvis jeg ellers læser annoncen korrekt kan hentes i juli, hvor de er
> "gamle nok" - 9 uger).
> - Gitte

Hej Gitte
Du har ganske ret, det burde være absolut forbudt sådan at auktionere dyr

over nettet. Og hvem f..... køber en kat de aldrig har set??!!

Nå, egentlig ville jeg bare komme med en kommentar til det med Kr. 1 for
kattekillinger. I Rusland hvor jeg har boet i perioder, er det en gammen
tradition at man giver netop 1 rubel for en kat, hverken mere eller
mindre. Mønten overrækkes helt ceremonielt, hvorefter man kan tage sin
nye kat med hjem. Til trods for at dyrevelfærd er et fremmedord i Rusland

(- og det er menneskevelfærd jo desværre også), så havde jeg en sjov
oplevelse med katte. Ude i den sibiriske by Yekaterinburg besøgte jeg en
katteudstilling, og bortset fra de lidt lurvede lokaler og den lave
temperatur, ja så lod den intet tilbage at ønske i forhold til danske
ditto. Kattene blev udstillet i store flotte bure, der var kattemad af
bedste slags til salg, samt gode råd af alle slags at få. Der var de mest

bedårende kuld på udstilling, og nu har jeg set "Russian Blue" i sit
rette element :)

Hvis du tror jeg var tæt på at importere lidt nyt blod til Danmark, ja så

har du helt ret!

Udstillinger som denne er jo stadig for de få, rige i Rusland, og nok et
sjældent syn udenfor Moskva. Ikke desto mindre så findes de altså, og de
katte man så dér, blev bestemt ikke solgt for 1 rubel!!

Hilsen Dorthe




Gitte J.L (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 04-06-01 14:42

Dorthe Prip Lahrmann wrote:

> Hej Gitte
> Du har ganske ret, det burde være absolut forbudt sådan at auktionere dyr
> over nettet. Og hvem f..... køber en kat de aldrig har set??!!

Jeg fatter det heller ikke....men jeg fatter endnu mindre at folk vil sælge
deres dyr på den måde! Og det er mig en gåde, at den slags virksomheder
aldrig tænker længere end til næste mønt!

> Nå, egentlig ville jeg bare komme med en kommentar til det med Kr. 1 for
> kattekillinger. I Rusland hvor jeg har boet i perioder, er det en gammen
> tradition at man giver netop 1 rubel for en kat, hverken mere eller
> mindre. Mønten overrækkes helt ceremonielt, hvorefter man kan tage sin
> nye kat med hjem. Til trods for at dyrevelfærd er et fremmedord i Rusland

Symbolsk beløb....men alligevel et symbol der i et land med stor fattigdom
illustrerer at "selv en kat" SKAL koste noget! Hm...sammenligner man så
gennemsnits-danskerens økonomi med en gennemsnits-russers...så er der jo ikke
noget galt i at det symbolske beløb for en ganske "almindelig" kat herhjemme
til sammenligning burde være en 500 dask....tankevækkende.

> (- og det er menneskevelfærd jo desværre også), så havde jeg en sjov
> oplevelse med katte. Ude i den sibiriske by Yekaterinburg besøgte jeg en
> katteudstilling, og bortset fra de lidt lurvede lokaler og den lave
> temperatur, ja så lod den intet tilbage at ønske i forhold til danske
> ditto. Kattene blev udstillet i store flotte bure, der var kattemad af
> bedste slags til salg, samt gode råd af alle slags at få. Der var de mest
> bedårende kuld på udstilling, og nu har jeg set "Russian Blue" i sit
> rette element :) Hvis du tror jeg var tæt på at importere lidt nyt blod til
> Danmark, ja så
> har du helt ret! Udstillinger som denne er jo stadig for de få, rige i
> Rusland, og nok et
> sjældent syn udenfor Moskva. Ikke desto mindre så findes de altså, og de
> katte man så dér, blev bestemt ikke solgt for 1 rubel!!

Hihi..jeg kan godt forestille mig det. Der må være store kontraster derovre.
Hm...de her russere er nu også nogle aldeles smukke katte
- Gitte


Mette B. Rahm (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 04-06-01 17:24

Personen som sælger kattene har e-mailen: sami22@city.dk
JEG skriver til ham/hende nu, og håber I andre følger trop, 9 uger er da ALT
for tidligt !!! Kom nu, hjælp mig med at skrive til denne......... person
!!!!

- Mette



Gitte J.L (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 04-06-01 17:32

joda...følger straks efter! 9 uger...suk!!!
- Gitte

"Mette B. Rahm" wrote:

> Personen som sælger kattene har e-mailen: sami22@city.dk
> JEG skriver til ham/hende nu, og håber I andre følger trop, 9 uger er da ALT
> for tidligt !!! Kom nu, hjælp mig med at skrive til denne......... person
> !!!!
>
> - Mette


Joan Frederiksen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 04-06-01 17:48

Har sendt en mail til vedkommende
Håber dæleme at hun tænker sig om.

Joan

"Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
news:zCOS6.1627$R84.345553@news010.worldonline.dk...
> Personen som sælger kattene har e-mailen: sami22@city.dk
> JEG skriver til ham/hende nu, og håber I andre følger trop, 9 uger er da
ALT
> for tidligt !!! Kom nu, hjælp mig med at skrive til denne......... person
> !!!!
>
> - Mette
>
>



Mette B. Rahm (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 04-06-01 19:06

SUK !!! Hun fatter ikke et hak :-/
Se hvad hun skriver !
----
Jeg fik oplsyning af dyrelægen at killingerne må gerne af med killingerne
fra 8 uge frem til 12 uge men hvis de er interesser kan vi godt gemmer til
dig frem til 12 uge det bliver i August mdr.
Hejhej
Chalotte
----
Hvad er det også for en dyrlæge hun har ?? Hmmm, tror jeg vil spørge, det
værste der kan ske er at hun ikke fortæller mig det

Venligst

Mette


"Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
news:zCOS6.1627$R84.345553@news010.worldonline.dk...
> Personen som sælger kattene har e-mailen: sami22@city.dk
> JEG skriver til ham/hende nu, og håber I andre følger trop, 9 uger er da
ALT
> for tidligt !!! Kom nu, hjælp mig med at skrive til denne......... person
> !!!!
>
> - Mette
>
>



Mette B. Rahm (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 04-06-01 19:30

Så var der svar tilbage fra Charlotte
----
Jeg er enig med dig at nu vi skal have alle killingerne frem til 12 uge
gamle...
Jeg går ind i internet og laver nye..
Vores dyrelægen er fra Nyborg der siger det..
Hejhej
Chalotte
----
Jeg kunne godt finde på at finde alle dyrlæger i Nyborg og så ringe rundt
*grin* Det er lidt fristende... Nå, men jeg håber nu at hun venter med at
sælge killingerne til de er 12 uger

Venligst

Mette



Joan Frederiksen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 04-06-01 19:38

Hej Mette
Hun skrev også til mig at dyrlægen havde sagt ok for at killingerne, kunne
komme afsted i 8-12 ugers alderen.
Men fik endnu en mail, hvor hun skrev at hun nok skulle vente, til de var 12
uger.
Så det må vi så håbe på at hun gør

Joan

"Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
news:z6QS6.1709$R84.368444@news010.worldonline.dk...
> SUK !!! Hun fatter ikke et hak :-/
> Se hvad hun skriver !
> ----
> Jeg fik oplsyning af dyrelægen at killingerne må gerne af med killingerne
> fra 8 uge frem til 12 uge men hvis de er interesser kan vi godt gemmer til
> dig frem til 12 uge det bliver i August mdr.
> Hejhej
> Chalotte
> ----
> Hvad er det også for en dyrlæge hun har ?? Hmmm, tror jeg vil spørge, det
> værste der kan ske er at hun ikke fortæller mig det
>
> Venligst
>
> Mette
>
>
> "Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
> news:zCOS6.1627$R84.345553@news010.worldonline.dk...
> > Personen som sælger kattene har e-mailen: sami22@city.dk
> > JEG skriver til ham/hende nu, og håber I andre følger trop, 9 uger er da
> ALT
> > for tidligt !!! Kom nu, hjælp mig med at skrive til denne.........
person
> > !!!!
> >
> > - Mette
> >
> >
>
>



Mette B. Rahm (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 04-06-01 19:38

Hehe, det er fedt hvis hun lytter
Bare hun så også lyttede til det jeg skrev med vacciner og ormekur, men SÅ
heldig er jeg nok ikke :-/


- Mette



Joan Frederiksen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 04-06-01 19:47


"Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
news:2AQS6.1725$R84.375738@news010.worldonline.dk...
> Hehe, det er fedt hvis hun lytter
> Bare hun så også lyttede til det jeg skrev med vacciner og ormekur, men SÅ
> heldig er jeg nok ikke :-/
>
>
> - Mette
>

Nej ærligt talt, så virker hun ikke for kvik (Fy må jeg sige det?)
Jeg kan se at hun endnu ikke, har ændret i sin annonce.......

Joan



Joan Frederiksen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 04-06-01 19:54

SÅ nu har hun ændret annoncen *S* Killingerne kan afhentes, når de er 12
uger
Dejligt når folk vil lytte til os

Joan



Gitte J.L (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 04-06-01 21:36

De samme svar fik jeg...hm. godt at hun dog ændrer det til 12 uger nu
Jøsses hvilken dyrlæge ville dog også sige 8-12 uger???
- Gitte

Joan Frederiksen wrote:

> "Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
> news:2AQS6.1725$R84.375738@news010.worldonline.dk...
> > Hehe, det er fedt hvis hun lytter
> > Bare hun så også lyttede til det jeg skrev med vacciner og ormekur, men SÅ
> > heldig er jeg nok ikke :-/
> >
> >
> > - Mette
> >
>
> Nej ærligt talt, så virker hun ikke for kvik (Fy må jeg sige det?)
> Jeg kan se at hun endnu ikke, har ændret i sin annonce.......
>
> Joan


Trine (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Trine


Dato : 05-06-01 09:00

Det er fordi at det ikke er muligt at ændre i en auktion, når auktionen er
gået i gang...

- bare en lille teknisk sidebemærkning

/Trine
"Joan Frederiksen" <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9fgkmt$o0o$1@sunsite.dk...
>
> "Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
> news:2AQS6.1725$R84.375738@news010.worldonline.dk...
> > Hehe, det er fedt hvis hun lytter
> > Bare hun så også lyttede til det jeg skrev med vacciner og ormekur, men

> > heldig er jeg nok ikke :-/
> >
> >
> > - Mette
> >
>
> Nej ærligt talt, så virker hun ikke for kvik (Fy må jeg sige det?)
> Jeg kan se at hun endnu ikke, har ændret i sin annonce.......
>
> Joan
>
>



Trine (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Trine


Dato : 05-06-01 09:02

ups....æder lige mine ord
Det har de åbenbart lavet om....hvilket jo er rigtigt godt især i tilfælde
som dette.....

/Trine
"Trine" <musen@kirstein.dk> skrev i en meddelelse
news:9fi349$jg9$1@news.cybercity.dk...
> Det er fordi at det ikke er muligt at ændre i en auktion, når auktionen er
> gået i gang...
>
> - bare en lille teknisk sidebemærkning
>
> /Trine
> "Joan Frederiksen" <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:9fgkmt$o0o$1@sunsite.dk...
> >
> > "Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
> > news:2AQS6.1725$R84.375738@news010.worldonline.dk...
> > > Hehe, det er fedt hvis hun lytter
> > > Bare hun så også lyttede til det jeg skrev med vacciner og ormekur,
men
> SÅ
> > > heldig er jeg nok ikke :-/
> > >
> > >
> > > - Mette
> > >
> >
> > Nej ærligt talt, så virker hun ikke for kvik (Fy må jeg sige det?)
> > Jeg kan se at hun endnu ikke, har ændret i sin annonce.......
> >
> > Joan
> >
> >
>
>



Camilla Scharff (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 04-06-01 19:54

Hej alle sammen

Det er sådan, iflg. QXL (jeg får deres nyhedsbreve, og der har være polemik
omkring bortauktionering af dyr tidligere...), at sælger kan sætte en
minimumspris, som ikke umiddelbart er synlig - dvs. 1 kr. er bare det, som
auktionen som udgangspunkt står på, uanset om sælger har sat 100 eller 1000
kr. som minimum, hvis altså ikke sælger ændrer denne minimumspris (og det
har disse tilsyneladende ikke gjort). Derudover kan sælger - når der handles
levende dyr - afslå at sælge til højestbydende, uanset at det ikke er
normalt i auktioner.

QXL kan som sådan ikke holdes ansvarlig for, om folk sælger sine killinger 1
eller 12 uger gamle (ligesom den Blå Avis heller ikke kan, de skriver bare,
at det anbefales at killinger er 12 uger), eller om folk vælger at sælge dem
for en 50'er eller 5000 kr. - igen ligesom den Blå Avis heller ikke sætter
nogen minimumspris.

Jeg kan - med andre ord - overhovedet ikke se, hvor QXL adskiller sig fra
Den Blå Avis, eller de utallige andre typer gratis annonceringssteder på
tryk eller på nettet... Jeg mener, om folk "byder" x-antal kroner, eller
slår i den Blå/Gule etc. avis og finder en killing til en 50'er (som de
givetvis også kunne få gratis, hvis de ringede til sælger og spurgte - der
vist bare en regel om, at dyr skal koste et eller andet min.beløb...?), går
det ikke stort set ud på ét? I mine øjne gør det...

Mvh. Camilla
Camischa's burmesere
www.burmese.dk

Gitte J.L <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B1B72C7.D7AB2AB8@hum.auc.dk...
> Øv, der er såmænd både killinger og en perser sat til auktion på den
> danske QXL....
> Indtil videre er der vist budt 1 kr på killingerne (som ifølge ejeren
> hvis jeg ellers læser annoncen korrekt kan hentes i juli, hvor de er
> "gamle nok" - 9 uger).
> - Gitte
>
>
>


Camilla Scharff (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 04-06-01 20:00

Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev...
> Det er sådan, iflg. QXL (jeg får deres nyhedsbreve, og der har være
polemik
> omkring bortauktionering af dyr tidligere...), at sælger kan sætte en
> minimumspris, som ikke umiddelbart er synlig - dvs. 1 kr. er bare det, som
> auktionen som udgangspunkt står på, uanset om sælger har sat 100 eller
1000
> kr. som minimum, hvis altså ikke sælger ændrer denne minimumspris (og det
> har disse tilsyneladende ikke gjort). Derudover kan sælger - når der
handles
> levende dyr - afslå at sælge til højestbydende, uanset at det ikke er
> normalt i auktioner.

Ok - sælger har i denne ikke sat minimumspris (har lige kigget....) - derfor
den ene krone som startbeløb

eller om folk vælger at sælge dem
> for en 50'er eller 5000 kr. - igen ligesom den Blå Avis heller ikke sætter
> nogen minimumspris.

He, hvilket står helt i kontrast med det jeg skriver 10 linier længere
nede... Jeg mente, at de ikke kunne *tvinge* folk til at sælge til en fast
pris, uanset at de skal sætte fx 50 kr. som minimumspris

> Jeg kan - med andre ord - overhovedet ikke se, hvor QXL adskiller sig fra
> Den Blå Avis, eller de utallige andre typer gratis annonceringssteder på
> tryk eller på nettet... Jeg mener, om folk "byder" x-antal kroner, eller
> slår i den Blå/Gule etc. avis og finder en killing til en 50'er (som de
> givetvis også kunne få gratis, hvis de ringede til sælger og spurgte - der
> vist bare en regel om, at dyr skal koste et eller andet min.beløb...?),
går
> det ikke stort set ud på ét? I mine øjne gør det...

Det her mener jeg så til gengæld stadigvæk )

Camilla, igen igen...
>
> Mvh. Camilla
> Camischa's burmesere
> www.burmese.dk
>
> Gitte J.L <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3B1B72C7.D7AB2AB8@hum.auc.dk...
> > Øv, der er såmænd både killinger og en perser sat til auktion på den
> > danske QXL....
> > Indtil videre er der vist budt 1 kr på killingerne (som ifølge ejeren
> > hvis jeg ellers læser annoncen korrekt kan hentes i juli, hvor de er
> > "gamle nok" - 9 uger).
> > - Gitte
> >
> >
> >
>


Mette B. Rahm (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 04-06-01 19:57

Hej Camilla

> QXL kan som sådan ikke holdes ansvarlig for, om folk sælger sine killinger
1
> eller 12 uger gamle (ligesom den Blå Avis heller ikke kan, de skriver
bare,
> at det anbefales at killinger er 12 uger), eller om folk vælger at sælge
dem
> for en 50'er eller 5000 kr. - igen ligesom den Blå Avis heller ikke sætter
> nogen minimumspris.

Jeg er enig med dig, men det som jeg gjorde i denne sag var at henvende mig
direkte til sælger og gøre opmærksom på div. facts
Og måske har det hjulpen at Joan og mig har skrevet til hende pigen

Venligst

Mette



Camilla Scharff (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 04-06-01 20:08

Hej Mette

Ja, det ved jeg godt, og det er også rigtig godt at sælger nu har ændret
mening, og venter til killingerne er 12 uger gamle - min post henvendte sig
sådan set også mest til fx Nina, som nu har sendt en mail til QXL, og alle
de andre, som harcelerede over denne metode til salg af katte... Ikke at jeg
er uenig i, at det er en dårlig metode til at finde nye ejere til sine
killinger på, jeg kan bare ikke se, hvordan den adskiller sig fra fx DBA.

Mvh. Camilla

Mette B. Rahm <gillian@dk-gillian.dk> skrev...
> Hej Camilla
>
> > QXL kan som sådan ikke holdes ansvarlig for, om folk sælger sine
killinger
> 1
> > eller 12 uger gamle (ligesom den Blå Avis heller ikke kan, de skriver
> bare,
> > at det anbefales at killinger er 12 uger), eller om folk vælger at sælge
> dem
> > for en 50'er eller 5000 kr. - igen ligesom den Blå Avis heller ikke
sætter
> > nogen minimumspris.
>
> Jeg er enig med dig, men det som jeg gjorde i denne sag var at henvende
mig
> direkte til sælger og gøre opmærksom på div. facts
> Og måske har det hjulpen at Joan og mig har skrevet til hende pigen
>
> Venligst
>
> Mette


Gitte J.L (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 04-06-01 21:49

Camilla Scharff wrote:

> Hej alle sammen
> Det er sådan, iflg. QXL (jeg får deres nyhedsbreve, og der har være polemik
> omkring bortauktionering af dyr tidligere...), at sælger kan sætte en
> minimumspris, som ikke umiddelbart er synlig - dvs. 1 kr. er bare det, som
> auktionen som udgangspunkt står på, uanset om sælger har sat 100 eller 1000
> kr. som minimum, hvis altså ikke sælger ændrer denne minimumspris (og det
> har disse tilsyneladende ikke gjort). Derudover kan sælger - når der handles
> levende dyr - afslå at sælge til højestbydende, uanset at det ikke er
> normalt i auktioner.

Jeg fik i sin tid fik at vide, at man SKAL sælge til højestbydende uanset hvad.
Skal man ikke det ved salg af levende dyr nu, så er jeg blot det mindre
bekymret. Det fremgår dog ikke direkte af websitet?

> QXL kan som sådan ikke holdes ansvarlig for, om folk sælger sine killinger 1
> eller 12 uger gamle (ligesom den Blå Avis heller ikke kan, de skriver bare,
> at det anbefales at killinger er 12 uger), eller om folk vælger at sælge dem
> for en 50'er eller 5000 kr. - igen ligesom den Blå Avis heller ikke sætter
> nogen minimumspris.

Men det ville hjælpe om det generelt fremgik tydeligt hos alle den slags aviser
og auktionsfirmaer, at killinger bør være 12 uger før de forlader mormis.
Hm...jeg er da enig i at det ikke adskiller sig synderligt fra DBA o.l., i alt
fald så længe sælger stadig ikke er tvunget til at sælge til højestbydende.

> Jeg kan - med andre ord - overhovedet ikke se, hvor QXL adskiller sig fra
> Den Blå Avis, eller de utallige andre typer gratis annonceringssteder på
> tryk eller på nettet... Jeg mener, om folk "byder" x-antal kroner, eller
> slår i den Blå/Gule etc. avis og finder en killing til en 50'er (som de
> givetvis også kunne få gratis, hvis de ringede til sælger og spurgte - der
> vist bare en regel om, at dyr skal koste et eller andet min.beløb...?), går
> det ikke stort set ud på ét? I mine øjne gør det...

Dog...ved køb via den blå avis aftaler man vel oftest et møde mellem sælger og
køber (har aldrig selv prøvet...men kunne forestille mig at det var
sådan)...dvs. man ser killingen inden man beslutter sig. På QXL ser man kun
ordet killing inden man taster et bud ind og vinder/taber en auktion.
Den overvejende årsag til at det forargede mig var ganske enkelt, at jeg er
blevet oplyst om, at levende dyr på QXL bortauktioneres, uden mulighed for at
sælger stiller krav, til højestbydende....sådan er det åbenbart ikke helt
alligevel (gudskelov).
- Gitte

PS: Hvis jeg vrøvler, så fralægger jeg mig en del af ansvaret...jeg tror Hr.
hals-virus i øjeblikket dominerer omkr. 60% af mit stakkels legeme...så jeg
føler mig i øjeblikket som en stor rød og hævet mandel


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste