E- handel manglende vare
Fra : knud.hp

Dato : 25-06-05 12:44

Jeg har en kammerat som har købt en printer via nettet og betalt med
dankort, Problemtet er nu at de har sendt printeren til en forkert
adresse og at motagelsen er blevet nægtet her, printeren er så røget
retur. de vil nu ikke sende printeren til ham før han har betalt den
igen det vil sige at han kommer til at betale for printeren 2 gange (
2*760).
Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i banken
og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger i dk)
ser spændt frem til jeres gode svar

knud poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-06-05 13:17

"knud.hp" <khp@hotmail.com> skrev

> [...]
> Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i banken
> og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger i dk)

Hvordan er det gået til, at printeren er sendt til den forkerte adresse. Har
din kammerat nogen som helst lod eller del i denne misforståelse?

Hvis ikke, så kan du bede din bank om at tilbageføre pengene samtidig med,
at du underskriver en erklæring om, at den omtalte vare ikke er blevet
leveret. Men du kan næppe gøre det, hvis din kammerat har et medansvar for
misforståelsen.

Claus

Fra : bem

Dato : 25-06-05 16:04

Claus Tersgov wrote:

> Men du kan næppe gøre det, hvis din kammerat har et
> medansvar for misforståelsen.

Hvorfor ikke? Printeren er tilbage hus sælger, så køber skal under ingen
omstændigheder betale printeren en gang til. Hvis køber er skyld i den
forkerte forsendelse, kan der højst blive tale om, at køber skal erstatte
fremsendelsesudgifterne i forbindelse med fejladresseringen.

/Bo

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-06-05 18:27

"bem" wrote

> [...]
> forkerte forsendelse, kan der højst blive tale om, at køber skal erstatte
> fremsendelsesudgifterne i forbindelse med fejladresseringen.

Køber får banken til at tilbageføre pengene
Så er den sag ude af verdenen

Sælger kan evt undlade at gøre en ny handel med køber
Køber må så handle et andet sted

- Peter

Fra : HKJ

Dato : 25-06-05 12:49

knud.hp wrote:
> [...]
> dankort, Problemtet er nu at de har sendt printeren til en forkert
> adresse og at motagelsen er blevet nægtet her, printeren er så røget

Hvilket svarer til at han selv havde fortrudt købet, så allerede der
skal han have pengene tilbage.

> Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i banken
> og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger i dk)
> ser spændt frem til jeres gode svar

Kun hvis han kan snakke med forretningen, der er ingen andre muligheder.

Fra : bem

Dato : 25-06-05 16:02

HKJ wrote:

> Kun hvis han kan snakke med forretningen, der er ingen andre
> muligheder.

Hvoraf udleder du det? Han kan henvende sig i banken og forlange, at de
tilbagefører beløbet, eftersom der ikke er sket levering.

/Bo

Fra : HKJ

Dato : 25-06-05 16:29

bem wrote:

> Hvoraf udleder du det? Han kan henvende sig i banken og forlange, at de
> tilbagefører beløbet, eftersom der ikke er sket levering.

Undskyld min dårlige formulering, hvad jeg mener er at der ikke er andre
muligheder end de to han allerede har nævnt:

1) Forretningen
2) Banken

Fra : mig

Dato : 26-06-05 13:32