Revalidering efterfulgt af SU????
Fra : Frank Jensen

Dato : 24-06-05 15:09

Jeg har 2½ år tilbage på min revalidering, og har søgt ind på en
uddannelse som tager 4 år. Nu siger min sagsbehandler at jeg ikke må
tage det sidste af uddannelsen på SU...

Er der nogen hér i gruppen der har kendskab til det, og om der evt. er
en anden måde at gøre det på?

Fra : Svend Poulsen

Dato : 09-07-05 15:40

"Frank Jensen" <mail@deserttrack.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tage det sidste af uddannelsen på SU...
>
> Er der nogen hér i gruppen der har kendskab til det, og om der evt. er

Som reglerne er nu så kan man få Revalidering i 5 år + dispensation for
yderlig 2 år, men det skal der søges om.
Hvis uddannelsen er SU berettiget og du ikke kan få forlænget med
dispensation, søger du om SU, din sagsbehandler kan ikke bestemme om du må
modtage SU.

Mvh. Svend

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-07-05 23:37

Svend Poulsen wrote:
-snip-

> Hvis uddannelsen er SU berettiget og du ikke kan få forlænget med
> dispensation, søger du om SU, din sagsbehandler kan ikke bestemme om du må
> modtage SU.

Det kunne jo tænkes at uddannelsen slet ikke er SU-berettigende og at
det er derfor at sagsbehandleren siger det på den måde...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen