Kan man få indsigt i gamle retssager?
Fra : PerX ...

Dato : 19-06-05 21:09

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1377744/

"Evert Friberg, der i dag er administrationschef ved Københavns
Universitet, var leder af Licenskontoret fra 1984 til 1999."

"Mistilliden til, at pejlingen teknisk kunne lade sig gøre, rakte helt
ind i det retslige system. Evert Friberg fortæller, at det forekom, at
sortseere, der blev "fanget i akten" benægtede, at de havde et fjernsyn.
Dermed røg sagen i retten, hvor Licenskontoret så måtte dokumentere, at
det var muligt at pejle.

»Jeg har selv været med i Frederiksberg Retskreds, hvor vi rullede ud,
så de kunne se, at "dér står en radio - og der står et fjernsyn. Og så
måtte dommerne indrømme: "Det er rigtigt nok. Skidtet virker",«
fortæller Evert Friberg."

Jeg går ud fra der vil være nogle ting arkiveret i den sag i
Frederiksberg Retskreds, er det noget man kan finde frem til, evt. få
kopier af? (Med henblik på at bevise at man faktisk kan pejle et tv :)

Fra : f39115

Dato : 19-06-05 23:41

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Frederiksberg Retskreds, er det noget man kan finde frem til, evt. få
> kopier af? (Med henblik på at bevise at man faktisk kan pejle et tv :)

Det er ikke nødvendigt for at bevise at det kan lade sig gøre at pejle et tv
eller en monitor. Faktisk kan man med nutidens teknik (kaldet "Tempest" ,
genskabe billedet fra den "pejlede" enhed. Prøv at Google på "Tempest"
Dengang Licenslars drønede rundt og knaldede sortseere var der ikke så meget
"elektrisk støj" som idag så da kunne man med en følsom spectrumanalyzer og
en retningsbestemt antenne pejle sig ind på den udstrålede støj som de
forskellige oscillatorer som findes i radio og tv apparater frembringer.
Idag hvor næsten enhver husstand har flere fjernsynsapparater + en masse
andet "støjende elektronik" er den teknik svær at bruge, hvilket også
fremgår af artiklen du henviser til

mvh
JBH

Fra : Grunt

Dato : 20-06-05 12:25

On Mon, 20 Jun 2005 00:41:19 +0200, "f39115" <skodkontoen@hotmail.com> wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>Idag hvor næsten enhver husstand har flere fjernsynsapparater + en masse
>andet "støjende elektronik" er den teknik svær at bruge, hvilket også

I dag er det lovmæssigt forbudt at udsende så meget støj fra tv/radio at du skal
stå tæt op ad apparatet før du kan måle noget.

Næh, "pejlingen" foregår og foregik med en liste over dem der ikke var tilmeldt
licensen.
Iøvrigt kunne lyset fra tv ses udefra ved mørketid.

Fra : JBH

Dato : 20-06-05 21:39

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
du skal
> stå tæt op ad apparatet før du kan måle noget.

Ved du hvilke frekvenser man pejlede på ?

Jeg har selv været med til flere emmisions tests (EMC) og det er utroligt
hvor lidt støj man alligevel kan måle, hvis man ved hvad man skal kigge
efter, så jo det var (og er stadig) teknisk muligt at måle/pejle et tv
apparat

> Næh, "pejlingen" foregår og foregik med en liste over dem der ikke var
tilmeldt
> licensen.

Ja, den metode blev også brugt

> Iøvrigt kunne lyset fra tv ses udefra ved mørketid.

Solarie ??

Fra : Grunt

Dato : 21-06-05 11:46

On Mon, 20 Jun 2005 22:39:19 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote:
in dk.videnskab.jura
>"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse

>du skal
>
>Ved du hvilke frekvenser man pejlede på ?

DER BLEV IKKE PEJLET.

> [...]
>hvor lidt støj man alligevel kan måle, hvis man ved hvad man skal kigge
>efter, så jo det var (og er stadig) teknisk muligt at måle/pejle et tv

Der er vist ingen der vil påstå det ikke er muligt at stå tæt ved et tv og måle
emc fra det, men at påstå dr pejlede sig frem til tv fra gaden eller fra
opgangen er løgn da de kun brugte det til at skræmme sortseerne med.

Svenskerne gik også ud med en skærmmekampagne om pejling efter dansk model, med
aviserne afslørede fidusen og televerket måtte indrømme at de brugte lister til
at besøge folk de troede ikke betalte licens for radio/tv. "Pejleudstyret" og
ideen med "pejlevognen" havde de lånt fra dr.

Hvis du ser svensk tv, så består licenskontrollen (skræmmekampagnen) af en
opremsning af de byer de laver kontrol i.

>tilmeldt
>
>Ja, den metode blev også brugt

Kun brugt.

>Solarie ??

Næppe så udbredt i den tid man bildte folk ind man gik rundt og pejlede tv'er.
Så var der lidt blåt skin hos en person der ikke stod på listen så var det nok
også et tv, men ellers skulle de jo alligevel checke.

Fra : PerX ...

Dato : 01-07-05 23:01

In article <7sqfb1hfmqtmbe6jkk5nu5qafonpcpa00r@4ax.com>,
gruntsaver@msn.com says...
> On Mon, 20 Jun 2005 22:39:19 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote:
> in dk.videnskab.jura

> DER BLEV IKKE PEJLET.

Og hvilket bevis har du på det? Folk der arbejder (datid) i DR siger at
det gjorde man. Hvorfor skulle de blive ved med at lyve når de ikke en
gang arbejder i DR mere?

Fra : Grunt

Dato : 02-07-05 10:47

On Sat, 2 Jul 2005 00:00:34 +0200, PerX ... <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]

>Og hvilket bevis har du på det? Folk der arbejder (datid) i DR siger at
>det gjorde man. Hvorfor skulle de blive ved med at lyve når de ikke en

Jeg synes nu bevisbyrden på at der blev pejlet, ligger hos dem der påstår der
blev pejlet. Som du har klippet væk, så blev svenskerne afsløret da de forsøgte
at bilde svenske sortseere ind at de kunne pejles. Televærkets officielle
version er at de bruger lister at gå efter.
Det morsomme ved svenskernes pejlepåstand var, at de havde købt/lånt dansk
udstyr og malet deres biler med "pejlevogn".

Og hvor har du fra at tidligere dr medarbejdere stadig påstår der blev pejlet ?

Fra : PerX ...

Dato : 02-07-05 17:17

In article <erncc1dbivng2vudfdrbs6s4c3le1fb99g@4ax.com>,
gruntsaver@msn.com says...
> [...]
> in dk.videnskab.jura

> Jeg synes nu bevisbyrden på at der blev pejlet, ligger hos dem der påstår der

Du tror sikker også at månelandingerne var fusk *G*

> Som du har klippet væk, så blev svenskerne afsløret da de forsøgte
> at bilde svenske sortseere ind at de kunne pejles. Televærkets officielle
> version er at de bruger lister at gå efter.

Det var jo bare et postulat som kunne være en skrøne.

> Og hvor har du fra at tidligere dr medarbejdere stadig påstår der blev pejlet ?

jeg linkede jo bla til interviewet i Jyllands Posten (men det er jo nemt
nok at google efter mere)

Fra : Grunt

Dato : 02-07-05 17:53

On Sat, 2 Jul 2005 18:16:35 +0200, PerX ... <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>In article <erncc1dbivng2vudfdrbs6s4c3le1fb99g@4ax.com>,
>gruntsaver@msn.com says...

>Du tror sikker også at månelandingerne var fusk *G*

ja ja, det sædvanlige useriøse når du er i klemme.

>Det var jo bare et postulat som kunne være en skrøne.

>jeg linkede jo bla til interviewet i Jyllands Posten (men det er jo nemt
>nok at google efter mere)

Du linkede til en retssag hvor alle knep gjaldt for at vinde sagen blev taget i
brug. Men du tror jo nok på at retssager bliver dømt retfærdigt.

Fra : PerX ...

Dato : 04-07-05 12:35

In article <tdhdc1hhmn1c791dgk72960v9n3dsns9di@4ax.com>,
gruntsaver@msn.com says...
> On Sat, 2 Jul 2005 18:16:35 +0200, PerX ... <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com>
> wrote:
> in dk.videnskab.jura

> ja ja, det sædvanlige useriøse når du er i klemme.

??? Det er da dig der virker useriøs uden noget bevis, og lettere
sygelig paranoia.

> Du linkede til en retssag hvor alle knep gjaldt for at vinde sagen blev taget i
> brug. Men du tror jo nok på at retssager bliver dømt retfærdigt.

??? Det er da en useriøs kommentar om noget er. Ingen beviser fra din
side kun paranoia.

Fra : Grunt

Dato : 04-07-05 13:40

On Mon, 4 Jul 2005 13:34:36 +0200, PerX ... <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>In article <tdhdc1hhmn1c791dgk72960v9n3dsns9di@4ax.com>,
>gruntsaver@msn.com says...

>??? Det er da dig der virker useriøs uden noget bevis, og lettere
>sygelig paranoia.

Du er stadig useriøs, nu med mudderkastning.

>??? Det er da en useriøs kommentar om noget er. Ingen beviser fra din
>side kun paranoia.

Du er stadig useriøs, nu med mudderkastning.

Men hvad, det er jo din stil i alle grupper.
bye baby.

Fra : PerX ...

Dato : 05-07-05 13:52

In article <tebic1h39oceafd5ndunpabu73edo1non2@4ax.com>,
gruntsaver@msn.com says...
> [...]
> in dk.videnskab.jura

> Du er stadig useriøs, nu med mudderkastning.

> Du er stadig useriøs, nu med mudderkastning.

Nej ikke mudderkastning, bare fakta. Hvis du ikke kan se det har du et
problem, det er dig som opfinder noget hvor en masse mennesker lyver for
dig, det er vist ikke helt normalt. Og du kommer ikke med nogen beviser

> Men hvad, det er jo din stil i alle grupper.
> bye baby.

Killfil tid? Ja hvis ikke du vil holde dig seriøs så fint nok.

Fra : PerX ...

Dato : 01-07-05 22:58

In article <42b5f5b1$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>,
skodkontoen@hotmail.com says...
> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nødvendigt for at bevise at det kan lade sig gøre at pejle et tv
> eller en monitor.

Jo det er det for mig (derfor spurgte jeg) - fordi jeg kender folk som
benægter det.

Faktisk kan man med nutidens teknik (kaldet "Tempest" ,
> genskabe billedet fra den "pejlede" enhed. Prøv at Google på "Tempest"

Hm.. der var et spil som hed Tempest *g*

> [...]
> Idag hvor næsten enhver husstand har flere fjernsynsapparater + en masse
> andet "støjende elektronik" er den teknik svær at bruge, hvilket også

Det fremgår netop, og derfor ved jeg det også :)