Lastbil astet med Grus op over ladet!
Fra : bg

Dato : 15-06-05 22:16

Hej..
Hvordan/er der regler for kørsel med fx.
grus/sand mv.?

Møde over -for mig, overlastet lastbiler uden
net over lad...

Så sent som i dag, på vej ned af bakke, modkørende
en kæmpe lastbil, fyldt med grus -med god top!

ååhe nej -op med elruden i en fart! - kunne nærmest
se de foran kørende så faren -trak ind til siden..

Og BANG - nærmest som at få en sandblæsning!
få sekunder efter troede jeg faktisk forruden nu
var blevet dekoreret med små stjerner*

Er det lovligt?? -eller er det bare med at fræse efter
truckeren?!... og gøre hvad

Mvh
BG

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 07:17

"bg" <bg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så sent som i dag, på vej ned af bakke, modkørende
> en kæmpe lastbil, fyldt med grus -med god top!
> Er det lovligt?? -eller er det bare med at fræse efter
> truckeren?!... og gøre hvad
Nej, naturligvis skal han bruge en pressening, så han ikke taber (dele af)
sit læs til skade for andre billister m.fl.
Det bedste er at sikre sig bevis for udåden, med billede, som klart viser at
bilen er i bevægelse, hvor nr. plade fremgår og at man kan se at godset ikke
er forsvarligt afdækket..
Mvh Tommy

Fra : bg

Dato : 16-06-05 20:48