dokument vedr. rettigheder til kildekode.
Fra : Michael

Dato : 14-06-05 21:28

Hej.

Jeg skal efter sommerferien til at lave min hovedopgave i forbindelse med
mit datamatikerstudie.
I den forbindelse er jeg lidt usikker på hvordan en kontrakt vedr.
rettighederne til kildekoden skal udfærdiges.

Jeg vil ikke under opgavens udførsel være i nogen form for
ansættelsesforhold, så umiddelbart til jeg selv have
alle rettighederne til kildekoden. Hvilket er problemet.

Jeg vil på en eller anden måde, rent juridisk, gerne overføre alle
rettigheder til de to privat personer, jeg skal skrive opgave for,
da det reelt er deres idé jeg skal lave.
Derudover er det meningen at det produkt jeg skal lave, en prototype, skal
fremvises overfor en række investorer, som jo nok
vil stille spørgsmål vedr. hvem der har rettighederne til kildekoden.

Hvordan strikker man sådan et juridisk dokument sammen ?

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 23:05

On Tue, 14 Jun 2005 22:28:21 +0200 skrev "Michael" <agentmikie@cFJERNDETTE.dk> .

> [...]
>vil stille spørgsmål vedr. hvem der har rettighederne til kildekoden.
>
>Hvordan strikker man sådan et juridisk dokument sammen ?

Jeg er ikke ekspert,men mon ikke forfattere eller komponister har været i en
lignende situation (overdragelse af intellektuelle rettigheder). Måske du skulle
kigge på forfatter/komponist forbund og se om der er nogle standard aftaler der
med lidt ændret ordlyd kan bruges. Blot et forslag.

VH Martin Østerberg