Flugtbillist?
Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 12-06-05 16:53

Dette er vel nærmest et spørgsmål til de forsikringskyndige, og jeg håber på
kvlificerede input ;)

Jeg holder i aftes med min spritnye bil i vejsiden for at poste et brev i en
postkasse, da en bil påkører min bagfra. Inden jeg når at reagere er bilen
( modparten ) kørt videre, og jeg sætter efter ham i min bil, men han er
over alle bjerge ( eller ude af en sidevej ). Pokkers! Jeg kontakter
politiet, som jo desværre intet kan gøre for at hjælpe mig da jeg ikke har
nået at notere mig modpartens indregistreringsnummer.

Hvordan mon jeg står rent forsikringsmæssigt med at få skaden dækket? Der er
vel næppe andet for end at jeg selv skal betale? I mine
forsikringsbetingelser står nævnt at "skade med ansvarlig gerningsmand, som
der ikke kan gøres krav overfor" er dækket af policen. Men mon ikke bare det
betyder at de dækker skaden, men jeg bliver formentlig ikke holdt skadesløs,
da jeg sikkert ville skulle betale både selvrisiko og præmiestigning?

Vh. Lisbeth

Fra : Henning

Dato : 12-06-05 20:02

> [...]
>da jeg sikkert ville skulle betale både selvrisiko og præmiestigning?

Korrekt, din egen kaskoforsikring dækker. Selvrisiko og præmiestigning
valgte du selv, da du tegnede forsikringen.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 12-06-05 20:39

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Korrekt, din egen kaskoforsikring dækker. Selvrisiko og præmiestigning
> valgte du selv, da du tegnede forsikringen.
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

Både og...................selvrisiko´en obligatorisk, men dog meget lav, og
præmiestigning / præmietrin er vist ikke noget man kan vælge fra!?

vh. Lisbeth

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 12-06-05 23:11

"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> wrote in message

SNIP

> Både og...................selvrisiko´en obligatorisk, men dog meget lav,
> og
> præmiestigning / præmietrin er vist ikke noget man kan vælge fra!?
>
> vh. Lisbeth

Jeg mener ikke min præmie stiger ved skader når man er blevet elitebilist...
Det må jo være forskelligt fra selskab til selskab.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 13-06-05 06:25

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
elitebilist...
> Det må jo være forskelligt fra selskab til selskab.

Der er vist næppe nogen selskaber hvor man ikke mister ancinnitet ved
skader? Jeg er også "elitebillist" - ihvertfald er jeg på det højeste
præmietrin, og jeg kunne forestille mig at jeg nu vil ryge et par trin
baglæns - men det ved jeg meget mere om, om et par timer.

Vh. Lisbeth

Fra : MAndersen

Dato : 13-06-05 06:55

"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> skrev i en meddelelse

> elitebilist...

> Der er vist næppe nogen selskaber hvor man ikke mister ancinnitet ved
> skader?

Ork jo. De fleste selskaber tilbyder en skader hver 2. eller 3. år uden at
rykke i bonustrin.
Andre tilbyder fastpræmie, f.eks. Alm. Brand, Codan og GF - hvor du ikke
rykker bonustrin ved skader.

MAndersen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-05 13:59

> [...]

> præmietrin, og jeg kunne forestille mig at jeg nu vil ryge et par trin
> baglæns - men det ved jeg meget mere om, om et par timer.

Bestemt, alle fornufitge bilforsikringer idag har "trin sikring" dvs du kan
lave så tosset mange skader du vil uden at skifte trin.. snak med dit
forsikringsselskab har de sikkert også..

Nogle selskaber vil slet ikke tegne andet end det idag..

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 13-06-05 14:25

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikringsselskab har de sikkert også..
>
> Nogle selskaber vil slet ikke tegne andet end det idag..

Jeps, lad os lige runde den af, nu efter jeg har talt med selskabet. Jeg har
faktisk kaskoforsikring uden bonustab. I praksis betyder det at jeg kan have
en/ flere skader, uden præmiestigning - jeg skal dog betale den beskedne
selvrisiko.
Meeen...............jeg kan nu ikke lave tosset mange skader, uden at skifte
trin. Selskabet oplyste mig at, hvis man er en ulykkesfugl som ofte har
skader, vil de tage policen til overvejelse - og det er vel kun fair ;)

Mvh. Lisbeth