Den virkelige højrefløj
Fra : Per Rønne

Dato : 24-06-05 05:32

Ifølge dagens Berlingske Tidende, på:

http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=593520

ønsker Det konservative Folkeparti at forkorte dagpengeperiode og
aftrappe dagpengene gradvist i en velfærdsreform. Tidligere har partiet
ønsket perioden reduceret til 3 år mod nu 4 år, men nu vil man stramme
yderligere op, så der kun vil kunne gives dagpenge i op til 2,5 år, og
altså med et faldende beløb, som sandsynligvis skal ende på
kontanthjælpene niveau. Traditionelt ønsker man så også at hæve
dagpengemax, så den vellønnede med kortere ledighedsperioder kan få en
bedre dækning. Og den dårlige lønnede en dårligere dækning {reduktion af
dækning på 90% til et lavere nivaeu; med den nuværende dækning er stort
set alle voksne over 25 sikret dagpengemax på 88,38 ti timen, hvilket
opnås ved en timeløn på 98,20}.

Derudover ved man at de Konservative ønsker en afskaffelse af
efterlønnen og dermed vel også en afskaffelse af særordningen for de
55-59 årige, som ikke kan smides ud af dagpengesystemet hvis de når de
fylder 60 er berettigede til efterløn, selvom de normale fire år på
dagpenge er gået.

Og hvem er det så der støtter dette forslag? Naturligvis Det radikale
Venstre, som jeg kun kan opfatte som et højreparti. Og så naturligvis
Det økonomiske Råds formandskab.

Derudover højreliberale dele af Venstre, hvorimod ledelsen der synes at
have indset, at det ville være det samme som at forære Socialdemokratiet
regeringsmagten. Det eneste parti i regeringskoalitionen der ville høste
stemmer på det ville være DF {som meningsmålingerne i øvrigt i dag giver
fremgang i forhold til valget}, og det ville i øvrigt kunne lede dette
parti til at pege på en socialdemokratisk regering, når kursskiftet i
udlændingepolitikken var fuldt gennemført. Hvorved DF ville sætte sig på
den afgørende plads som midterparti, mens R blev reduceret til et
fløjparti - så kan man jo altid være uenige om på /hvilken/ fløj det
drejer sig om.

Man kan i hvert fald konstatere at for kulturradikale og
venstrefløjs-jurister er det blevet »venstreorienteret« at ville
genindføre vikingetidens mandebod-system, så det kan vel højst være et
spørgsmål om tid før vi ser Thøger Seidenfaden og Vagn Greve argumentere
for det fortrinlige at hugge højre hånd og venstre fod af 12-årige
æbletyve, således som islamisk lov foreskriver.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 26-06-05 20:45

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> Og hvem er det så der støtter dette forslag? Naturligvis Det radikale
> Venstre, som jeg kun kan opfatte som et højreparti. Og så naturligvis

Det gælder jo om at få skåret ned på ydelserne til danskerne, så der kan blive
penge til at forsørge alle de muhamedanere som vore magthavere har hentet til
landet.
--
NoTrabajo

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-06-05 23:19

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> [...]

> for det fortrinlige at hugge højre hånd og venstre fod af 12-årige
> æbletyve, således som islamisk lov foreskriver.

Krydsamputatationer udføres hovedsagelig på landevejsrøvere og på
revolutionære samfundsomstyrtere, en tyv får første gang højre hånd skåret
af, og først næste gang venstre fod, - man er vel humanist.
Og ikke alle muslimske lande bruger disse sharia-regler.

Tariq Ramadan har, som vel bekendt, opfordret til et moratorium mht brugen
af disse straffedomme, men har fået nej hele vejen rundt. Han skal dog have
ros for sit forsøg.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 04:54

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Krydsamputatationer udføres hovedsagelig på landevejsrøvere

Det fremgår da ellers af Encyclopædia Britannica at shariaen foreskriver
henrettelse af sådanne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-06-05 09:40

> Det fremgår da ellers af Encyclopædia Britannica at shariaen foreskriver
> henrettelse af sådanne.

Kommer an på om de slog folk ihjel eller kun stjal godset.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 10:24

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Kommer an på om de slog folk ihjel eller kun stjal godset.

/Så/ detailleret er EB nu altså ikke.
--
Per Erik Rønne