Venstre nægter at løse problemer!!
Fra : Lyrik

Dato : 13-06-05 11:22

Når problemer opstår i et samfund er det naturligt at politikerne gør deres
for at løse dem!

Venstres politikere er en flok karaktérafvigere på dette punkt!

De kan se problemerne, men de nægter at gøre noget ved dem, hører man gang
på gang.

Statskassen bugner af milliarder! Venstres politikere sidder som man i H.C.
Andersen-året kunne kalde : Ligesom de store hunde der sidder på kisterne i
eventyret "Fyrtøjet"!-ovenpå kasserne med de penge der kunne løse
problemerne for den befolkning vi kunne ligne ved "Soldaten i eventyret"!

De nægter at lette sig så befolkningen kan få ressourcer til at løse
skoleproblemer, hospitalsproblemer, forskningsproblemer og her sidst
problemer med folk som kommer ud af fængslerne efter endt afsoning!

Når folk bliver sluppet ud i samfundet efter endt fængsling, kommer de ud
uden penge på lommen til at starte en ny tilværelse!

Kriminalforsorgen påpeger at på grund af regelknepperiet så udbetales
bistandshjælpen bagud, -forstået på den måde at der går 2 måneder! Inden den
første overlevelseshjælp kan udbetales!-Dette nærmest presser løsladte ud i
ny kriminalitet!

Beskæftigelsesminister Lars Hjort Frederiksen kan "godt se problemet"-Men
han NÆGTER AT GØRE NOGET VED DET!!

Venstre opfører sig som strudse der stikker hovedet i busken fordi de nægter
at se kendsgerningerne i øjnene.

Vi kan ganske enkelt ikke bruge den slags politikere som nægter at gøre
noget ved problemerne!!

Vælt den psykopatiske regering!

Hilsen
Jens

Fra : Alucard

Dato : 13-06-05 14:45

On Mon, 13 Jun 2005 12:21:46 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>første overlevelseshjælp kan udbetales!-Dette nærmest presser løsladte ud i

Forklar venligst hvordan "bagudrettet bistandshjælp" giver 2 (TO)
måneder uden penge.......

Fra : Allan Riise

Dato : 13-06-05 15:14

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Forklar venligst hvordan "bagudrettet bistandshjælp" giver 2 (TO)
> måneder uden penge.......

Knap 2 måneder, da man skal have været uden i midler i 30 dage, før man er
berettiget til økonomisk hjælp.

Kommer man ud d. 5'te fra en afsoning, så har man altså op til d.1'ste
måneden efter, "kun" været uden financielle midler i maks. 26 dage, hvor for
du først er berettiget til økonomisk hjælp, fra tidligst d. 5 måneden efter
(medmindre løsladelses måneden er februar.)
Da udbetalinger sker hver den 1'ste, så får vedkommende udbetalt hjælp,
tidligst 53 dage efter løsladelsen.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 13-06-05 16:19

On Mon, 13 Jun 2005 16:14:04 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>(medmindre løsladelses måneden er februar.)
>Da udbetalinger sker hver den 1'ste, så får vedkommende udbetalt hjælp,

Hmmmm..... Ikke forstået...

En i min familie blev fyret d. 7/3 p.g.a. manglende arbejde (var
månedslønnet bagud)... Han var berettiget til bistand d. 8/4, da han
jo havde fået en fuld løn d. 1/3 og fik en ugeløn d 1/4.... d. 8/4
kunne han så få bistand for 3 uger....

Det giver da ikke 2 måneder......

Fra : Allan Riise

Dato : 13-06-05 17:02

> [...]
> månedslønnet bagud)... Han var berettiget til bistand d. 8/4, da han
> jo havde fået en fuld løn d. 1/3 og fik en ugeløn d 1/4.... d. 8/4

Han har været heldig at Kommunen af egen fri vilje, valgte at udbetale
pengene før d. 1´ste.
Ifølge cirkulæret, så er de ikke berettiget til det.
--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 13-06-05 19:37

On Mon, 13 Jun 2005 18:01:54 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Han har været heldig at Kommunen af egen fri vilje, valgte at udbetale
>pengene før d. 1´ste.
>Ifølge cirkulæret, så er de ikke berettiget til det.

Jeg tror at det er dig der tager fejl..... Efter hvad der står på TTV
(DR1 side 124) så er de uden penge OP TIL en måned.....

Fra : Lyrik

Dato : 13-06-05 20:46

> Jeg tror at det er dig der tager fejl..... Efter hvad der står på TTV
> (DR1 side 124) så er de uden penge OP TIL en måned.....
+++++++++++++++++++++++++++
I TV sagde lederen af kriminalforsorgen(som jeg forstod han var, ellers var
det en leder indenfor fængselsvæsenet)
at de løsladte fanger kunne gå op imod 2 måneder uden en krone.

Du forholder dig ikke til at vi har med et problem at gøre! Du hænger dig i
om det er 2 måneder eller 1 måned eller en måned og 25 dage!

Men prøv at forholde dig til PROBLEMET i stedet! Og hvis du ikke gider, så
lad være med at komme med din interferens!
Du snakker uden om!

Det drejer sig om at fanger der bliver løsladt står på gaden uden en nikkel
og uden et sted at bo, for eksempel!
Hvad skal de gøre, hvis det bare er 14 dage?
Skal de stjæle dine penge eller mine for at overleve?

Og hvorfor vil ministeren ikke løse de problemer som "han godt kan se"?

Hilsen
Jens

Fra : Alucard

Dato : 14-06-05 09:16

On Mon, 13 Jun 2005 21:46:20 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>
>Du forholder dig ikke til at vi har med et problem at gøre! Du hænger dig i
>om det er 2 måneder eller 1 måned eller en måned og 25 dage!

Jeg påpeger bare en usandhed .....

>Men prøv at forholde dig til PROBLEMET i stedet! Og hvis du ikke gider, så
>lad være med at komme med din interferens!
>Du snakker uden om!

Nej... Men det nytter ikke at starte med fem høns, hvis det er en fjer
der er problemet...

>Det drejer sig om at fanger der bliver løsladt står på gaden uden en nikkel
>og uden et sted at bo, for eksempel!
>Hvad skal de gøre, hvis det bare er 14 dage?
>Skal de stjæle dine penge eller mine for at overleve?

Min (personlige) erfaring siger at man godt kan få "overlevelseshjælp"
samme dag man henvender sig.... (muligvis mod tilbagebetaling)...

Fra : Bent Jensen

Dato : 14-06-05 00:00

"Allan Riise" wrote ...

> Han har været heldig at Kommunen af egen fri vilje, valgte at udbetale
> pengene før d. 1´ste.
> Ifølge cirkulæret, så er de ikke berettiget til det.

Hvis du med "de" mener kommunen, så må det blive, at de ikke er
forpligtet til det. For resten er det loven og ikke cirkulæret, der er
afgørende.

Tilsyneladende er det således, at kommunerne kan yde den omhandlede
hjælp, når de har lyst til det, så en eventuel kritik af
tilbageholdenhed må vel rettes mod kommunen og ikke mod regeringen.

Bent

Fra : Lyrik

Dato : 14-06-05 07:50

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjælp, når de har lyst til det, så en eventuel kritik af
> tilbageholdenhed må vel rettes mod kommunen og ikke mod regeringen.

++++++++++++++++++++++++++++++
Det var dog fantastisk!

Altså! I din forklaring er det sådan at regeringen udsteder destruktive
cirkulærer, som kommunerne bare kan vælge fra!?))

Og så kan man "ikke klandre regeringen" for dens destruktivitet!!?

Og hvordan vil denne regering reagere hvis kommunerne udbetaler penge ved at
trodse dens cirkulærer og derfor kommer til at mangle nogen?

jeg må sige at sporene skræmmer!

Denne regering er en kedelig sparekartoffel!

Hilsen
Jens