Brand New Heavies i Tivoli
Fra : Claus Skaarup

Dato : 11-07-05 22:58

Jeg kan ikke forstå, der ikke har været nogle reaktioner på Brand New
Heavies koncerten i Tivoli i lørdags, men jeg kan da komme med et par
stykker.

Nu har jeg aldrig været til en "rigtig" koncert i Tivoli før og jeg må sige,
at det var en behagelig oplevelse. Lyden var ikke så høj og det var faktisk
dejligt. Jeg stod et stykke væk og kunne høre musikken fint og kunne også
snakke med de omkringstående.
Stemningen var fed. En masse glade mennesker, der så ud til at have fået
hvad de var kommet efter. Det tog lidt tid før Heavies kom RIGTIG i gang,
men de kom i gang, skal jeg love for!! Det var den rene hitparade og de
spillede også en lille håndfuld fra deres nye album. Det var fedt. Da de var
HELT færdige stod folk stadig og skrålede "WOOOO-OOOO - YEEEEE-EEAAHH"(*),
for at få dem til at give ekstraekstranummer, men de sluttede hvor de
skulle - på højdepunktet!

Superoplevelse i perfekte omgivelser Jeg så dem i 2000 på Skanderborg,
hvor det også var totalt i orden. I mellemtiden har de fået ny forsangerinde
og udover at hun faktisk gjorde det rigtig godt, så hun også ganske nydelig
ud Hun kom dog ikke så meget ud over scenekanten, som den tidligere
sangerinde gjorde, men hun er jo også ret ny.

Et spørgsmål nager mig: Hvorfor gik der 5 år fra min første BNH koncert til
min anden?? STOR fejl...

2 spørgsmål:
1. Er der nogen, der har en sætliste? Jeg kendte samtlige numre, men jeg kan
sgu ikke huske rækkefølgen...
2. Er der nogen, der har taget nogle billeder. Jeg har ét lortebillede taget
med en kameramobil: http://www.skaarup.nl/grafik/heavies.jpg Jeg vil gerne
have nogle bedre

Mvh. Claus

(*) Gæt selv sangen Den er nem, hvis man er bare lidt fan...

Fra : Claus Skaarup

Dato : 11-07-05 23:25

"Claus Skaarup" <skaarup75(xx)@yahoo.dk> skrev

> 2. Er der nogen, der har taget nogle billeder. Jeg har ét lortebillede
taget
> med en kameramobil: http://www.skaarup.nl/grafik/heavies.jpg Jeg vil gerne
> have nogle bedre

Jeg har været inde på rosenauer.dk og lure efter billeder. Der er nogle ret
gode af bandet (og i særdeleshed forsangerinden ), men et par billeder
taget lidt på afstand, ville også være fede at se.

mvh Claus

Fra : rosenauer.dk

Dato : 12-07-05 20:28

> [...]
> gode af bandet (og i særdeleshed forsangerinden ), men et par billeder
> taget lidt på afstand, ville også være fede at se.

De kommer, Claus .. jeg lidt mere, men har haft temmelig travlt med at
få tingene færdiggjort ;)

Glæder mig iøvrigt at du kunne lide dem... Mine fotos fra koncerten i Vega
er iøvrigt bedre, men jeg synes faktisk Tivoli koncerten var bedre end
Vega-koncerten (der dog også var fed)...

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Claus Skaarup

Dato : 12-07-05 22:27

> De kommer, Claus .. jeg lidt mere, men har haft temmelig travlt med at
> få tingene færdiggjort ;)

Fedt!!

> Glæder mig iøvrigt at du kunne lide dem... Mine fotos fra koncerten i Vega
> er iøvrigt bedre, men jeg synes faktisk Tivoli koncerten var bedre end
> Vega-koncerten (der dog også var fed)...

Det var da godt jeg "valgte" Tivolikoncerten så Jeg blev noget muggen,
da jeg opdagede for sent, at de besøgte Train i Århus i marts... Glæder mig
til de sidste billeder.

mvh Claus

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 12-07-05 18:06

"Claus Skaarup" <skaarup75(xx)@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>dejligt. Jeg stod et stykke væk og kunne høre musikken fint og kunne også

Smag og behag. Ovenstående er den største grund til at jeg ikke gider
koncerterne i Tivoli. Hvis man vil snakke med de omkringstående kan man hyre en
suppe-steg-og-is-spillemand :)

Fra : Giraf

Dato : 12-07-05 18:12

Jesper B. Nielsen wrote:

> Smag og behag. Ovenstående er den største grund til at jeg ikke gider
> koncerterne i Tivoli. Hvis man vil snakke med de omkringstående kan man hyre en
> suppe-steg-og-is-spillemand :)

Det omvendte er nu heller ikke fedt imo. Dvs. hvis man skal have
ørepropper i og øreværn udenom, og stadig føler man får blæst
trommehinderne ind i kraniet. Har prøvet det i Valbyhallen, ikke nok med
at det var sygeligt højt, så var der også utrolig dårlig lyd(slayer
koncert). Nogle lydmænds ide om god lyd er at skrue ekstra op.