Brian Wilson på Roskilde
Fra : Koeffe

Dato : 08-07-05 23:27

Nå var jeg ikke til koncerten, men hørte kun noget af den
mens jeg gik rundt på festivalpladsen. Men til gengæld så
jeg lige Musikprogrammet på DR2 hvor man så noget af
koncerten. Det var da elendigt. Og så får han gode
anmeldelser i i hvert fald Gaffa:
http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=29732

Jeg synes overhovedet ikke sangstemmerne ramte tonerne. Og
Brian Wilson himself kan jo ikke synge. Hver gang sangen kom
bare en lille smule op i toneleje, så tog en af
backup-sangerne over, og når så melodien kom ned i hans leje
igen, så sang han videre.

Han burde indse at hans tid er forbi.

--
Koeffe

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 09-07-05 00:58

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare en lille smule op i toneleje, så tog en af
> backup-sangerne over, og når så melodien kom ned i hans leje

Brian Wilson ved det godt, og har vidst det længe. Hans sangstemme er
forlængst gået til de evige pibekoncerter. Men folk vil stadig gerne se
legender. Det er præcist som med Lone Kellermann... hun vidste godt, at hun
ikke længere, kunne synge hendes glansnummer.... Men fik hun lov til at
slippe.... Ikke det jeg ved af.

M.V.H.....Benny..

Fra : Morten Steen

Dato : 09-07-05 09:06

> Brian Wilson ved det godt, og har vidst det længe. > legender. Det er
> præcist som med Lone Kellermann...

Uden sammenligning I ØVRIGT!

Morten

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 10-07-05 18:46

"Morten Steen" <morten.xNOSPAM@film.dk> skrev i en meddelelse

> Uden sammenligning I ØVRIGT!
>
> Morten

Hvad er det, som du ikke kan sammenligne. Deres problem er / var da præcist
det samme. Hvorvidt du så kan lide deres vidt forskellige musik genrer,
har vel ikke noget med sagen at gøre.

M.V.H.....Benny..

Fra : Steen Jensen

Dato : 09-07-05 20:15

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote:

> Han burde indse at hans tid er forbi.

I en avis blev hans indslag rost til skyerne, og alle andre på Roskilde
blegnede ved siden af...mente anmelderen
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : bonfils

Dato : 10-07-05 07:59

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> wrote:

> I en avis blev hans indslag rost til skyerne, og alle andre på Roskilde
> blegnede ved siden af...mente anmelderen

Det må godt nok være en spøjs avis...

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Steen Jensen

Dato : 10-07-05 08:53

bonfils <kim@bonfils.your.underwear.com> wrote:

> Det må godt nok være en spøjs avis...

Det var vist osse BT...eller måske ligefrem Ekstra Bladet!
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-07-05 21:36

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> skrev i en meddelelse

> I en avis blev hans indslag rost til skyerne, og alle andre på Roskilde
> blegnede ved siden af...mente anmelderen
> [...]

Nu overværede jeg tilfædigvis koncerten...og må give diverse anmeldere
ret...det var en fabelagtig oplevelse...
Der var en usædvanlig god stemning...lyden var i top og bandet var utrolig
tight og sammenspillet. Showet kom ud over rampen, folk skrålede med på de
gamle sange og jeg tror de fleste havde en god oplevelse...

Det kan være lidt svært at bedømme koncerten ud fra et par klip i
Musikprogrammet, hvor lyden sandt for dyden ikke var den bedste...og hvor
Anja Piil glimrede ved nogle af de mest intetsigende spørgsmål i nyere
tid...var der virkelig ikke andet hun kunne finde på, når hun sad over for
en af populærmusikkens største skikkelser?

Så til det med Wilsons stemme, javel den er ikke, hvad den var engang og
hvad så?
Der er jo ikke noget unaturligt i, at korsangerne tager over i visse
dele...husk på at han Beach Boys tiden havde 4-5 andre gode sangere og det
var fatisk ofte bror Carl, der sang de høje partier...

Jeg er ikke fan af Beach Boys og Brian Wilson som sådan, men var blevet
lokket med af min søn på 17 år, der er det.
Men jeg anerkender Brian Wilson som en af de fremmeste komponister og
producere i populærmusikkens historie.
En opfattelse der iøvrigt dækkes af bl.a. et par herrer, som selv har
bidraget med væsentlige ting som hhv. komponist og producer, nemlig Paul
McCartney og George Martin...

Sønnen og jeg skændes for sjov om, hvilket album der har været det mest
epokegørende...han mener Pet Sounds og jeg Sgt. Pepper. Men en ting er vi
enige om...Brian Wilsons med 37 år forsinkede album Smile, er et af de
væsentligste albums i mange år...

Og nu vi er ved de gamle rotter og deres evner eller mangel på samme i en
moden alder...
Jeg må som gammel Beatles-freak konstatere, at jeg var meget skuffet over
Paul McCartneys optræden ved den nylige Live 8 koncert...måske han havde en
dårlig dag rent stemmemæssigt....men hold kæft hvor det lød

Allan

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-07-05 22:29

Allan Krautwald <krautwald@yahoo.dk> wrote:

> Brian Wilsons med 37 år forsinkede album Smile, er et af de
> væsentligste albums i mange år...

Jeg mener jeg hørte noget piratværk fra Smile for en del år siden,
dengang var jeg overhovedet ikke imponeret - er den virkelig så god?
Måske skulle man kigge lidt rundt, der må være nogle steder, man kan
smuglytte lidt til numrene på pladen...
--
Bedste hilsener

Steen Jensen