Ang. guitar
Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 03-07-05 23:56

Hejsa

Jeg fik for nogle år siden denne guitar fra ny:
http://www.12fret.com/retail/graimu.htm MOD 118. Den ligger vist ca. i 1600
kr.

Jeg har spillet en del (bare for mig selv) i ca. 6 månder nu og synes det er
begyndt at gå rigtig godt. Jeg kan se guitaren er klasificeret som en
students/beginner hviket jo passer fint som sådan.

Men hvis jeg gerne vil gøre lidt mere i det hvad vil jeg så få ud af at købe
en lidt bedre guitar?
Vil den lyde mærkbart bedre?
Vil den være svære eller nemmere at spille på?

Det er muligvis umulige spørgsmål at svare på men så vejleden svar om ikke
andet vil være super. Den vil/skal aldrig sættes til en forstærker og skal
som udgangspunkt ikke bruges til at spille for andre end mig selv.

Så bottom line. Vil man kunne retfærdig gøre et køb af en bedre guitar til
mine krav?

Pfh tak
Anders

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 04-07-05 01:30

Anders K. Jacobsen wrote:
> Men hvis jeg gerne vil gøre lidt mere i det hvad vil jeg så få ud af
> at købe en lidt bedre guitar?
> Vil den lyde mærkbart bedre?
> Vil den være svære eller nemmere at spille på?

Hej Anders
Jo, det er tæt på umulige spørgsmål at svare på
Det ville f.eks være rart at vide hvad genre du spiller, hvor vil du gerne
hen, hvilken lyd kan du lide? Hvad snakker vi i penge hvad har du råd til,
vil du ofre på det o.s.v.
Men lidt generelt for akustiske guitarer
Jo bedre ( læs dyrere ) guitar, jo nemmere er den at spille på.
En Martin er fantastisk, både lydmæssigt og handling, men koster en krig
For os der har lidt mindre at gøre med, er der kun at tage turen rundt i
musikbutikkerne og prøve sig frem. Mærk og lyt, hvad passer lige til dig. Om
det er en Takemine, en Yamaha, en Ovation eller noget helt andet er et
temperamentspørgsmål.
Guitar kan kun købes efter hvordan den føles, ikke hvad navn der står på
den.

/ Flying Hotdogs
som har en syndig blanding af Ovation, Guild og Ibanez på den
akustiske/halvakustiske væg, men det er fede guitarer
( og på den elektriske, (for de som måtte interessere sig : PRS, Ibanez
og Fender i forskellige gamle varianter )