Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor finder man et gammelt godt kamera?
Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 09-07-05 09:06

Jeg er faktisk lidt interesseret i et gammelt godt mekanisk kamera, som ikke
er afhængig af et batteri til mere end en lysmåler. Men jeg er i tvivl om,
hvor man bør lede efter det f.eks. på internettet eller fotoforretninger i
Københavnsområdet.

www.ebay.com synes at være et ganske godt globalt marked. Der er jo også den
danske nyhedsgruppe, dk.marked.privat.foto - her synes dog ikke at være
særligt meget.

Men er der andre gode steder at lede?

Et andet spørgsmål gælder information om gode gamle kameraer - hvor finder
man det?

Èt bud er: http://www.mir.com.my/rb/photography/photography.htm

Med venlig hilsen
Viggo Brøndegaard

Fra : Dag Stinus

Dato : 09-07-05 09:27

"Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> wrote in message
> [...]
> den
> danske nyhedsgruppe, dk.marked.privat.foto - her synes dog ikke at være

Det er højst halvanden måned siden at der blev solgt et Nikon FM2n i
dk.marked.privat.foto for 1200 inkl. makrooptik.

Foto/C har brugte Nikon FM2 til 2.495. Godt nok er det dyrt men du får
reklamationsretten med i prisen og dermed en større sikkerhed for at
kameraet virker.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-07-05 09:49

> [...]
> hvor man bør lede efter det f.eks. på internettet eller fotoforretninger i

Jeg har en Olympus OM 3 som godt kunne være til salg. Det er et rigtigt
dejligt kamera.
Send mig en mail, hvis du er interesseret.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-07-05 14:25

Viggo Brøndegaard Nielsen wrote:
> [...]
> hvor man bør lede efter det f.eks. på internettet eller fotoforretninger i

http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-05/2005-05-28/

50,- på et loppemarked...

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : HpeA

Dato : 09-07-05 15:57

"Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> skrev i en
meddelelse news:42cf8641$0$28382$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> særligt meget.
>
> Men er der andre gode steder at lede?
>
> Et andet spørgsmål gælder information om gode gamle kameraer - hvor

Hej Viggo.

Havde du været lidt tidligere ude med det spørgsmål, så havde jeg et
Ricoh
Singlex netop efter de samme specifikationer !. Selv lysmåleren var
mekanisk, efter princippet antal volt igennem en spole, der så bevægede en
pind med magnet.
Mere mekanisk kan det bare ikke blive . Det tog rigtige gode billeder,
og
jeg lidt ked af at give det tilbage til den oprindlige ejer jeg købte det
fra.

MvH.

Hp

Fra : Søren Blom

Dato : 10-07-05 01:26

> "Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> skrev i en
> meddelelse news:42cf8641$0$28382$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> om,

Det er egentlig lidt sjovt at se, at der ikke er en af jer der har forslået
de to meste oplagte steder til brugt udstyr, Photografica
http://www.photografica.dk/ og Kontantfoto http://www.kontantfoto.dk/, hvor
først nævnte har langt det største udvalg og viden, samt et sted hvor jeg
til en hver tid vil henvende mig først hvis jeg skulle købe brugt igennem en
forhandler, Foto/C har også en rimeligt udvalg, men ikke nær så stort som
Photografica, men ellers er der som andre har forslået www.dba.dk

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : HpeA

Dato : 10-07-05 20:25

"Søren Blom" skrev i en meddelelse> Det er egentlig lidt sjovt at se, at
> [...]
> igennem en forhandler, Foto/C har også en rimeligt udvalg, men ikke nær

> stort som Photografica, men ellers er der som andre har forslået

Tak for det, så er der noget at lure på !. Min overbevisning var at der
kun var tid til at sælge nyest og mest hype. Jeg lader mig korrigere med
et
smil .
Gad vide hvad der ellers gemmer sig under disken hos de lokale
fotohandlere..........???.
Noget jeg skal kigge efter evt ?, ud over mine egen ønsker ?

DBA er til tider alt for rodet, men så om en gang til.........Der er
osse
en masse god " fra dengang " kameraere tilsalg. Led lidt og du skal nok
blive glad

MvH.

Hp

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-07-05 17:31

> [...]
>
> Men er der andre gode steder at lede?
>
> Et andet spørgsmål gælder information om gode gamle kameraer - hvor finder

-fandt du eet, eller skal jeg til at finde et gammelt manuelt Nikon i
min samling ?

Bo //

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 12-07-05 20:41

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev

> -fandt du eet, eller skal jeg til at finde et gammelt manuelt Nikon i
> min samling ?
>
> Bo //

Nu hvor de fleste køber digitale kameraer, så må der jo sikkert også være
ekstra mange, som ønsker at sælge deres gamle gode grej. Og faktisk fandt
jeg ikke nogen samlet information om brugtmarkedet og ældre kameraer i denne
gruppe, så derfor stillede jeg spørgsmålet.

Bo, faktisk var det dig der fik mig lidt mere ind på disse tanker - med et
ekstra og mere sikkert kamera. Jeg har studeret lidt specifikationer og
kritik af nogle af de gamle kameraer og kan godt se, at dit valg på et Nikon
FG-20 synes at være et godt valg til en fjeldtur. Det er et af Nikons
letteste SLR-kameraer, og Nikon har ved dette kamera ikke brugt energien på
at lave hurtige lukketider. Der er f.eks. skrevet lidt om, at et Nikon FM2
kan være lidt skrøbeligt på det punkt. Et FG-20 klarer 1/1000 s, mens et FM2
klarer 1/4000 s. Hurtig lukketid må alt andet lige stille højere krav til en
let mekanik, og det er måske alligevel ikke så nødvendigt med de meget
hurtige lukketider.

Jeg er en nybegynder på området og har foreløbig blot studeret sagen lidt og
checket priser på ebay, dba med flere. Men har du eet kamera i din samling,
som kan passe, så lytter jeg meget gerne. Min e-mail adresse er:
v.b.n@fjern_dettemail.tele.dk. Du forstår sikkert koden.

Mvh. Viggo

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 22:37

Tja det er ikke altid at filosofien om at et simpelt mekanisk kamera er
bedre end et elektronisk.

Første gang jeg var i Nepal havde min kammerat et Nikon, der senere viste
sig at have for langsomme lukketider, når det blev lidt koldt, mens mit nye
Canon EOS med elektronik og batteri fungerede upåklageligt. Det gjorde det
også i grønland 3 år senere, mens mit , næsten fuldt mekaniske, Mamiya 645
strejkede.

Poul B-H

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-07-05 09:16

Der er en halv milliard (knap og nap) kameraer som du søger på www.dba.dk.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-07-05 09:22

"Viggo Brøndegaard Nielsen"
> [...]
> hvor man bør lede efter det f.eks. på internettet eller fotoforretninger i

Mon ikke de fleste fotobutikker vil tilbyde dig en stol og en
kop kaffe mens de går i kælderen og finder gode gamle
kameraer frem til dig. Den Gule telefonbog har dem allesammen
listet alfabetisk - den blå avis er sikkert også fuld af dem..
Så ingen panik Viggo, du skal nok finde det du søger.. -max-