Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PowerShot S70 vs Samsung Digimax V70
Fra : Thomas Gulholm

Dato : 07-07-05 11:10

Havde egentligt besluttet mig for at købe et Canon S70
(http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/PowerShot_S70/)
(som afløser for mit S45, som min mor overtager), men så var det jeg
"opdagede" Samsung Digimax V70 (http://www.samsungcamera.com/).
Umiddelbart "vinder" Samsung V70 ved; Roterbar LCD, Bedre
videooptagelser og flere forskellige batterityper. Canon S70 "vinder"
dog ved; vidvinkel, samme batteri/kort som mit gamle kamera, bedre flash
og ikke mindst; jeg har altid været glad for mit S45.

Det er selvfølgelig op til mig selv hvad jeg vægter højest af de nævnte
features, men jeg vil alligevel hører jer kloge hoveder her i gruppen,
om i har kendskab til andre faktorere ved de to kameraer jeg bør
overveje - vil selvfølgelig også gerne hører meninger fra folk der har
(et af) de to kameraer.

Og så lige et "bonusspørgsmål"; Nogen der ved om der er et S75, S80
eller hvad næste generation (med DIG!C II) på vej (har ikke kunne finde
noget om det, men måske der er nogle der er bedre underrettet...)

Mvh
Thomas

Fra : Henrik S.

Dato : 07-07-05 12:28

Du er korrekt mht. S70 stærke/svage sider - og blitzen er lidt svag...
Jeg har et S70 og synes det er lidt stort.. Blændevalg (manuelt) går
kun til F11 - men det er et fremragende kamera og vidvinklen er rigtig
god....
Samsung har haft et variende ry mht. kvalitet og holdbarhed..

Nej - jeg ved ikke om der er et S80 på vej...

mvh. Henrik S.

Fra : [HCS] 4000

Dato : 07-07-05 15:52

Mit råd til dig er hold dig til Canon. Jeg har efterhånden prøvet flere
andre mærker, og med skuffelse hver gang.
Canon kender du i forvejen og ved hvad du får.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 08-07-05 11:05

[HCS] 4000 wrote:
> Mit råd til dig er hold dig til Canon. Jeg har efterhånden prøvet flere
> andre mærker, og med skuffelse hver gang.
> Canon kender du i forvejen og ved hvad du får.

Det har også været min "evigt tilbagevendende" tanke... og ved nærmere
eftertanke har jeg har aldrig, med mit s45, stået og tænkt "... hvis
bare det havde roterbar LCD..." og videokvaliteten er da absolut
brugbar - vil man til at optage "seriøs" video, så er DV kameraer jo
også ved at komme ned i pris.

Det var mere hvis der var en (eller flere) der kunne sige "et samsung
kamera tager man aldrig fejl af..." - lige som jeg personligt vil sige
om Canon.

Mvh
Thomas