Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
associate .NEF extension med irfanview?
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 04-07-05 18:28

Jeg ønsker at se min RAW fotos med irfanview fremfor at se dem med Nikon
Capture.
Når jeg overfører mine RAW fotos til PC`en bliver de omdøbt til .NEF. Denne
fil-extension har irfanview ikke, men blot RAW og under settings kan jeg
ikke associere NEF filer med irfanview.
Den kan udmærket åbne .NEF filerne når man peger på filen, men jeg ville
meget foretrække at den åbner automatisk når jeg klikker på filen fremfor
den altfor tunge Nikon Capture.
Nogle forslag?

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Kenneth

Dato : 04-07-05 18:32

> [...]
> meget foretrække at den åbner automatisk når jeg klikker på filen fremfor

Der er en "other" lige under extensions. Prøv den. Ellers videre nede er der
"load custom file types"

Prøv dem

--
Kenneth

Fra : KNL DtP

Dato : 04-07-05 18:34

"Michael Christoffersen" <Pescator@NOTpc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ønsker at se min RAW fotos med irfanview fremfor at se dem med Nikon
> Capture.

Hvis du kører Win XP e.l. kan du højreklikke på en NEF-fil, mens du samtidig
holder Shift nede. Nu får du mulighed for at vælge 'Åben med' på listen. Find
her Irfanview på listen eller find EXE-fil med gennemse. Husk at sætte flueben i
'Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil'.

Nu burde et dobbeltklik på en Nikon RAW-fil føre til en fremvisning i Irfanview.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 06-07-05 18:53

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 'Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil'.
>
> Nu burde et dobbeltklik på en Nikon RAW-fil føre til en fremvisning i

Tak for hjælpen, den kunne jeg ikke lige gennemskue.
Alt er nemt hvis man blot ved det :)
Takker og bukker.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Søren Wind

Dato : 04-07-05 19:51

> Jeg ønsker at se min RAW fotos med irfanview fremfor at se dem med Nikon
> Capture.

De andre har svaret hvad du ønskede.. jeg vil blot tilføje...

Du ønsker IKKE at se dine rew filer med irfanview... er du vimmer det er
langsomt....
faktisk den langsomste RAW viewer jeg har prøver..

2.8 Ghz HT - 1024 mb PC3200 ram !
--
mvh.
Søren Wind - aka Wind Diesel - Riding Peugeot 307 Airvan - 2005 SW Edition -

Fra : Kenneth

Dato : 05-07-05 16:02

> Du ønsker IKKE at se dine rew filer med irfanview... er du vimmer det
> er langsomt....
> faktisk den langsomste RAW viewer jeg har prøver..

Langsomt? Overhovedet ikke her, men jeg ser også Canon RAW.

--
Kenneth