/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Kameraer og drev
Fra : Line Mikkelsen


Dato : 30-06-05 19:55

Hej alle

Jeg har hørt at nogle digital kameraer kræver der installeres
drivere/programmer i Win XP, for at kameraet dukker op som et drev, når man
tilslutter det til computeren via usb-kabel.

Gælder det nogle af de kendte mærker? I så fald vil jeg nok ikke købe sådan
et.

Mvh Line





 
 
Søren Wind (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Søren Wind


Dato : 30-06-05 22:22

> Jeg har hørt at nogle digital kameraer kræver der installeres
> drivere/programmer i Win XP, for at kameraet dukker op som et drev, når
> man
> tilslutter det til computeren via usb-kabel.
>
> Gælder det nogle af de kendte mærker? I så fald vil jeg nok ikke købe
> sådan
> et.

Hvorfor ikke.. det er da blot endnu en mulighed for at "tømme"
kamera'et.... alternativt kan man jo altid købe en kortlæser ?

På Nikon D70 kan man vælge mellem 2 forbindelsesmetoder.. hvoraf "drev"
muligheden er en af dem.. men jeg bruger ALTID kortlæser... det er meget
hurtigere.. både at forbinde, samt at overføre
--
mvh.
Søren Wind - aka Wind Diesel - Riding Peugeot 307 Airvan - 2005 SW Edition -
www.opz.dk



Max (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 30-06-05 22:39

Hej

> Hvorfor ikke.. det er da blot endnu en mulighed for at "tømme"
> kamera'et.... alternativt kan man jo altid købe en kortlæser ?

En kortlæser kræver jo også en driver, det gør alle medier jo.

Mvh Max



Æske (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Æske


Dato : 01-07-05 09:09

> En kortlæser kræver jo også en driver, det gør alle medier jo.

Min Sandisk FireWire kortlæser dukker op som et drev uden at man skal
røre en finger. Man skal altså ikke indlæse nogen driver.



Ole Larsen (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 01-07-05 09:14

Æske skrev:
>>En kortlæser kræver jo også en driver, det gør alle medier jo.
>
>
> Min Sandisk FireWire kortlæser dukker op som et drev uden at man skal
> røre en finger. Man skal altså ikke indlæse nogen driver.
>
>
Det er kun til Olympus kameraer, vist nok..

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Brian Lund (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 01-07-05 09:17

> >>En kortlæser kræver jo også en driver, det gør alle medier jo.
> >
> >
> > Min Sandisk FireWire kortlæser dukker op som et drev uden at man skal
> > røre en finger. Man skal altså ikke indlæse nogen driver.
> >
> >
> Det er kun til Olympus kameraer, vist nok..

Hvad har et Olympus kamera med en Sandisk kortlæser at gøre?

Alle de USB kortlæsere jeg har haft har virket uden at man selv skulle
installere en driver i Win ME, 2k og XP...


Brian



Ole Larsen (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 01-07-05 09:31

Brian Lund skrev:
>>>>En kortlæser kræver jo også en driver, det gør alle medier jo.
>>>
>>>
>>>Min Sandisk FireWire kortlæser dukker op som et drev uden at man skal
>>>røre en finger. Man skal altså ikke indlæse nogen driver.
>>>
>>>
>>
>>Det er kun til Olympus kameraer, vist nok..
>
>
> Hvad har et Olympus kamera med en Sandisk kortlæser at gøre?
>
> Alle de USB kortlæsere jeg har haft har virket uden at man selv skulle
> installere en driver i Win ME, 2k og XP...
>
Jeg har hørt at det er noget med at Olympus er lidt gammeldags og
emulerer W 95 under vanskelige lysforhold, hvorfor det i disse tilfælde
skulle kræve en low-light driver
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Max (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-07-05 09:17

Hej

> Min Sandisk FireWire kortlæser dukker op som et drev uden at man skal
> røre en finger. Man skal altså ikke indlæse nogen driver.

Om du ser den eller ej betyder intet, en driver er der indlæst.

Mvh Max



Brian Lund (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 01-07-05 09:18

> > Hvorfor ikke.. det er da blot endnu en mulighed for at "tømme"
> > kamera'et.... alternativt kan man jo altid købe en kortlæser ?
>
> En kortlæser kræver jo også en driver, det gør alle medier jo.

Ja, men kører man Windows ME, 2k eller XP er driveren indbygget i windows,
dvs. man skal ikke gøre andet end at plugge den i USB porten!


Brian



emj (30-06-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 30-06-05 22:44

Søren Wind skrev:

>men jeg bruger ALTID kortlæser... det er meget
>hurtigere.. både at forbinde, samt at overføre

Det er noget vrøvl. Kortlæsere er ikke hurtigere end kabel.
Hilsen emj

Esben (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 30-06-05 23:08

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:krp8c11lkvphqc2kjs5ku1m579nqjhbsj6@4ax.com...
>
>>men jeg bruger ALTID kortlæser... det er meget
>>hurtigere.. både at forbinde, samt at overføre
>
> Det er noget vrøvl. Kortlæsere er ikke hurtigere end kabel.

Det kommer vel an på kameraet og kortlæseren.

--
Esben



emj (01-07-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 01-07-05 01:09

Esben skrev:

>Det kommer vel an på kameraet og kortlæseren.

Det kommer an på laveste fællesnævner og det kan ligsåvel være
USBporten, som al andet.

Hilsen emj


Frandsen (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Frandsen


Dato : 01-07-05 09:51

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:k829c152vjcjb1r046gmrivi2jrqstup55@4ax.com...
> Esben skrev:
>
> >Det kommer vel an på kameraet og kortlæseren.
>
> Det kommer an på laveste fællesnævner og det kan ligsåvel være
> USBporten, som al andet.

Af alle de test jeg har læst, så er der ikke noget kamera der kan overføre
lige så hurtigt som en kortlæser.



emj (01-07-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 01-07-05 10:37

Frandsen skrev:

>Af alle de test jeg har læst, så er der ikke noget kamera der kan overføre
>lige så hurtigt som en kortlæser.

Det kommer sørme da an på så meget. Hvis USB 2.0 ikke sidder på en
winXP SP2, så virker den som USB 1.x og så kan en kortlæser ikke
overføre hurtigere end USB porten tillader uanset om kortlæserens
hastighed er 2.0
Derudover er der kortets hastighed., som kan være en langsom type.
Overfører man med kabel er det kortets hastighed, der bestemme
overførselshastigheden og sådan er der så meget
Hurtige kort overfører via kabel til USB 2.0 er hurtigere end en
kortlæser.
Hilsen emj

hansen (01-07-2005)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 01-07-05 12:02


"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:h33ac1tlo0su1s6uf6nspfem6bim7ur8mo@4ax.com...
> Frandsen skrev:
>
> >Af alle de test jeg har læst, så er der ikke noget kamera der kan
overføre
> >lige så hurtigt som en kortlæser.
>
> Det kommer sørme da an på så meget. Hvis USB 2.0 ikke sidder på en
> winXP SP2, så virker den som USB 1.x og så kan en kortlæser ikke
> overføre hurtigere end USB porten tillader uanset om kortlæserens
> hastighed er 2.0

Passer ikke!



emj (01-07-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 01-07-05 13:34

hansen skrev:

>Passer ikke!
Underbyg din påstand.
Hilsen emj

hansen (01-07-2005)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 01-07-05 22:20


"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:l0eac1pbhk9k03r2bjpdjfql0vrh9ecpk7@4ax.com...
> hansen skrev:
>
> >Passer ikke!
> Underbyg din påstand.
> Hilsen emj

Du skrev "Det kommer sørme da an på så meget. Hvis USB 2.0 ikke sidder på en
winXP SP2, så virker den som USB 1.x og så kan en kortlæser ikke
overføre hurtigere end USB porten tillader uanset om kortlæserens
hastighed er 2.0"

Det er ikke korrekt. Underbyg din påstand



emj (01-07-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 01-07-05 22:56

hansen skrev:

>Du skrev "Det kommer sørme da an på så meget. Hvis USB 2.0 ikke sidder på en
>winXP SP2, så virker den som USB 1.x og så kan en kortlæser ikke
>overføre hurtigere end USB porten tillader uanset om kortlæserens
>hastighed er 2.0"
>
>Det er ikke korrekt. Underbyg din påstand

Nej, der er en trykfejl.
Der skal SP1 til winXP for at få USB2 til at virke som USB2
Det kunne du jo bare have skrevet, når du åbentbart vidste, at jeg
havde skrevet forkert.


Hilsen emj

Claus P. Hastrup (03-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus P. Hastrup


Dato : 03-07-05 04:11

emj wrote:

> Nej, der er en trykfejl.
> Der skal SP1 til winXP for at få USB2 til at virke som USB2
> Det kunne du jo bare have skrevet, når du åbentbart vidste, at jeg
> havde skrevet forkert.

Men det skrev "hansen" ikke, for sommervarmen har tilsyneladende ikke fået
hans krakilske ordkløveri til at fordampe...

Bare ignorér ham.

/Claus



emj (30-06-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 30-06-05 22:43

Line Mikkelsen skrev:

>Gælder det nogle af de kendte mærker?

Nej, det har jeg i alle tilfælde aldrig hørt, men nogen tror, at de
skal installere al den medfølgende software.
Hilsen emj

.J.S... (30-06-2005)
Kommentar
Fra : .J.S...


Dato : 30-06-05 23:12


"Line Mikkelsen" <hemmelig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c44019$0$21445$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
> Hej alle
>
> Jeg har hørt at nogle digital kameraer kræver der installeres
> drivere/programmer i Win XP, for at kameraet dukker op som et drev, når
> man
> tilslutter det til computeren via usb-kabel.
>
> Gælder det nogle af de kendte mærker? I så fald vil jeg nok ikke købe
> sådan
> et.
>

Har ikke hørt om at det er nødvendigt til XP men ofte til Windows 2000.

Jeg vil også anbefale en kortlæser, ikke så meget pga hastighed, men fordi
jeg synes det er noget rod med det kabel fra kamera til PC.
Jeg har været lige ved at rage mit ned på gulvet fordi jeg blev viklet ind i
kablet
Måske et mindre problem hvis man har god plads på bordet og det er en
bærbar-pc, men her skal ledningen ned til et tower nede på gulvet.

Det er bedre at tage kortet ud af kameraet og putte kameraet tilbage i
tasken hvor det hører hjemme.



mvh/JS



Simon Nielsen (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Simon Nielsen


Dato : 01-07-05 10:28


"Line Mikkelsen" <hemmelig@hotmail.com> wrote in message
news:42c44019$0$21445$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
> Hej alle
>
> Jeg har hørt at nogle digital kameraer kræver der installeres
> drivere/programmer i Win XP, for at kameraet dukker op som et drev, når
man
> tilslutter det til computeren via usb-kabel.
>
> Gælder det nogle af de kendte mærker? I så fald vil jeg nok ikke købe
sådan
> et.

Ligeygldigt hvordan du sætter dine billeder over om det er med kortlæser,
kamera eller trådløs overførsel, så skal computeren kende det medie eller
den enhed du sætter til, alt det kræver drivere men XP har selv en god stak
drivere i hvert fald til kortlæsere. Hver gang du skifter harddisk, cd-drev
eller sætter nye printere osv osv til så installeres der drivere uanset om
du bruger en medfølgende cd. Min Laser printer Brother HL-1250 sætter jeg
til og så finder computeren den selv men min Canon PIXMA 4000 er for ny til
XP så der skal jeg bruge cd'en.

Det eneste der kræves for at kunne læse et medie er en driver, programmerne
der følger med på cd'en er bare ekstra udstyr og behøves ikke at
installeres.

Mvh
Simon



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste