Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Prisforskel
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 19:11

Jeg har kig på et Canon Power Shot A520 Camera.
På edbpriser.dk står det til ca. 1800 kr. Men forretninger i Aalborg vil
have ca. 2500 kr.
Siden der er den prisforskel, kan der ved det billige være tale om
parralel
import uden om den Danske Canon
importør.?
Når man køber kamera i Danmark, siger loven så ikke at der skal følge
Dansk
manual med.?

Leif

Fra : HKJ

Dato : 30-06-05 19:17

Leif Pedersen wrote:
> Siden der er den prisforskel, kan der ved det billige være tale om
> parralel
> import uden om den Danske Canon
> importør.?

Sansynligvis.

> Når man køber kamera i Danmark, siger loven så ikke at der skal følge
> Dansk
> manual med.?

Kun hvis andet ikke er aftalt. Dvs. hvis forretningen gør opmærksom på
at der ikke er dansk manual, så er det ok.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-06-05 19:51

"Leif Pedersen" <leif-pedersen(AT)mail1.stofanet.dk> skrev:

>Jeg har kig på et Canon Power Shot A520 Camera.
>På edbpriser.dk står det til ca. 1800 kr. Men forretninger i Aalborg vil
>have ca. 2500 kr.

På fx http://www.kamerashop.dk/ kan du finde det til stort set
identisk pris med eller uden dansk »brugsforvirring«.

Kender iøvrigt ikke ofrretningen og er blot tilfældig valgt.

Men det er jo klart at en ren netshop kan sælge varerne billigere
end en fysisk forretning.
--
Knud

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-06-05 22:06

"Leif Pedersen" <leif-pedersen(AT)mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> have ca. 2500 kr.
> Siden der er den prisforskel, kan der ved det billige være tale om

Måske, måske ikke

> Når man køber kamera i Danmark, siger loven så ikke at der skal følge
> Dansk
> manual med.?

Hvis andet er anført så nej

Hvad angår den lavere pris så kan de fleste netbutikker sælge det billigt da
de ikke har medarbejdere der skal stå i forretningen og sælge og at de kan
klare sig med bare et lager og en computer, altså ikke nogen butik. Desuden
får du den service at du kan prøve kameraet i en butik og derved bliver der
også ført slid på deres udstillingsvarer, Nogle butikker har konsekvent en
udstillingsmodel som aldrig bliver solgt med mindre det er det absolut
sidste og så slår de gerne lidt af prisen. Alt skal jo dækkes og derfor den
store prisforskel desuden kan de jo godt lide at tjene penge

Mvh
Simon

Fra : Michael

Dato : 30-06-05 22:49

Hej Leif

Leif Pedersen wrote:
> [...]
> have ca. 2500 kr.
> Siden der er den prisforskel, kan der ved det billige være tale om

Det tror jeg ikke.
Købte min PS A520 hos platanfoto til 1900 kr. hos Elgiganten kostede
den 2500 kr. Der fulgte en dansk brugsanvisning med.

Mvh.

Michael