Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder taget med forkert indstilling på ~
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 29-06-05 23:10

Hejsa

Vi har lige været på tur, og er kommet til at tage billeder med forkert
indstilling på vores kamera (Canon A70).

Normalt tager vi kun billeder med auto-indstilling, men den havde rykket sig
om på Tv eller Av.

Der hvor jeg kunne se en forskel på indstillingerne var at Blænde var sat
til +2.

Billederne har fået alt for meget lys, og fx. skyer og lys himmel kan ikke
adskilles.

Er der nogen der ved om dette kan rettes op på i et
billedbehandlingsprogram, og i så fald hvordan??
Jeg har adgang til Corel photopaint 12 og Adope photoshop 7, dog uden at
mestre nogen af dem, da det ikke er på min pjuter.

Jeg lægger et eksempel op i dk.binaer så problemet kan anskues.

På forhånd tak

Lars Christoffersen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-06-05 23:49

"Lars Christoffersen" <LC@edb.FJERNVENLIGSTdettedk> wrote in message
> [...]
> til +2.
>
> Billederne har fået alt for meget lys, og fx. skyer og lys himmel kan ikke

Ja og det kan det heller ikke i et foto program. Overbelyste områder hvor
der ikke er billed info kan ikke hentes frem

> [...]
> Jeg har adgang til Corel photopaint 12 og Adope photoshop 7, dog uden at
> mestre nogen af dem, da det ikke er på min pjuter.

Jeg kørte det lige hurtigt igennem og det bedste resultat jeg fik på et par
minutter hvar det her http://siho.dk/overbelyst.jpg Desværre er skyer og
himmel gået i et samt at bilens (set fra mit synsounkt) venstre side er
overbelyst og der kan der ikke trækkes extra info ud.

Desværre. Men billedet er nu ikke så ringe igen. Nu fokuserer man jo ikke på
skyerne og billedet kunne godt bruges til at vise noget. Hvis du nu bare
siger at det var meningen det skulle se sådan ud

Mvh
Simon

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 30-06-05 22:31

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> himmel gået i et samt at bilens (set fra mit synsounkt) venstre side er
> overbelyst og der kan der ikke trækkes extra info ud.

Sørgelig nyhed, men tusind tak for indsatsen.

Med venlig hilsen

Lars Christoffersen