Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt digitalkamera.
Fra : PJ

Dato : 28-06-05 20:21

Jeg overvejer kraftigt at skifte mit nuværende Canon S50 ud.
Billedkvalitet er jeg rimelig tilfreds med, men savner f.eks. en hurtigere
autofokus,
og en bedre blitz (eller mulighed for at sætte anden på).

Har kigget på Canon PS Pro1, Canon PS G6, og Nikon CP 8700.

Prisen på Nikon CP 8700 er faldet til 5300 kr, nok på grund af at 8800
snart dukker op. Har læst diverse test af dette kamera, men er stadig i
tvivl
om det er et godt kamera til prisen.

Vil gerne høre gruppens mening, og også gerne hvis jeg skal overveje
noget helt andet.

Mvh
Per.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-06-05 20:29

PJ wrote:
> [...]
> tvivl
> om det er et godt kamera til prisen.
>
> Vil gerne høre gruppens mening, og også gerne hvis jeg skal overveje

Hvis du vil bruge 5300kr, hvorfor så ikke købe et dSLR?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jacob

Dato : 28-06-05 20:33

"PJ" <per.b.j@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tvivl
> om det er et godt kamera til prisen.
>
> Vil gerne høre gruppens mening, og også gerne hvis jeg skal overveje

Der er et d70 kit til salg i salgs gruppen. Tilbudet ser ud til at være ok.

Jacob

Fra : Kenneth

Dato : 28-06-05 21:12

> [...]
> og en bedre blitz (eller mulighed for at sætte anden på).
>
> Har kigget på Canon PS Pro1, Canon PS G6, og Nikon CP 8700.

Hej Per, hvis autofokus hastighed er afgørende så hold dig fra Pro 1 - selv
med firmware opdateringen der skulle rette bla. problemet med langsom fokus,
er den ret langsom. Den tager til gengæld dejlige billeder med sit L-serie
objektiv. Helt igennem et dejligt kamera, bare ikke så hurtig til autofokus.

/Kenneth