Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt indtryk fra Sverige
Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 08:08

Her er nogle billeder fra Sverige i den senere tid. Billederne er taget
under regntunge skyer og tidligt om morgenen i søndags, hvor der var en
herlig frisk morgen med morgendis hen over vandløbende og engene.

Start her http://www.pbase.com/hkruse/image/45386487/original med den
rigtige størrelse og ellers er albummet her
http://www.pbase.com/hkruse/spring_and_summer_in_sweden_2005. Jge vil ikke
linke til enkelte billeder, da de samlet giver et indtryk af sommer og
stemning i det svenske.

Som sædvamligt findes teknisk information om billederne nedenunder hvert
billede samt exif information. Jeg har brugt 20D og min nye 350D sammen med
mine forskellige objektiver.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-06-05 08:20

Hans Kruse wrote:
> http://www.pbase.com/hkruse/spring_and_summer_in_sweden_2005

Det her er rigtig godt: http://www.pbase.com/hkruse/image/45386508
Imho lækker stemning og lækker crop, hvis overhovedet crop

Lige en ting. Hvorfor har du erhvervet dig et 350D, når du har et 20D i
forvejen? Troed først det var for at have et bette rejse SLR, men jeg
kan se at dine billeder er taget med både 20D og 350D.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 11:45

> Det her er rigtig godt: http://www.pbase.com/hkruse/image/45386508
> Imho lækker stemning og lækker crop, hvis overhovedet crop

Tak, det er ikke beskåret, kun i kameraet

> Lige en ting. Hvorfor har du erhvervet dig et 350D, når du har et 20D i
> forvejen? Troed først det var for at have et bette rejse SLR, men jeg
> kan se at dine billeder er taget med både 20D og 350D.

Min 350D er et backup kamera, som jeg har med på rejser og jeg købte det
specifikt til min kommende tur til Kina, hvor jeg har min søn med, så han
har noget at skyde med også. Jeg bruger det så også når jeg er ude at tage
billeder, f.eks. at have 300mm'eren siddende på det ene kamera og en en
kortere på den anden, så jeg slipper for at skifte eller kan håndtere en
hurtig situation, hvor der ikke er tid til at skifte objektiv. Har iøvrigt
købt en Epson P-2000 til turen til Kina også, så jeg slipper for at slæbe
min laptop med. Den kan så bruges til noget grovsortering undervejs også.
Lækkert apparat. Iøvrigt sagde min kone spontant, da hun så det, at det
kunne hun måske også bruge.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 28-06-05 08:25

Hej Hans

On Tue, 28 Jun 2005 09:08:04 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Start her http://www.pbase.com/hkruse/image/45386487/original med den
>rigtige størrelse og ellers er albummet her

Tak for den fine serie, det er gennemgående fine billeder du har
taget. Selv om der måske er et par stykker hvor fokus efter min mening
ligger forkert. Men som man siger her i Sverige: "Smagen er som bagen,
delt"

Men jeg funderer på hvor i Skåne det var regntunge skyer i söndags.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 11:47

> [...]
> taget. Selv om der måske er et par stykker hvor fokus efter min mening
> ligger forkert. Men som man siger her i Sverige: "Smagen er som bagen,

Ja, det kunne jeg tænkte men hvilke?

> Men jeg funderer på hvor i Skåne det var regntunge skyer i söndags.

Jo, hvis du ser på datoen under billederne, så vil du se at de tunge skyer
var fra 11/6. Søndag 26/7 var en rigtig flot dag, hvor lørdagen var konstant
regnvejr, men uden flotte skyer....

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 28-06-05 18:02

Hej Hans

On Tue, 28 Jun 2005 12:47:13 +0200, "Hans Kruse"

>Ja, det kunne jeg tænkte men hvilke?

Det billede som har ID IMG_5881-1.jpg har sköjtelöberen precis
smuttet ud af fokus.

På billede IMG_5888-1.jpg hitter jeg ikke fokus, hvad jeg kan se
ligger ingen af åkanderne i fokus. Det er vel spejlingen i vandet som
har snydt AF

Så det her med smagen. På dette billede > IMG_5890-1.jpg ville jeg
gerne ha dybdeskarphed ud til åkanderne. Nu syntes jeg de virker
forstyrende.

På den anden side syntes jeg dette billede> IMG_1791.jpg er död
läkkert for at tale nudansk.

>Jo, hvis du ser på datoen under billederne, så vil du se at de tunge skyer
>var fra 11/6. Søndag 26/7 var en rigtig flot dag, hvor lørdagen var konstant
>regnvejr, men uden flotte skyer...

Det forklarer sagen. Ja lördagen var lidt fuktig også her på Gotland.
Det viktigste for svenskere er imidlertid at midsommeraften, altså
fredag, er varm og solbelyst, og det var den.

En af de få dage under året da jeg savner den danska sommer. Sankt
Hans aften er nu noget andet en at rejse fallos symbolet på en
fredag.

Men hvor i Skåne er det? At det er Skåne ser jeg på kirken, den
arkitektur findes ikke nord om den gamle landegränse, om vi ser bort
fra en kirke her på Gotland med trappegavle, men det er en senere
ombyggning.
mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-06-05 18:27

"Hans Peter Larsson"
> Hej Hans

"Hans Kruse"

> mvh Hans Peter Larsson
>

> Visby Sverige

Undskyldjeg lige bryder ind,men der er vildt frustrerende at
mr.Hans' indlæg ikke dukker op, hverken i tisali eller sunsite.
Så det er fedt Hans Peter at du ikke skærer alt væk af det
du svarer på.. Men det får jo en til at tænke på hvor meget
man måske går glip af..Hans K. hvilken news server bruger
du- er jeg den eneste der ikke kan se (alle) dine indlæg ?-max-

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 28-06-05 18:47

On Tue, 28 Jun 2005 19:27:10 +0200, -max- wrote:

> Undskyldjeg lige bryder ind,men der er vildt frustrerende at
> mr.Hans' indl?g ikke dukker op, hverken i tisali eller sunsite.
> S? det er fedt Hans Peter at du ikke sk?rer alt v?k af det
> du svarer p?.. Men det f?r jo en til at t?nke p? hvor meget
> man m?ske g?r glip af..Hans K. hvilken news server bruger
> du- er jeg den eneste der ikke kan se (alle) dine indl?g ?-max-

Kommer fint her b?de p? sunsite og cybercity. Pr?v at resette gruppen.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-06-05 18:53

"Jens Stadsgaard"
-max- wrote:

> Kommer fint her b?de p? sunsite og cybercity. Pr?v at resette gruppen.
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard

Ja det er typisk mit held - erikke liiige oppe på at resette,
men så længe folk includerer det de svarer på kan jeg
følge nogenlunde med - men haha hvorfor blir alle å'erne
til spørgsmålstegn.. Hmm.. hvis du kun ser ? kan du jo ikke
ane hvad jeg snakker om, men det er altså alle aa'erne -max-

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 28-06-05 18:59

On Tue, 28 Jun 2005 19:52:56 +0200, -max- wrote:

> [...]
> til spørgsmålstegn.. Hmm.. hvis du kun ser ? kan du jo ikke
> ane hvad jeg snakker om, men det er altså alle aa'erne -max-

Har lige nogle problemmer med nyhedsklienten. Jeg fik vidst lavet noget
der ikke lige var sagen. Håber det er bedre nu.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-06-05 19:06

> [...]
> Har lige nogle problemmer med nyhedsklienten. Jeg fik vidst lavet noget
> der ikke lige var sagen. Håber det er bedre nu.

ÅÅåååå ja tak - det var såå meget bedre, øøøh æææh bare en lille test..-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 18:59

> [...]
> man måske går glip af..Hans K. hvilken news server bruger
> du- er jeg den eneste der ikke kan se (alle) dine indlæg ?-max-

Ja, det er irriterende, jeg bruger news.sunsite.dk, men måske skulle jeg gå
tilbage til TDC's server. Normalt er det vist ikke et problem.
Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-06-05 19:08

"Hans Kruse"

> Ja, det er irriterende, jeg bruger news.sunsite.dk, men måske skulle jeg gå
> tilbage til TDC's server. Normalt er det vist ikke et problem.
> Mvh, Hans

Jeg hopper lidt frem og tilbage mellem sunsite og tiscali
for det meste fungerer de begge fint, men måske her i
sommervarmen det kan smutte, det går jo nok..-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 18:58

> Det billede som har ID IMG_5881-1.jpg har sköjtelöberen precis
> smuttet ud af fokus.

Ja, jeg må tilstå du har ret og det har ærgret mig, men hvis jeg skal
forklare, hvad der nok er sket, så er det at det skøjterløberpar sprang! Jeg
havde dem på et andet billede, der bare slet ikke lykkedes, hvor de sad
ovenpå hinanden (og hyggede sig lidt, tror jeg ) og det ærgrer mig
også. Jeg havde glemt at sætte lysmåling på spot og så blev de overbelyst
pga. det mørke vand. Det ville ellers have været super. Så da parret sprang
og jeg havde fokuseret, der hvor de var, ja så blev de uskarpe (havde ikke
Ai Servo på, men one shot fokus).

> På billede IMG_5888-1.jpg hitter jeg ikke fokus, hvad jeg kan se
> ligger ingen af åkanderne i fokus. Det er vel spejlingen i vandet som
> har snydt AF

Jeg har min 70-200mm mistænkt for at bagfokusere lidt. Jeg ved at jeg
fokuserede på den blomst, der er mest i fokus, men kan se på den fulde
opløsning at skarphedsplanet ligger lige bagved. Jeg gjorde så det at jeg
pegede på denne blomst med den aktive sensor og rekomponerede bagefter og
måske har det snydt mig lidt. Jeg har lavet nogle testskud med 70-200mm'eren
og den ligger lige på grænsen til bagfokus, men da jeg skal til Kina snart
ville jeg ikke have den til service og skal bare huske denne svaghed og nok
bruge Av på bl. 8 eller mere.... Noget andet er så om et sådant billede
egentlig virker efter hensigten?

> Så det her med smagen. På dette billede > IMG_5890-1.jpg ville jeg
> gerne ha dybdeskarphed ud til åkanderne. Nu syntes jeg de virker
> forstyrende.

det kan diskuteres, men hensigten var at have sivene i skarp fokus og det
bagvedliggende gravist ude af fokus, men er heller ikke selv sikker på at
det egentlig virker. Jeg overvejede om jeg skulle tage den med, men sådan
feedback er god. Tak for det.

> På den anden side syntes jeg dette billede> IMG_1791.jpg er död
> läkkert for at tale nudansk.

Tak og det ærgrer mig at jeg ikke havde flere af dem, som nævnt. Jeg blev
også overfaldet af en hel horde af insekter, som ikke kom med på billederne.
Det er rigtigt slemt i år med knot, desværre.

> [...]
> arkitektur findes ikke nord om den gamle landegränse, om vi ser bort
> fra en kirke her på Gotland med trappegavle, men det er en senere

Mellem Markeryd og Osby omkring Visseltofta, Vesljunga, Helgeåen,
Skeeingesøen og de sidste billeder nævt her er fra Bodarpasøen.
Dejligt område med en god blanding af åbne landskaber, søer, vandløb,
løvskov, granskov og enge. Da vi købte vores hus tilbage i 87 kørte vi rundt
i en del områder og faldt både for huset og området, da vi så det.

Mvh, Hans

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 29-06-05 20:17

Hej Hans

On Tue, 28 Jun 2005 19:57:52 +0200, "Hans Kruse"
> [...]

>og jeg havde fokuseret, der hvor de var, ja så blev de uskarpe (havde ikke

JJeg kan levende forestille mig din ärgelse, jeg tror alle fotografer
sommetider har väret i den situation, at kannonbilledet smuttede for
at man havde glemt en indstilling.

> [...]
>bruge Av på bl. 8 eller mere.... Noget andet er så om et sådant billede

Jeg forstår du veter med at sende den til service. Når man kender til
fejlen kan man jp kompensere for den, når man husker det vel at
märke. God tur til Kina.

> [...]
>det egentlig virker. Jeg overvejede om jeg skulle tage den med, men sådan

Jeg forstår din tanke, men i så fald ville jeg nok ha åkanderne
liggende mere ude af fokus, altså valgt en bländer med betydelig
mindre dybdeskarphed.

>Tak og det ærgrer mig at jeg ikke havde flere af dem, som nævnt. Jeg blev
>også overfaldet af en hel horde af insekter, som ikke kom med på billederne.
>Det er rigtigt slemt i år med knot, desværre.

Visse gläder har man på fastlandet som vi slipper her på Gotland.

> [...]
>løvskov, granskov og enge. Da vi købte vores hus tilbage i 87 kørte vi rundt
>i en del områder og faldt både for huset og området, da vi så det.

Så fik jeg placeret det på kortet, det eneste jeg ikke kan finde er
Bodarpsöen, men det er måske den lille navnlöse sö (på mit 1:300.000
kort) som ligger ved Vesljunga?

Jeg har tidligere boet nogle år i Hamneda og Ljungby nord om Markaryd
så jeg er ikke helt ukendt i de egne. Vist er der fint i de gamle
gränseegne mellem Skåne og Småland.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-06-05 08:27

[8<8<8<]
> [...]
> http://www.pbase.com/hkruse/spring_and_summer_in_sweden_2005. Jge vil ikke
> linke til enkelte billeder, da de samlet giver et indtryk af sommer og

Tak for kigget - det er som altid en fornøjelse.
Der er mange rigtigt flotte, som formidler en dejlig, rolig stemning.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 11:47

Mange tak.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-06-05 08:55

Hans Kruse wrote:
> [...]
> hvert billede samt exif information. Jeg har brugt 20D og min nye
> 350D sammen med mine forskellige objektiver.

Uhhhhhm! Lækre sager! Man får jo næsten lyst til at flytte til Sverige. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer teknologi,
det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 11:49

> Uhhhhhm! Lækre sager! Man får jo næsten lyst til at flytte til Sverige. :)

Tak og der også mange, der flytter derover. Både natur, billige biler,
boliger, dagligdagsvarer, etc. lokker jo.
Mvh, Hans

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-06-05 09:03

Hans Kruse skrev:
> [...]
> billede samt exif information. Jeg har brugt 20D og min nye 350D sammen med

Som sædvane fra dig: Meget flotte og sobre billeder på højt teknisk
niveau (husker stadig munken i Himalaya). Med forbehold for at jeg har
morgensolen øsende ind lige til venstre for skærmen (hvorfor jeg opgav
at redigere billeder)ser det ud som om du i enkelte har tonet mere ned
end ønsket for at få himlen med?
Det ser i enkelte ud som om du har lavet en let softnig og mætning af
farver?

Og 5235-1: er det reflekser i optikken eller ?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 11:55

> [...]
> end ønsket for at få himlen med?
> Det ser i enkelte ud som om du har lavet en let softnig og mætning af

Mange tak. Jeg har brugt extra shadow profilen i Capture One i en del
billeder for at udjævnet forskellene. For 20D bruger jeg ETC profilen (fra
http://www.etcetera.cc/pub/) samt lidt ekstra farvemætning, som jeg godt kan
lide. Nogle gange f.eks. portrætter bruger jeg dem ikke.

> Og 5235-1: er det reflekser i optikken eller ?

Det regnede den dag, da jeg kørte rundt i området og jeg så dette lys inde
mellem træerne, så jeg tror det er nogle dråber vand ude af fokus.
Mvh, Hans

Fra : Peter

Dato : 28-06-05 10:00

Hans Kruse wrote:
> [...]
> billede samt exif information. Jeg har brugt 20D og min nye 350D sammen med

Særdeles smukke motiver! Skøjteløberen på vandet er lækker; benene, der
hviler på vandoverfladen. Det er ser rigtig lækkert ud.
Hvor er det i Sverige?

/Peter

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 12:01

> Særdeles smukke motiver! Skøjteløberen på vandet er lækker; benene, der
> hviler på vandoverfladen. Det er ser rigtig lækkert ud.

Mange tak.

> Hvor er det i Sverige?

Det er området mellem Markeryd og Osby omkring Helgeåen, Bodarpesøen og
Skeiingesøen.

Det kan se meget forskelligt ud
http://www.pbase.com/hkruse/image/40973313/original,
http://www.pbase.com/hkruse/image/45386513/original

Mine Sverigesbilleder er her http://www.pbase.com/hkruse/sweden opsamlet
over de seneste par år.

Mvh, Hans

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-06-05 10:01

> Her er nogle billeder fra Sverige i den senere tid. Billederne er taget
> under regntunge skyer og tidligt om morgenen i søndags, hvor der var en
> herlig frisk morgen med morgendis hen over vandløbende og engene.

Mange smukke og stemningsfulde billeder.
Især dine landskabsbilleder gør dig ære.

Det var sq lige før man burde flytte til Sverrige, når man engang går på
pension.
Smukt arbejde!

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 12:05

> Mange smukke og stemningsfulde billeder.
> Især dine landskabsbilleder gør dig ære.

Mange tak, landskaber er absolut en af mine favoritter. Jeg kan næsten ikke
vente til jeg kommer til Kina (afrejse 11/7) på turen på Yangtzefloden.

> Det var sq lige før man burde flytte til Sverrige, når man engang går på
> pension.
> Smukt arbejde!

Ja Sverige er et rigt land på oplevelser og meget varieret. Man kan jo
starte med et fritidshus. De koster ikke en bondegård til forskel fra
det sommerhusmarked herhjemme, der er gået helt over gevind. Ikke at jeg
ville bytte....
Mvh, Hans

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 12:11

> [...]
>
> Som sædvamligt findes teknisk information om billederne nedenunder hvert
> billede samt exif information. Jeg har brugt 20D og min nye 350D sammen

Det var dog en dejlig serie billeder. Det virker helt meditativt at sidde og
se dem igennem i fred og ro. Fler' af dem, tak

Mvh. Claus Petersen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-06-05 12:26

> [...]
>
> Som sædvamligt findes teknisk information om billederne nedenunder hvert
> billede samt exif information. Jeg har brugt 20D og min nye 350D sammen

Det er dælme nogle dejlige billeder, natur som man kun finder i Sverige. Jeg
skulle på et tidspunkt lige til at undre mig over, at der ikke var nogle
fugle i mellem, men du fik den heldigvis reddet i sidste øjeblik, hehe
Men dejlige billeder, Hans, lige som de skal være.

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-06-05 14:33

"Thomas Pedersen"

> [...]
> fugle i mellem, men du fik den heldigvis reddet i sidste øjeblik, hehe
> Men dejlige billeder, Hans, lige som de skal være.

Hans' indlæg er ikke dukket op i min nyhedslæser, hmm..
Dejlig natur Hans - suk,man kan næste fornemme duften,
høre harmonika spilleren og smage hmhm det hjemmebrændte
Arh dejligt.. Nogle af billederne kunne bruge et grad filter måske,
har aldrig selv arbejdet med det,men ind imellem ser man jo nogle
billeder hvor det ser ud til at fungere ret godt.. Du mangler en elgko,
nogle bjørne og ørne til at optræde i de smukke landskaber..
Insekterne er ikke dårlige -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 19:10

> [...]
> billeder hvor det ser ud til at fungere ret godt.. Du mangler en elgko,
> nogle bjørne og ørne til at optræde i de smukke landskaber..

Tak Max, ja grad filter har jeg overvejet og kryber nok til korset, da jeg
ikke har været tilfreds med Photoshop arbejde til at opnå samme effekt, men
nu er det altså også et af mine "sorte" områder endnu. En dag skal jeg få
taget mig sammen til at få anskaffet den fulde version og lære det
rigtigt....
Ja elgene viser sig ikke meget længere, de er ekstremt sky og jeg har den
årlige elgjagt mistænkt for det. Det ville ellers være fedt med sådan en elg
uden midt i et vandløb gumlende på nogle vandplanter i noget lækkert
lys...de er der sikkert også. Bjørne har vi ikke, men vi har los i området,
men der er også meget sky. Ørne har jeg ikke set og som sagt er fugle det
svage led i det her område. Ellers fungerer afkølet vin ellers fint hen ved
solnedgangstider, undtagen de år, hvor insekter er på toppen. Ja så er det
en ulige kamp og i år er et sådant år, men knot.
Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-06-05 19:04

> [...]
> fugle i mellem, men du fik den heldigvis reddet i sidste øjeblik, hehe
> Men dejlige billeder, Hans, lige som de skal være.

Tak Thomas, ja Sverige er dejlig og man kan blive ved med at udforske det.
Mht. fugle så frustrerer det mig lidt at jeg ikke rigtigt kan finde nogen i
området. Selv i Hörlinge enge, som er et forholdsvist nyt fuglereservat er
der ikke mange fugle endnu og dem, der er har en tendens til at være langt
væk fra det ellers flotte udkigtstårn. Så det er ikke der fugleskydningen
sker men så er der så meget andet.
Mvh, Hans

Fra : Brian Lund

Dato : 28-06-05 14:30

> [...]
>
> Som sædvamligt findes teknisk information om billederne nedenunder hvert
> billede samt exif information. Jeg har brugt 20D og min nye 350D sammen

Der er virkelligt mange rigtigt lækre billeder imellem, så jeg vil nøjes med
at fremhæve de tre jeg synes der er blandt de aller bedste:

http://www.pbase.com/hkruse/image/45386495
http://www.pbase.com/hkruse/image/45386527
http://www.pbase.com/hkruse/image/45386516

Brian

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-05 09:41

Mange tak Brian.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Michael Bothager

Dato : 02-07-05 08:16

Hans Kruse wrote:
> [...]
> http://www.pbase.com/hkruse/spring_and_summer_in_sweden_2005. Jge vil ikke
> linke til enkelte billeder, da de samlet giver et indtryk af sommer og

Hej Hans

Fine og stemningsfulde billeder fra mit "andet" hjemland , dog
mangler der lidt fokuspunkter i nogle af billederne, f.eks.
1418. Et eller andet i forgrunden ville hjælpe. Dette gælder for flere
af billederne, du har en god mellemgrund og baggrund og baggrund, men
forgrunden mangler. En undtagelse herfra er dog 5863, som netop virker
fordi der ikke er nogen forgrund.

Jeg kan godt lide 1727, specielt fordi du her blæser lidt på reglerne og
slet ikke har jorden med. Herved tvinger du mig til at se på det
gentagede mønster i træerne mod solen.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-05 09:37

> [...]
> af billederne, du har en god mellemgrund og baggrund og baggrund, men
> forgrunden mangler. En undtagelse herfra er dog 5863, som netop virker

Tak for kritikken, men der er nu mange billeder, hvor der er den
traditionelle for-, mellem- og baggrund med. I 1418 har jeg søbredden, men
grenen liggende. Men dog ikke specielt synlig. Jeg valgte at trække
kontrasten skarpt op for at få den tegning i skyerne, jeg gerne ville have.
Jeg kunne klart have arbejdet mere med den og lavet en dobbelt
"fremkaldelse" af raw billedet og blendet de to så jeg fik mere tegning i
forgrunden og stadig tegningen i skyerne.

> Jeg kan godt lide 1727, specielt fordi du her blæser lidt på reglerne og
> slet ikke har jorden med. Herved tvinger du mig til at se på det
> gentagede mønster i træerne mod solen.

Tak, det kan jeg også godt lide. Det motiv var der et ganske kort øjeblik,
mens solen gik op (kl. 4:36) og var så heldig at passere på min rundtur i
landskabet.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Michael Bothager

Dato : 02-07-05 11:05

Hans Kruse wrote:

> [...]
> "fremkaldelse" af raw billedet og blendet de to så jeg fik mere tegning i
> forgrunden og stadig tegningen i skyerne.

hehe, jeg sagde nogle af dem. jeg skulle måske have sagt "væsentlig
forgrund", men det og vil altid være et tolkningsspørgsmål om en given
forgrund virker eller ej, og min mening er ikke mere vigtig en nogen
andens

jeg er enig i at skyerne er det vigtigste, men det ville være endnu
bedre med tegning i søbredden, som silhuet funker den ikke i mine øjne

hvis du en dag laver den med dobbelt-konvertering, så ping lige gruppen,
det ville jeg mægtig gerne se på det billede

> Tak, det kan jeg også godt lide. Det motiv var der et ganske kort øjeblik,
> mens solen gik op (kl. 4:36) og var så heldig at passere på min rundtur i
> landskabet.

joda, jeg hørte fornyligt en fotograf der sagde at han da var heldig
hver gang han gik ud for at lave billeder, så det gælder jo bare at
opsøge heldet, det kommer jo ikke til en hjemme i sofaen/sengen, så
hatten af for dig

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-05 16:59

> [...]
>
> hvis du en dag laver den med dobbelt-konvertering, så ping lige gruppen,
> det ville jeg mægtig gerne se på det billede

Her er så et forsøg http://www.pbase.com/hkruse/image/45603462/original.
Mvh, Hans

Fra : Michael Bothager

Dato : 02-07-05 18:32

Hans Kruse wrote:

> Her er så et forsøg http://www.pbase.com/hkruse/image/45603462/original.

hey

jeg syntes at indholdet i billedet helt klart steg, men jeg syntes også
at grenen stadig er for mørk til at bare forgrundsindholdet, men jeg
tror at det er sådan her du så billedet da du tog det, så det er mig der
er lidt på "gale veje"

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-05 20:46

> [...]
> at grenen stadig er for mørk til at bare forgrundsindholdet, men jeg
> tror at det er sådan her du så billedet da du tog det, så det er mig der

http://www.pbase.com/hkruse/image/45611248/original ...ok, måske ikke helt
naturligt, men måtte lige prøve...Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 21:02

"Hans Kruse"

> http://www.pbase.com/hkruse/image/45611248/original ...ok, måske ikke helt
> naturligt, men måtte lige prøve...Mvh, Hans

Hælder billedet ikke helt vildt meget mod højre. Hvis du kunne
trylle nogen detaljer frem i de hvide skyer, ville det være perfekt. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-05 21:26

> Hælder billedet ikke helt vildt meget mod højre. Hvis du kunne
> trylle nogen detaljer frem i de hvide skyer, ville det være perfekt.
-max-

http://www.pbase.com/hkruse/image/45612487/original jo pinligt, at jeg ikke
havde set det så er det drejet en grads penge, men har ikke lavet mere
ved det lige nu....Mvh.Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 22:55

"Hans Kruse"

> [...]
> havde set det så er det drejet en grads penge, men har ikke lavet mere

Outstanding )-max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 03-07-05 10:30

Hans Kruse wrote:

> [...]
> havde set det så er det drejet en grads penge, men har ikke lavet mere

der kan man jo se, flot billede nu

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 03-07-05 18:23

Hej Hans

On Sat, 2 Jul 2005 21:45:55 +0200, "Hans Kruse"

>http://www.pbase.com/hkruse/image/45611248/original ...ok, måske ikke helt
>naturligt, men måtte lige prøve...Mvh, Hans

Når jeg klikker på ovenstående länke får jeg et meddelse om at
billedet ikke findes.

Har du taget det bort?

Om jeg tager bort länken bagfra kommer jeg efterhånden til din
startmeny, men det var jo ikke lige det som var tanken.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-07-05 22:50

> Når jeg klikker på ovenstående länke får jeg et meddelse om at
> billedet ikke findes.
>
> Har du taget det bort?

Ja, det er erstattet af http://www.pbase.com/hkruse/image/45612487/original
, som nævnt i den lidt senere post.
Mvh, Hans

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 04-07-05 21:39

Hej!

On Sun, 3 Jul 2005 23:49:49 +0200, "Hans Kruse"

>Ja, det er erstattet af http://www.pbase.com/hkruse/image/45612487/original
>, som nævnt i den lidt senere post.

Ja se den senere post fik jeg ikke eller jeg overså den.

Men bortset fra det er det jo en nydeligt bullede med en fin stemning.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige