Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta A200 batteri kapacitet
Fra : Carsten Witt

Dato : 26-06-05 21:20

Er der andre end mig der har problemer med ufattelig dårlig batteri
kapacitet på den nye Konica Minolta A200 kamera?

Jeg har 2 originale batterier og for begge gælder, at når der er fuld
opladet er der kun til ca. 100 skud på hver batteri.
(ikke ét skud med flash, "constant AF" slået fra, LCD monitor slået fra,
bruger kun EVF).

Det er ganske ulideligt, og da specs. angiver at kapacitet skulle være ca.
260 skud, hvoraf 50% skulle være med flash, undrer jeg mig over hvad de rkan
være galt.

Nogen ideer ?

hilsen
Carsten Witt

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-06-05 23:19

On 2005-06-26 22:19:57 +0200, "Carsten Witt" <do.not.reply@to.me.com> said:

> [...]
>
> Det er ganske ulideligt, og da specs. angiver at kapacitet skulle være
> ca. 260 skud, hvoraf 50% skulle være med flash, undrer jeg mig over

Hmm... jeg har været til Le Mans og skød ret mange billeder. Inden da
var jeg et smut i Paris, hvor jeg også skød mange billeder. Langt de
fleste billeder blev taget med EVG og der har kun været ganske få
flash-billeder.

Jeg kunne godt nå op 200 billeder på en dag, men som regel var der så
heller ikke mere strøm på. Allerede et godt stykke tid inden holdte den
op med at vise previews af billederne, hvilket kameraet netop gør for
at spare strøm. Det var heller ikke muligt at optage film når der var
lav spænding på batteriet.

260 skud, hvoraf halvdelen er med flash, lyder ikke realistisk, efter
min mening. Så skal man da ihvertfald skyde dem meget hurtig efter
hinanden, og undgår at have kameraet tændt uden at tage billeder. Jeg
synes dog at kameraet holder rimeligt godt strøm. En hel dag hvor jeg
tager 200 billeder er godt nok til mig, men jeg har heldigvis også
anskaffet mig et ekstra batteri, bare for en sikkerheds skyld.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Carsten Witt

Dato : 28-06-05 21:30

Hej,

Det er sgu mærkeligt, 200 styks kan jeg overhovedet ikke komme i nærheden
af.

Hvor lang tid oplader du?....de angivne 1.5 - 2 timer ?

Hvilke billedopløsning kører du og hvilken komprimering?
Jeg kører næsten max. (3:2 format, dvs. ca. 7. mpix)

hilsen
Carsten

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-06-05 19:35

On 2005-06-28 22:30:17 +0200, "Carsten Witt" <do.not.reply@to.me.com> said:

> [...]
>
> Hvilke billedopløsning kører du og hvilken komprimering?
> Jeg kører næsten max. (3:2 format, dvs. ca. 7. mpix)

Jeg oplader ca. den angivne tid, men somme tider står den længere, hvis
jeg ikke lige ser at den er færdig. Nu er kameraet helt nyt og det
samme er de to batterier, så det kan jo også have en betydning.

Jeg kører altid i 8 Mpixel.