Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er dynamic area AF på en D70
Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 11:04

Hej
Closest subjekt (Crap!) og Single area (Som jeg bruger) er let at forstå.
Men dynamic area?
Hvad gør kameraet? Jeg har læst beskrivelsen i manualen mange gange, men
forstår det stadig ikke den dybere mening.

Kan nogen give en forklaring
Gert

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 24-06-05 12:16

Closest object fungere fint for mig ved sportsfotografering og et enkelt
fuglebillede er det også blevet til.

Dynamic objects styrke ligge i motiver med bevægelse. Men også hvor
fotografen flytter sig f.eks. i bil.
Prøve: find et motiv med afstand imellem flere faste objekter og god
kontrast. Anvend AF-C og single area, fokuser og flyt nu kameraet lidt så
fokus ændres. Prøv det samme med Dynamic Area istedet for single area.

Min oplevelse er at det irriterende defokusering som ofte får kameraet til
at køre fokusområdet igennem efter tabt fokus mindskes væsentligt.

Mvh. Henrik