Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
vedr. Bingo foto
Fra : peter

Dato : 23-06-05 10:18

Hejsa

Så netop at Bingofoto havde en nikon d70 med. optik til 6995.-

men hvad er servicen hvis det skulle gå istykker. er det noget med 4-6 uger
eller??

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-06-05 10:24

peter wrote:
> Så netop at Bingofoto havde en nikon d70 med. optik til 6995.-

Hvis det er med 18-70DX og DK manual er det dæme billigt. Koster kun en
tusse mindre i Tyskland. Service hos Bingo er sandsynligvis den samme
som hos de fleste andre "ikke-internet" DK forhandlere.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : LIV

Dato : 23-06-05 10:53

Thomas Schreiber wrote:

> Hvis det er med 18-70DX og DK manual er det dæme billigt. Koster kun
> en tusse mindre i Tyskland. Service hos Bingo er sandsynligvis den
> samme som hos de fleste andre "ikke-internet" DK forhandlere.

Bingo har faktisk en internet forretning:
www.platan.dk

Og du kan altid købe kameraer hos i Bingoforretninger
til samme pris, som hos internetforretningen.
Det har jeg selv gjort uden problemer.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-06-05 12:31

"Og du kan altid købe kameraer hos i Bingoforretninger til samme pris, som
hos internetforretningen"

Gør de fleste ikke det når de bliver præsenteret for et billigere alternativ
hos fx. konkurrent? Jeg har da lige forhandlet pris ret meget ned, da jeg
ellers ville have handlet i Tyskland....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Michael L

Dato : 23-06-05 10:50

peter wrote:

> Hejsa
>
> Så netop at Bingofoto havde en nikon d70 med. optik til 6995.-
>
> men hvad er servicen hvis det skulle gå istykker. er det noget med
> 4-6 uger eller??

Jeg ved ikke hvordan servicen er hvis noget skulle gå i stykker men jeg
har lige købt et D2X hos dem og bestilt lidt andet dyrt legetøj og har
indtil videre fået en rigtig god service. Jeg skulle også have en taske
og fik af vide at hvis jeg købte den ville han give mig 14 dages fuld
returret så jeg havde mulighed for at se om det hele kunne være der og
om den levede op til det jeg ønskede.

Så indtil videre er det kun positivt, og hvis noget går galt med et
Nikon produkt så bliver det sendt til DFA A/S som skal ordne det uanset
hvem du køber det hos.

- Michael

Fra : HKJ

Dato : 23-06-05 16:49

peter wrote:
> Så netop at Bingofoto havde en nikon d70 med. optik til 6995.-
>
> men hvad er servicen hvis det skulle gå istykker. er det noget med 4-6 uger
> eller??

Nok den samme som alle andre steder.
Min erfaring er ret positiv med den Bingo jeg bruger, de ringer altid
når de får tingene.
At DFA så skulle bruge 2-3 uger på at fikse D70 standard 1 års
sammenbrud er de ikke skyld i.

PS.: Den fejl var på nogle af de første D70, men er vist ikke set på
nyere D70.

Fra : Knud I

Dato : 23-06-05 17:01

"peter" <on_net@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Så netop at Bingofoto havde en nikon d70 med. optik til 6995.-
>
> men hvad er servicen hvis det skulle gå istykker. er det noget med 4-6
> uger eller??

Jeg har haft et Fuji kamera til rep hos Platan. desværre glemte Fuji
kameraet på deres værksted i Norge så det tog ca 8-9 uger.
Fra jeg rykkede for kameraet hos Platan til jeg modtog det gik der ca 1 uge.
Jeg mener Platan gav en god service.
Mvh Knud

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-06-05 19:16

"Knud I" <

> [...]
> kameraet på deres værksted i Norge så det tog ca 8-9 uger.
> Fra jeg rykkede for kameraet hos Platan til jeg modtog det gik der ca 1 uge.

Jeg har samme oplevelse hos Merlin med en Canon printer der
blev bortkommen i forbindelse med rep. (den var 2 dage gammel)
Efter 4 uger fik jeg pengene tilbage, da jeg sparkede sælger i røven,
6 stjerner til Merlin for hurtig respons på røvsparkning.. )
Jeg har købt mit Fuji udstyr i Tyskland og sender det direkte, når
der er noget galt (alt for tit).. Rep. + trans tager godt og vel en uge -
Det er da vidst ikke så dårligt.. -max-

Fra : Knud I

Dato : 23-06-05 22:33

> [...]
> Efter 4 uger fik jeg pengene tilbage, da jeg sparkede sælger i røven,
> 6 stjerner til Merlin for hurtig respons på røvsparkning.. )

Jo men 8 dages fuld returret hos Merlin,og er der ikke krav på nyt når det
går istykker inden 14 dage

> Jeg har købt mit Fuji udstyr i Tyskland og sender det direkte, når
> der er noget galt (alt for tit).. Rep. + trans tager godt og vel en uge -
> Det er da vidst ikke så dårligt.. -max-

Ja! hvem der bare havde været bedre til Tysk, hvis jeg engang får "tid" til
at bestille en Bigma (til Nikon) prøver jeg nok alligevel. jeg fik først mit
kamera retur ugen efter jeg kom hjem fra ferie i Paris.
Mvh Knud

Fra : hansen

Dato : 23-06-05 23:47

> [...]
> Jeg har købt mit Fuji udstyr i Tyskland og sender det direkte, når
> der er noget galt (alt for tit).. Rep. + trans tager godt og vel en uge -

Hvis det går i stykker tit, er det ikke godt.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-06-05 06:57

"hansen"

> "-max-"

> Hvis det går i stykker tit, er det ikke godt.

Næh min ven - derfor køber jeg ikke længere kameraer og
objektiver når de liiige er kommet på markedet.. Jeg har
eksempler fra Canon og Nikon med "børne sygdomme",
man er imo lidt til grin når man blir brugt som test kører.
Værst af alt er det sku at mine køb altid er lige inden en
lang rejse - Det er sku ikke noget at grine af, høhø..)-max-