Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kedelige farver på print
Fra : Kim Daugaard

Dato : 19-06-05 09:53

Hvad er problemet når jeg printer billederne ud fra mit Nikon D70 på en
Pixma 3000, så bliver de meget matte i faverne lidt lige som gamle billeder.
Der er ikke rigtig noget knald på farverne.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-06-05 09:59

Kim Daugaard wrote:
> Hvad er problemet når jeg printer billederne ud fra mit Nikon D70 på en
> Pixma 3000, så bliver de meget matte i faverne lidt lige som gamle billeder.
> Der er ikke rigtig noget knald på farverne.

Er din skærm kalibreret? Printer du direkte fra RAW filen, altså uden PP?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-06-05 10:06

Kim Daugaard skrev:
> Hvad er problemet når jeg printer billederne ud fra mit Nikon D70 på en
> Pixma 3000, så bliver de meget matte i faverne lidt lige som gamle billeder.
> Der er ikke rigtig noget knald på farverne.

Hvilke indstillinger har du i "shooting menu/optimizing image" ?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Kim Daugaard

Dato : 19-06-05 11:12

normal.

Men det er først startet her for en måned siden.. ellers har de været
udenmærket, med masser af spræld i faverne, men så pludselig er det blevet
old time pictures

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 11:18

"Kim Daugaard" <on_net@mail.dk> skrev i en meddelelse
> normal.
>
> Men det er først startet her for en måned siden.. ellers har de været
> udenmærket, med masser af spræld i faverne, men så pludselig er det blevet
> old time pictures

Det ku' lyde som om der er noget galt med dine patroner. Har du skiftet til
"discount"? Har de fået frost? Hvad med dit papir?

Fra : Kim Daugaard

Dato : 19-06-05 11:29

Helt ny printer orginal patroner og orginal canon papir.

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-06-05 11:42

Kim Daugaard skrev:
> normal.

Prøv "direct print"

Fra : Kim Daugaard

Dato : 19-06-05 12:18

tror det er printeren, har lige smidt den gamle s750 på og den printer uden
problemer, pixma 3000 skal vist lige kalibreres igen