Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor flyttet jeg ikke kameraet 1/2m.
Fra : Michael

Dato : 18-06-05 14:04

Er det en fiasko? http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=155597
Det irrritere mig at jeg ikke så at den røde bil blev beskåret.
Kloakdækslet er heller ikkke for kønt.
Kender I nogle gode steder i KHB. hvor man tage natfoto, med mange
biler. Jeg kan kun komme på et sted: Vesterbrogade ved frihedstøtten.

Mvh.

Michael

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 18-06-05 18:48

Hej Michael
On Sat, 18 Jun 2005 15:03:39 +0200, Michael <nospam2me@invalid.dk>
wrote:

> [...]
>Kender I nogle gode steder i KHB. hvor man tage natfoto, med mange
>biler. Jeg kan kun komme på et sted: Vesterbrogade ved frihedstøtten.

Först et svar på dit spörgsmål om det er et fiasko: Nej det syntes jeg
ikke.

Derefter til det mere konkrete. Du skriver at den röde bil er blevert
beskåret, javist er den det, men om den ikke var blevet beskåret var
den hvide bil blevet det. Så det er altså til at välge. At foreslå at
du skulle gå et skridt längre tilbage er nok ikke så genemförligt, jeg
fomoder du står på eh helle eller noget lignende.

At fotografere i Köbenhavn gader uden at få mindst et brönddäksel med
er nok ganske ugenförligt. Om jeg da mindes min barndoms by korrekt.

På den anden side er det jo en del af byen så jeg syntes egentlig ikke
det er noget fejl.

Derimod er det kraftige facadelys i högre side foran den röde bil
ganske dominerende. Muligvis kan det dämpes noget i et
billedbehandlingsprogram, ellers er den eneste mulighed at hitte et
andet sted at fotografere fra hvor du slipper en sådan dominerende
lysplet.

Skal jeg sammenfatte syntes jeg faktisk dig natbillede fra Istedgade
er ganske OK. Du har valgt et tidspunkt hvor der er så meget lys at
facaderne er oplyste, du har et par forbikörende biler på som giver
disse herlige lysstreger.

Så fortsät bare med at fotografere, også gerne stemningsbilleder fra
byen "by night". För eller senere tar du det helt perfekte billede når
alting stemmer både med lys og trafik.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Michael

Dato : 18-06-05 22:15

Hej Hans Peter

Jeg vil prøve at dæmpe facadelyset i højre side. Jeg stod på et
helleanlæg, så vidt jeg husker kan jeg ikke gå længere tilbage på
grund af et skilt på helleanlæget. Tak for Din kritik af billedet.
Jeg vil gerne tage det perfekte billed, men det kræver en dygtigt
fotograf og det er jeg ikke.

Mvh.

Michael

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-06-05 21:20

In news:SYUse.55986$Fe7.174312@news000.worldonline.dk,
> [...]

> Kender I nogle gode steder i KHB. hvor man tage natfoto, med mange
> biler. Jeg kan kun komme på et sted: Vesterbrogade ved frihedstøtten.

Jeg synes det er et hæderligt foto, men det vinder IMNSHO meget ved at
blive skåret lige foran den røde bil i højreside, det giver følgende
fordele 1. du slipper af med den der overbelyste butik, og 2. du slipper
af med den amputerede bil.

Kloakdækslet er en del af byen, så det er ikke en fejl.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Michael

Dato : 18-06-05 22:26

Petersen_Michael wrote:

> [...]
> af med den amputerede bil.
>
> Kloakdækslet er en del af byen, så det er ikke en fejl.

Jeg har prøvet beskære billedet som Du har anbefalet, det synes jeg
fotoet bliver dårligere af. Jeg kan især godt lide menneskerne som står
udenfor forretningen, De har trods alt stået stille i 15 sek.
Jeg vil prøve om jeg kan dæmpe belysningen fra forretningen.
Tak for Din kritik.

Mvh.

Michael

Fra : Frandsen

Dato : 20-06-05 10:13

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Er det en fiasko? http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=155597
> Det irrritere mig at jeg ikke så at den røde bil blev beskåret.
> Kloakdækslet er heller ikkke for kønt.

Jo mere jeg stirer på det kloakdæksel med det mørke asfalt uden om, desto
mere ser det ud som om, at det svæver over vejen - cool!