Køb af brugt CV. i Tyskland.
Fra : Finn Jørgensen

Dato : 17-07-05 20:19

Hej Jeg skriver til gruppen for at spørge om der er nogen, der har erfaring
med at købe en brugt Campingvogn fra omkring 98-2000 årgang. Jeg vil gerne
købe den hos en Privat i Tyskland.

Ps. De fleste indlæg her i gruppen har været om nye Campingvogne og der er
selvfølgelig Momsforskel og måske også forhandleravance.??

Ps. Er det rigtig at registeringsattesten ombyttes på Motorkontoret i
Danmark uden omkostninger, men selvfølgelig skal vognen til syn.

Jeg er meget spændt på at høre om nogen har gjort erfaringer angående
brugtindkøb.

Hilsen Finn Jørgensen
Mail f.l.jorgensen@mail.tele.dk

Ps. Er der noget at spare i forhold til at købe i Danmark.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-07-05 07:08

> [...]
> Danmark uden omkostninger, men selvfølgelig skal vognen til syn.
>
> Jeg er meget spændt på at høre om nogen har gjort erfaringer angående

Så har jeg lige et tillægs spørgsmål

Skal man ikke bruge den danske type attest også, og hvis udlev. den danske
importør så den ?

Mvh Jesper

Fra : Finn Jørgensen

Dato : 18-07-05 09:08

Hej jesper. jeg har hørt at den der har
Registeringattesten på Campingvogn i Tyskland også er ejeren af den, ved
evn. restgæld vil den ligge i depot, indtil vognen er betalt, er der nogen
der kan bekræfte dette.?????
Ps. De har vist ikke et register lige som Tingbogen over Campingvogne i
Tyskland, har jeg ladet mig fortælle.

Hilsen Finn jørgensen.

Fra : Henning Keseler

Dato : 18-07-05 14:38

"Finn Jørgensen" <f.l.jorgensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evn. restgæld vil den ligge i depot, indtil vognen er betalt, er der nogen

Det er ikke nok med registreringsattesten, du skal have et Farzeugbrief
udleveret for at være sikker på at der ikke er gæld eller andet ejerforhold
i vognen.

Med den tyske registreringsattest (Fahrzeugschein) kan du køre til syn, og
derefter få udleveret danske papirer.

Nej.

Mvh. Henning

Fra : Finn Jørgensen

Dato : 18-07-05 22:18

Jeg siger tak, for de fine svar angående køb af brugt CV i Tyskland, men jeg
glemte at spørge om nogen kender Email adresser på handel af brugte CV i
Tyskland, jeg har selv fundet Mobile.de
men det er vist kun Forhandler der sælger der.
Ps. Jeg vil helst handle Privat.
Hilsen Finn Jørgensen
f.l.jorgensen@mail.tele.dk

Fra : K. H. Hansen

Dato : 19-07-05 07:47

http://markt.camping-cars-caravans.de/markt/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-07-05 14:03

> [...]

> Tyskland, jeg har selv fundet Mobile.de
> men det er vist kun Forhandler der sælger der.

Så er det brugt - og du skal kende tegnene på fugt i en vogn.

--
Per, Esbjerg

Fra : J.L.

Dato : 18-07-05 11:14

"Finn Jørgensen" <f.l.jorgensen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hilsen Finn Jørgensen
> Mail f.l.jorgensen@mail.tele.dk
>
> Ps. Er der noget at spare i forhold til at købe i Danmark.

Hej Finn

Jeg købte i februar måned en LMC 550 TK fra 10/1994 --> 1995 model hos en
privat mand i Ahaus tæt ved den hollandske grænse ....... med store
besparelser.

Når du kommer til DK, skal vognen vejes hos en godkendt vejer, idet der ikke
er angivet egenvægt på vognene i Tyskland.

Derefter skal du køre til syn på ganske almindelig vis ....... og så syner
de vognen uden problemer !

Du kan komme ud for at de vil have en dataerklæring eller typeattest, hvis
du vil have vognen vejet op eller ned, men det vil de ikke hvis du
bibeholder de oprindelige vægtbetegnelser.

Når vognen er synet, så kører du bare direkte på motorkontoret og henter en
nummerplade !

Ingen afgifter eller momsafregninger !!

Der er nogle praktiske ting der skal overvejes:

Tyske prøvenummerplader til brug --> DK grænse (tidsbegrænsede nummerplader
som købes på et lokalt motorkontor incl. forsikring)
Danske prøvenummerplader til DK grænse --> Kan lejes på motorkontoret i
padborg, da du skal bruge et stelnummer for at få DK prøveplader.

Papirer som du SKAL huske at få med:

Fahrzeugbrief (registreringsattest)
Abmeldungs papier (Afmeldelses erklæring)

Mht evt restgæld og lignende, så er det i modsætning til DK ikke vognen
denne restgæld følger, men derimod den ejer der har tegnet gælden .......
altså er der ikke noget at være bange for.

Mvh Johnny