Visum Rusland uden invitation?
Fra : Kim Bjoern

Dato : 03-06-01 19:57

Hej

Jeg har fåetlidt brochure materiale vedr. rejse til Rusland, hovedsageligt
de største byer, folk rejser til, nemlig Sct. Petersborg og Moskva. Og der
er en Visum ansøgning med, der skal attesteres af den person, man vil
besøge.

Man skal med andre ord have en invitation for at besøge Rusland?

Hvordan klarer man den uden at kende nogen derovre?

Kim

Fra : John K

Dato : 03-06-01 20:18

> [...]
>
> Man skal med andre ord have en invitation for at besøge Rusland?
>
> Hvordan klarer man den uden at kende nogen derovre?

Hvis du sender mig din e-mail adresse kan jeg sende dig en kopi af de
papirer jeg har fået fra den russiske ambassade i Danmark...

Mvh

John K

Fra : Kim Bjoern

Dato : 03-06-01 21:31

> Hvis du sender mig din e-mail adresse kan jeg sende dig en kopi af de
> papirer jeg har fået fra den russiske ambassade i Danmark...

Glimrende John,

.....er hermed gjort,

Kim

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 03-06-01 22:09

Kim Bjoern wrote:

> [...]
>
> Man skal med andre ord have en invitation for at besøge Rusland?
>
> Hvordan klarer man den uden at kende nogen derovre?

En "invitation" er et stykke papir, som man enten får fra et hotel el. lign.,
et rejsebureau eller en person man kender.

Jeg bestilte min fra et vandrerhjem i Skt. Petersborg, og den kostede 30
dollars. Du kan fx. bestille invitationen på http://www.waytorussia.net, det
er en hjemmeside som fortæller rigtigt meget om rejser til Rusland, og har en
billig invitationsservice.

Når du har invitationen kan du gå til ambassaden og få et russisk visum (ca.
300 kr.)

//Emil Jelstrup