Ang. TDC 2mbit linje der får stop når jeg ~
Fra : FunnyBunny

Dato : 03-06-01 19:40

Hejza NG

Jeg har en 2mbit linje fra TDC.
Når jeg downloader noget ned fra nettet eller ftp for den skyld, for den
nogle stop, hvor den sidder fast. Stoppet varer et par sek. og så kommer den
op på fin hastighed igen, stoppene kommer ca. hver ½minut.

Sidste dag skulle jeg lige prøve Linux 7,1. Der var ingen stop, med det
samme ryger den op på de 205kb/sek.

jeg kører win98se nu.

nogen er kan hjælpe??

Mvh

FB

PS.... Skal man Tweake noget??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-01 20:18

Sun, 3 Jun 2001 20:39:57 +0200, skrev "FunnyBunny"
<FunnyBunny2000@hotmail.com>:

>Når jeg downloader noget ned fra nettet eller ftp for den skyld, for den
>nogle stop, hvor den sidder fast. Stoppet varer et par sek. og så kommer den
>op på fin hastighed igen, stoppene kommer ca. hver ½minut.

Der er nok større chance for et godt svar i news:tele.internet.adsl,
der er sikkert nogen erfarne TDC adslbrugere og evt. nogen kloge
hoveder fra TDC, der følger med.

Ellers er det news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl, der er den
universelle gruppe til adslspørgsmål.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 03-06-01 22:49

> Ellers er det news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl, der er den
> universelle gruppe til adslspørgsmål.

Det kan næppe være mere rigtigt....men hvor henne i hans post står der noget
med ADSL ?

Mvh haa[orangedk.com]

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-06-01 08:14

On Sun, 3 Jun 2001 23:48:44 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Det kan næppe være mere rigtigt....men hvor henne i hans post står der noget
>med ADSL ?

Hvis ikke det er en ADSL linie, så ville han nok ikke spørte på
usenet, men straks klage til TDC over hans fastlinie forbindelse, de
er så dyre, at den slags traks vil udløse en fejlmeddelse.

hint: pt leveres SUBJ: kun som ADSL til alm. privatkunder,,,

Fra : Peter Binderup

Dato : 04-06-01 11:33

Ja og han header ville nok heller ikke indeholde: NNTP-Posting-Host:
ip166.virnxx2.adsl.tele.dk

/Peter

Fra : Christian Erritsø

Dato : 03-06-01 23:00

"FunnyBunny" <FunnyBunny2000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> op på fin hastighed igen, stoppene kommer ca. hver ½minut.
>
> Sidste dag skulle jeg lige prøve Linux 7,1. Der var ingen stop, med det

Hvis du har den version af NetExpress der inkluderer et ATM-25 netkort, og
du samtidig har et almindeligt ethernetkort i maskinen, så prøv at give det
almindelige netkort en fast IP-adresse.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : FunnyBunny

Dato : 04-06-01 01:53

Det hele kører fint nu, Jeg har lagt windows XP ind og det kører kanont nu,
ligesom linux..

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-06-01 12:47

> Det hele kører fint nu, Jeg har lagt windows XP ind og det kører kanont
nu,
> ligesom linux..

hmm.. :)

regards, Peter Larsen