mysql insert, danske chars
Fra : Kasper Johansen

Dato : 11-07-05 10:29

Hej gruppe.

Da phpMyAdmin ikke kan klare de helt store mysql_dumps, valgte jeg at lave
et script der kører det igennem, og udfører inserts for hver indsætning
(således at hele dumpen ikke skulle læses ind på en gang).

Lige umiddelbart ser det ud til at virke, men når den så skal forbi danske
bogstaver syntes den at fejle. I MySQL kan den ikke læse æ, ø eller å? Hvis
jeg skriver linjerne til en tekst-fil kan jeg fint se både æ, ø og å.

Hvis jeg indlæser et stykke af dumpen direkte ind i phpMyAdmin, læser den
også fint nok æ, ø og å?

Jeg står lidt på bar bund og forstår ikke hvorfor den ikke læser dem korrekt
ind via normale mysql_query("INSERT INTO....

Er der nogen der kan give mig et hint eller to?

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 11-07-05 13:07

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> korrekt ind via normale mysql_query("INSERT INTO....
>
> Er der nogen der kan give mig et hint eller to?

Problemet blev løst da jeg gemte filen i en anden format (mener det var
Unicode).