Åbne ny side ?
Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-07-05 21:21

Hejsa..

Er det muligt at lade funktionen Header("location: my.domaine.dk") åbne
i et nyt vindue hos brugeren.?

Altså på samme måde som:

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Jacob Atzen

Dato : 08-07-05 01:31

On 2005-07-07, Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:
> Er det muligt at lade funktionen Header("location: my.domaine.dk")
> åbne i et nyt vindue hos brugeren.?

Nej, det er det ikke.

- Jacob Atzen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-07-05 08:30

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> skrev 08 Jul 2005 00:30:50 GMT

>Nej, det er det ikke.

Tak for et klart og præcist svar.

Evt. forslag til hvordan man koder sig ud af problemet.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-07-05 08:53

On Fri, 08 Jul 2005 09:29:43 +0200, Arne Feldborg wrote:

> Evt. forslag til hvordan man koder sig ud af problemet.?
<script type="text/javascript">
location.href="http://my.domain.dk"
</script>
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-07-05 18:38

Michael Rasmussen <mir@miras.org> skrev Fri, 08 Jul 2005 09:53:13 +0200

><script type="text/javascript">
>location.href="http://my.domain.dk"
></script>

Hvis det skal være javascript (og det skal det jo nok) er det vel
nærmere: window.open()

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-07-05 19:34

On Sat, 09 Jul 2005 19:38:21 +0200, Arne Feldborg wrote:

> Hvis det skal være javascript (og det skal det jo nok) er det vel
> nærmere: window.open()
Kun hvis du ønsker at åbne et nyt vindue. Skal siden åbne i det samme
vindue, skal du benytte ovenstående.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 08-07-05 09:49

On 2005-07-08, Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:
> Jacob Atzen <jacob@aub.dk> skrev 08 Jul 2005 00:30:50 GMT

> Tak for et klart og præcist svar.
>
> Evt. forslag til hvordan man koder sig ud af problemet.?

Ikke uden, at du forklarer, hvad det er du gerne vil. Men er du virkelig
sikker på du vil genere brugeren på den måde? Personligt finder jeg det
meget irriterende, når et website bestemmer, hvordan jeg skal åbne
links - jeg kan godt selv finde ud af at åbne i et nyt vindue eller en
ny tab, hvis det er det jeg har lyst til.

- Jacob Atzen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-07-05 18:38

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> skrev 08 Jul 2005 08:49:01 GMT

>Ikke uden, at du forklarer, hvad det er du gerne vil.

Det har jeg faktisk allerede forklaret: Jeg vil gerne åbne et nyt
brovservindue i ren PHP inde i en if sætning. Men da det åbenbart ikke
er muligt har jeg istedet gjort det i Javascript.

Den lidt længere forklaring:
Jeg har en skabelon med en form hvor action er sat til "" og hvor (nogen
af) de enkelte selects er forsynet med en: onChange=this.form.submit().
Selve formen ligger i en IFrame for at give så gnidningsløs opdatering
som muligt.

Formen submitter altså til sig selv så at sige, og i toppen af filen er
der en række betingelser der afgør det videre forløb - om formen skal
opdateres, eller nulstilles eller om den besøgende er ny på siden, eller
om han er vendt tilbage fra en allerede vist søgning hvor formen skal
stå med den senest søgt data, osv.

Een af disse betingelse er så at søge et resultat i en database og
præsentere det for brugeren - ellers er hele resten af øvelsen jo lidt
meningsløs.

Dette resultat skal vises i et nyt vindue, men naturligvis det samme
resultatvindue hver gang ved flere søgninger - mens formen og resten af
det oprindelige vindue (sitets hovedside) bevares uændret.

Fra det nye vindue er der så mulighed for at fortsætte ud i den store
verden (feks. til mormonernes database eller andet) og her bliver
brugeren så i det samme vindue, mens det oprindelig vindue stadigvæk
står uberørt og er klar til en ny søgning.

>Men er du virkelig
>sikker på du vil genere brugeren på den måde?

Det behøver du såmænd ikke bekymre dig om.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/