Spam mail
Fra : Kim Riber

Dato : 12-07-05 09:10

Hej gruppe

er ny her i gruppen, så jeg ved ikke om mit emne har været oppe før.

Efter at være plaget meget af spam mails, skiftede jeg email adresse, det
hjalp !!!! Men jeg får stadigvæk et par stykker (om måneden nu) ikke noget
problem med det.
Mit spørgsmål lyder:

Fik lige en her til morgen, jeg ville så lige tjekke hvilken email adresse
spammeren havde brugt, til min store overraskelse stod en adresse jeg ikke
kender, og den er ikke min. Nogen der kan forklare hvordan det kan lade sig
gøre ?

Kim Riber¨
Esbjerg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-07-05 11:27

Kim Riber skrev:

> [...]
>kender, og den er ikke min. Nogen der kan forklare hvordan det kan lade sig

I mit program kan jeg definere en gruppe og angive deres
mailadresser. Hvis jeg kalder gruppen for "Diverse modtagere" og
skriver det i et bestemt felt, så er det det der står i
modtagerfeltet når mailen kommer frem.

Det er nogle andre headere der så sørger for at mailen bliver
ekspederet korrekt.

Der er også programmer hvor man kan skrive lige præcis de headere
man har lyst til, og så kan man gøre det i hånden.

--
Bertel

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-07-05 11:33

Den 12 jul 2005 skrev Kim Riber i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> adresse spammeren havde brugt, til min store overraskelse stod en
> adresse jeg ikke kender, og den er ikke min. Nogen der kan forklare

Han har sikkert skrevet din emailadresse i BCC-feltet, så er der ikke
nogen der kan se adresse, heller ikke du selv

Lars Klintholm

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-07-05 12:49

"Kim Riber" <someone@microsoft.com> posting:

>spammeren havde brugt, til min store overraskelse stod en adresse jeg ikke
>kender, og den er ikke min. Nogen der kan forklare hvordan det kan lade sig

Afsendelse af e-post kan ses analogt til "rigtig" post. Dit brev
bliver pakket ind i en kuvert med den reelle modtager-adresse
stående udenpå. Det er denne adresse, der anvendes til at få din
forsendelse frem til modtageren.
Inden i kuverten ligger selve brevet. Sådan et brev indeholder et
brevhoved (såkaldt header), som bl.a. kan have modtager-adressen
stående. Brevet har også et reelt indhold (body), hvor selve
brevteksten står.

Der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem kuvertens
modtager-adresse og brevhovedets modtager-adresse, og det er det, du
har været udsat for her. Man kunne eksempelvis have lagt brevet til
moster Anna i kuverten til moster Karen.

PS: Jeg går ikke ud fra, din e-postadresse er
"someone@microsoft.com". Du bør ikke anvende en adresse, du ikke
selv står bag. Se evt.
http://www.lundhansen.dk/bertel/spam/spam.php?page=no_spam for
mulige løsninger.