Kan pludselig ikke sende Yahoo mail fra OE~
Fra : Paminu

Dato : 05-07-05 13:38

Jeg bruger Outlook Express til at sende og modtage fra min Yahoo adresse.
Men det fungere pludselig ikke mere. Når jeg laver en besked og sender den
får jeg denne fejl:

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'Yahoo', Server:
'smtp.mail.yahoo.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej,
Socket-fejl: 10065, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Her er de indstillinger jeg bruger i OE:
Indkommende mail-server (POP3): pop.mail.yahoo.com
Udgående mail-server (SMTP): smtp.mail.yahoo.com

Fra : Anders Lund

Dato : 05-07-05 13:45

Paminu wrote:
> Jeg bruger Outlook Express til at sende og modtage fra min Yahoo adresse.
> Men det fungere pludselig ikke mere. Når jeg laver en besked og sender den
> får jeg denne fejl:

Men du kan godt modtage?

> Her er de indstillinger jeg bruger i OE:
> Indkommende mail-server (POP3): pop.mail.yahoo.com
> Udgående mail-server (SMTP): smtp.mail.yahoo.com

Måske har din internet udbyder lukket af for port 25 (SMTP) for at undgå
at nogen af deres kunder/brugere ikke ved et uheld får installeret noget
snavs på deres maskine, som sender spam.

TDC har bla. lavet denne spærring. Så skal du bruge en udgående
mails-server(STMP), som ikke er lukket af din udbyder. Det kunne fx være
din udbyders egen SMTP server.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-07-05 13:56

Paminu skrev:

> Server:'smtp.mail.yahoo.dk',

> Udgående mail-server (SMTP): smtp.mail.yahoo.com

Der er da noget der som ikke passer sammen, er det dk eller com

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-07-05 14:08

Paminu <asda@asd.com> skrev 2005-07-05:
> [...]
>
> Her er de indstillinger jeg bruger i OE:
> Indkommende mail-server (POP3): pop.mail.yahoo.com
> Udgående mail-server (SMTP): smtp.mail.yahoo.com

Normalt skyldes det en af følgende:

OE kan ikke slå domæne navnet op, brug IP adressen i stedet.

Antivirus eller firewall software på din computer blokere.

Serveren er nede.

Port 25 er lukket på din forbindelse.

Prøv at slå AV/FW fra og prøv igen (Husk at opdater din windows osv.)

Ellers prøv at gå ned i start og vælg køre. Her skriver du cmd og trykker ok.
Nu´skal du skrive: telnet smtp.mail.yahoo.dk 25 [enter] og skriv tilbage her hvad
den melder.

Er du sikker på at der er dotdk du skal bruge?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Paminu

Dato : 08-07-05 01:00

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Serveren er nede.
>
> Port 25 er lukket på din forbindelse.
>
> Prøv at slå AV/FW fra og prøv igen (Husk at opdater din windows osv.)

Hvad er AV/FW?

> [...]
> ok.
> Nu´skal du skrive: telnet smtp.mail.yahoo.dk 25 [enter] og skriv tilbage

Jeg har både prøvet:
telnet smtp.mail.yahoo.dk 25
telnet smtp.mail.yahoo.com 25

I begge tilfælde står den bare og tænker lidt hvorefter en lukker af sig
selv.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-07-05 01:58

Paminu skrev:

> smtp.mail.yahoo.com 25

du skal bruge port 587 til smtpserveren
nedenstående i OE
Funktioner
Konti
Post
marker yahoo kontoen
vælg egenskaber
Avanceret
udgående post
skriv 587 i stedet for 25

og prøv så igen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Paminu

Dato : 08-07-05 05:48

Super nu kører det! Skulle lige huske at sætte et flueben "server kræver
godkendelse"

Fra : Lars HT

Dato : 05-07-05 22:15

prøv at bruge din udbyders smtp-server istedet for yahoo's!

hedder muligvis smtp.uni-c.dk

Lars