hvilken hardware for at kunne printe over ~
Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 13:41

Jeg har en bærbar og en stationær computer, hvor den staionære er koblet til
en OKI 3200n printer. Printeren er en arbejdsgruppeprinter og har et
netværkskort.
Den bærbare som ikke er koblet til printeren har et trådløst netværkskort.
Hvad skal jeg bruge at hardware for at kunne printe direkte fra den bærbare
computer, selv når den stationære er slukket?
Jeg har helt på bar bund her og vil blot ledes lidt på vej. Tak for hjælpen.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 17:35

Du skal bruge et access point, så du kan få den bærbare på netværket. Så
kører det...

Går ud fra at printeren er koblet på et netværk med sationære pc? Hvis ikke,
skal du bare sørge for at der er en switch i AP´en.....så smider du
printeren dertil og så kører det igen....

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 17:51

> [...]
ikke,
> skal du bare sørge for at der er en switch i AP´en.....så smider du
> printeren dertil og så kører det igen....

Jeg har ikke netværket sat op endnu. Hvis jeg gør, som du beskriver, vil det
så virke selv hvis det kun er den bærbare der er tændt?

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 18:40

> Jeg har ikke netværket sat op endnu. Hvis jeg gør, som du beskriver, vil
det
> så virke selv hvis det kun er den bærbare der er tændt?

Ja....Hvis printer og AP/switch er tændt, vil du kunne printe trådløst.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 23:44

> Ja....Hvis printer og AP/switch er tændt, vil du kunne printe trådløst.

Det lyder godt. Tak for hjælpen.

Fra : hansen

Dato : 16-07-05 18:39

> ikke,
>
> Jeg har ikke netværket sat op endnu. Hvis jeg gør, som du beskriver, vil
det
> så virke selv hvis det kun er den bærbare der er tændt?

Ja - hvis osse access point/router/printer er tændt. Sluk bare den
stationære.