Tv-kort
Fra : Jesper

Dato : 16-07-05 15:37

Hej
Jeg skal købe et analogt tv-kort uden mpeg2enkodning. Spørgsmålet er så
hvad det bedste er? Må gerne have radio og evt. understøttet af winmce
(dog ikke noget krav).
Må jeg høre, hvad der er HOT

mvh Jesper

Fra : Jesper

Dato : 16-07-05 15:39

Jesper wrote:
> [...]
> Jeg skal købe et analogt tv-kort uden mpeg2enkodning. Spørgsmålet er så
> hvad det bedste er? Må gerne have radio og evt. understøttet af winmce

Hov, glemte lige at sige at det gerne skal virke både med PAL og NTSC.

Fra : Punish

Dato : 16-07-05 18:13

On Sat, 16 Jul 2005 16:37:29 +0200, Jesper <x@xxx.com> wrote:

> [...]
>Jeg skal købe et analogt tv-kort uden mpeg2enkodning. Spørgsmålet er så
>hvad det bedste er? Må gerne have radio og evt. understøttet af winmce

må jeg spørge hvorfor du ikke vil have et med mpeg2enkodning ? jeg har
selv et nvtv "point of wiew" kort med 16mb ram på og jeg har før haft
et pinacle uden ram som krævede ret meget af min cpu, så jeg syntes at
det er hot at have mpeg2enkodning og så er timeshifting uden tvivl
hot

Fra : Jesper

Dato : 17-07-05 10:51

Punish wrote:
> [...]
> et pinacle uden ram som krævede ret meget af min cpu, så jeg syntes at
> det er hot at have mpeg2enkodning og så er timeshifting uden tvivl

Jeg har allerede et Hauppauge 150 mce kort med mpeg2enkodning, som jeg
er glad for sammen med mediaportal. Kortet kan kun optage mpeg2, hvilket
ikke er optimalt, når jeg vil overføre vhs til dvd, hvor jeg typisk
optager i avi.
Sååå, hvad skal jee købe?
Jesper

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-07-05 20:10

Jesper <x@xxx.com> wrote in

> [...]
> er glad for sammen med mediaportal. Kortet kan kun optage mpeg2, hvilket
> ikke er optimalt, når jeg vil overføre vhs til dvd, hvor jeg typisk

Øhh? Jeg har et PVR250 fra Hauppauge, og fra start kan man kun optage MPEG2
- men så snart man hælder diverse drivere ind i maskinen så kan man fint
optage i alt muligt andet også. Hvilket program bruger du sammen med
kortet? Er du sikker på at det ikke er MediaPortal der har en begrænsning
hvad det angår (har ikke selv brugt det - men MCE og GBPVR kunne kun optage
i MPEG2 så jeg antager at der er en lignende begrænsning i MediaPortal)?

PS: Hvis du vil lave en DVD som jo er MPEG2, hvorfor så optage i AVI og
konvertere til MPEG2 bagefter? Synes du kvaliteten bliver bedre ved at gøre
det på den måde - eller kan du komprimere det lidt bedre ved først at gemme
AVI og så konvertere.

/flemming

Fra : Jesper

Dato : 17-07-05 22:21

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> det på den måde - eller kan du komprimere det lidt bedre ved først at gemme

Ja, jeg har fået kortet for nyligt og har faktisk mine problemer med
det. Jeg kan få det til at virke i mediaportal med tv og optage.
Mediaportal kan optage dvr-ms, som faktisk bare er mpeg2. Hvad er det
for nogen drivere du snakker om. Jeg har virkelig store problemer med at
få det skod program, wintv2000, til at virke. Kvaliteten på billedet er
virkelig dårlig og der er noget farvet flimmer i bunden af billedet.
Virkeligt underligt. Jeg har fulgt driverinstallations instruktioner
her: http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr150.html

Kan du sige hvad jeg gør galt?

Det giver et bedre resultat at bruge avi (ikke divx) når du optager og
redigerer har jeg fået at vide fra de kloge. Og de har ret fordi man kan
ende op med at tabe meget kvalitet hvis du redigerer mpeg2. Jeg har
leget meget med det. Bagefter laver du så mpeg2 og din dvd.

Jesper

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-07-05 21:47

Jesper <wolfman3214Fjern@Dettehotmail.com> wrote in

> [...]
> virkelig dårlig og der er noget farvet flimmer i bunden af billedet.
> Virkeligt underligt. Jeg har fulgt driverinstallations instruktioner

Jeg synes heller ikke Wintv2000 er verdens bedste program, men det virker
trods alt noget bedre her end det du beskriver - derudover kan man selv
vælge om man vil gemme i MPEG2 eller AVI eller et helt andet codec. De
drivere jeg snakker om er bare codecs, DivX og XviD er nok de mest
udbredte, men også WMV9 er efterhånden et rimelig brugbart format. Men skal
det over på en DVD, skal man selvfølgelig ikke gemme i et komprimeret
format inden konvertering til MPEG2 som du også nævner. Personligt bruger
jeg kun min maskine som hd-optager - alt jeg vil se fra den foregår enten
ved at brænde ud på DVD eller SVCD - alt efter hvilken kvalitet jeg har
gemt i. Jeg ved ikke helt hvad du gør forkert siden du kun kan optage i
mpeg2, men antager at det er valget af MediaPortal som er skyld i det. Prøv
med nogle andre programmer. Der er et hav af dem efterhånden - men iuVCR er
et af de bedre gratis programmer jeg kender.

> [...]
> ende op med at tabe meget kvalitet hvis du redigerer mpeg2. Jeg har
> leget meget med det. Bagefter laver du så mpeg2 og din dvd.

Ahh, jeg havde ikke lige opfanget det med at du redigerede dine VHS
konverteringer - jeg troede bare de blev lavet direkte til DVD.

Mvh.
Flemming

Fra : Edmund

Dato : 19-07-05 17:50

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> virker trods alt noget bedre her end det du beskriver - derudover kan
> man selv vælge om man vil gemme i MPEG2 eller AVI eller et helt andet

Er du sikker på at du ikke forveksler PVR250 med et andet af dine kort.
Der er jo hardware-mpg-dekoder på på PVR250 og der kan man da kun vælge
mpeg1, VCD SVCD, DVD , mpeg2.

Der er vist et program(medieprogam),som optager mpeg2 og så
efterfølgende konverterer til Avi f.eks Divx, det skulle vel ikke være
det du tænker på.
--
Mvh Edmund

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-07-05 07:52

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> wrote in

> [...]
>
> Der er vist et program(medieprogam),som optager mpeg2 og så
> efterfølgende konverterer til Avi f.eks Divx, det skulle vel ikke være

Hmm, nu jeg tænker over det så kan du godt have ret i det. Efter lidt
søgning på google (min maskine er ikke sat op til at lege tv-optager lige
for tiden, så jeg kunne ikke lige afprøve det) er jeg ret sikker på at du
har ret ;) Det tætteste jeg kunne komme på er et registry hack som smider
mpeg2'en ind i en AVI container... men hvad det så skulle gøre godt for ved
jeg ikke helt. Jeg har engang haft et cinergy 400 og det må være det jeg
har forvekslet det med.

Beklager.

Mvh.
Flemming