Test Computer
Fra : Dennis Sørensen

Dato : 16-07-05 13:23

Nogen der ved hvor man kan få/ og i så fald hvilke programmer til at
teste:

Harddisk
CPU

mvh,
Dennis...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-07-05 13:26

"Dennis Sørensen" <e.c@esenet.dk> crashed Echelon writing

> Nogen der ved hvor man kan få/ og i så fald hvilke programmer til at
> teste:
>
> Harddisk

Diskproducenter har ofte deres eget tool, som osse bruges i forbindelse med
RMA.

Folding@Home, Seti@Home, PCMark osv alt efter hvad du vil teste ved den.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 16-07-05 13:48

hvad betyder RMA..?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-07-05 13:59

> hvad betyder RMA..?

Return Material Authorization, med dansk forklaring anmodning om ombytning
eller returnering af udstyr i forbindelse med garanti reparation.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 16-07-05 14:16

Men kan man ik få et program så man selv kan teste sin harddisk..?

Har en Maxtor Sata 200gb Diamondmax 9 eller 10 kan ik helt huske det..

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-07-05 14:25

> Men kan man ik få et program så man selv kan teste sin harddisk..?

Som jeg skrev jow, bedste mulighed er producenternes eget program.

> Har en Maxtor Sata 200gb Diamondmax 9 eller 10 kan ik helt huske det..

Så kig på Maxtors hjemmeside.

Alternativs Ultimate Boot CD som har flere af producenternes programmer,
dog nødvendigvis ikke lige de nyeste.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 16-07-05 14:51

Okay, tak for hjælpen..

Fra : Jan Fjeldmark

Dato : 16-07-05 14:08

Dennis Sørensen wrote:
> hvad betyder RMA..?

Risk Management Association.
Rubber Manufacturers Association.
Revolution in Military Affairs.
Royal Military Academy.
Randolph-Macon Academy.
Rhein-Main-Aktuell.

Og meget andet.

I dette tilfælde formentlig:
Return Material Authorization. En accept fra en leverandør om at modtage
en defekt vare retur for reparation. Ofte blot et RMA-nummer som man
skal skrive på fejlmeldingen, som sendes ind med varen.

I dette tilfælde antager jeg, at udtrykket bruges generelt om hele
fejlsøgnings- og reparationforløbet.

--
Jan Fjeldmark mailto:janf@janf.dk http://janf.dk/
Hvad du end tror du er, så er du altid meget mere.

Fra : Jan Fjeldmark

Dato : 16-07-05 13:26

<http://www.micro2000.com/>

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 16-07-05 13:48

Tænkte på at teste for fejl..
og om den stadigvæk kører optimalt..

Fra : Jan Fjeldmark

Dato : 16-07-05 14:32

Dennis Sørensen wrote:
> Tænkte på at teste for fejl..
> og om den stadigvæk kører optimalt..

Det er det Micro-scope kan. <http://www.micro2000.com/>

Du booter direkte fra cd'en (eller en floppy dannet fra cd'en) og kører
testprogrammet. Her kan du teste en del funktioner på mainboard, CPU,
memory, harddisk, tastatur, mus, floppy og vist et par ting mere.

Du kan også køre nogle simple benchmarks, som kan give et hint om
hvorvidt performance er som den skal være.

Den giver også en del informationer om systemet.

Det er selvfølgelig nødvendigt at montere det, som du vil teste i en
computer, som kan boote. Intet operativsystem er nødvendigt.

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 16-07-05 14:50

Hvordan får man så det program?

Fra : Nielsen

Dato : 16-07-05 16:09

"Dennis Sørensen" <e.c@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan får man så det program?

Hej

Så vidt jeg kan se kan programmet købes på den før omtalte site.

Mvh

Ole Lykke