Mix af Ram
Fra : pjl

Dato : 15-07-05 11:57

Hej..
Mit bundkort er Biostar P4TSE og bruger pt 2 blokke 512MB DDR-400MHz af
mærket Elixir. Der er 2 ekstra slot
for ram jeg kunne tænke mig at bruge.
Derfor et par spørgsmål.
1. Er det bedste at anskaffe samme type Ram (Elixir)
2. Kan jeg blande ram af forskelligt fabrikat.. eks. Kingston og Elixir hvis
jeg ikke kan få fat på samme type ram.
3. Dropper jeg Elixir, hvilken type Ram anbefales. ? Jeg kører
Flysimulringsspil med grafikkort ATI X850XT PE, samt
billedbehandlingsprogrammer og Video Redigering.
4. Hvilken type Ram foreslås for bedst performance?

mvh Per Juul Larsen

Fra : John

Dato : 15-07-05 13:33

On Fri, 15 Jul 2005 12:57:08 +0200, "pjl" <juul@larsen.dk> wrote:

> [...]
>billedbehandlingsprogrammer og Video Redigering.
>4. Hvilken type Ram foreslås for bedst performance?

Der er normalt ikke krav om 4 ens, men kun ens to og to.

Så det burde være ok med 2 DDR400 klodser mere af et andet mærke.

Her tages naturligvis forbehold, at bios på det biostar bundkort kan
være specielt kulret. Men bundkortet er med intel 865 chipset, og det
er et godt chipset, generelt set.

Bedst performance ? bios timings bestemmes ud fra de første ram
klodser, og Elixir er bestemt ikke noget top mærke, så lad endelig dem
sidde først, og vær glad for at de virker.

De efterfølgende ram skal bare være pc3200, mindst. Det giver ikke
bedre performance, hvis de er hurtigere.

Jeg ville købe kingston value, corsair value, eller geil value, alle
pc3200, og 2 helt ens.

mvh

John

Fra : pjl

Dato : 15-07-05 13:50

Tak for udmærket svar..!

> Bedst performance ? bios timings bestemmes ud fra de første ram
> klodser, og Elixir er bestemt ikke noget top mærke, så lad endelig dem
> sidde først, og vær glad for at de virker.

først ? Hvorfor ikke Kingston ? Hvordan prioterer bundkortet ramklodserne?

Elixir som jeg bruger pt.. giver vist ikke problemer. Har haft blå skærm som
jeg ikke mener kan relateres til dem, men køber et extra sæt som du
anbefaler af andet mærke.

mvh Per Juul Larsen

Fra : Johan Andersen

Dato : 15-07-05 19:50

John wrote:

> [...]
> bedre performance, hvis de er hurtigere.
>
> Jeg ville købe kingston value, corsair value, eller geil value, alle

Hvorfor ikke blot holde sig til de billige Elixir?
Svjv, er det laveste fællesnævner der gælder alle aspekter af RAM. Dvs,
(som du skriver) kan det ikke betale sig at de nye ram er klassificeret
højere end PC3200, men gælder det samme ikke mht. til timings og command
rate?
Eller kan det nye sæt ram køre med hurtigere timings end det første par?
Venligst, oplys mit middelalder-sind, hvis jeg tager fejl...

God weekend!

--Johan

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 15-07-05 21:39

Hvad er et såkaldt killfilter ..????

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-07-05 21:50

Dennis Sørensen wrote:
> Hvad er et såkaldt killfilter ..?

En liste over f.eks. emailadresser, som man ikke gider se indlæg/posts
fra i sin newsreader.
Det kan dog også være IP-adresser, således at det er underordnet
hvilken emailadresse den uønskede person bruger.

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 16-07-05 13:00

hvor ligger det henne..?
Er det også i outlook express..?