Computerkøb
Fra : Christian TC

Dato : 15-07-05 09:51

Hej NG

Min storesøster skal have en ny computer og jeg har lovet lige at få jer til
at kigge på den opstilling hun har lavet. Hun har disse krav til computeren:

Konfigurationsforslag

- Skal være god til at multi-taske og køre store/flere programmer
samtidig

- Være støjsvag

- Kunne køre spil som world of warcraft, vampire bloodline, myst IV,
Sims 2, pirates of the caribbean

- Udseende ligegyldigt

- Software behøver ikke følge med

Opstillingen kommer her:

Chipset:
Bundkort med SIS 760GX chipset

Processor:
AMD Athlon64 3000+
+
Støjsvag processorkøler

Ram:
Kingston 1GB (2x512) DDR 400 MHz

Harddisk:
120 GB (7200 rpm)

Grafikkort:
GeForce 6600GT 128MB (støjsvag)

Drev1:
Kombineret DVD drev og CD-Brænder

Lyd:
ADI AD1888 6 kanals lydkort (mindre vigtigt)

Lan:
Realtek RTC8201CL 10/100 LAN

USB:
4 x USB 2.0 (Bag på) & 2 x USB 2.0 (Front)

I/O Porte:
1 x Seriel / 1 x Parallel / 1 x VGA

Strømstyring:
Støjsvag 350W Strømforsyning

Mvh og tusind tak for hjælpen
Christian Trier

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-07-05 09:56

Jeg er ude i nogenlunde det samme ærinde for nogle venner. Har du lavet et
prisoverslag over dit eget forslag?

Fra : Christian TC

Dato : 15-07-05 10:03

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> Jeg er ude i nogenlunde det samme ærinde for nogle venner. Har du lavet et
> prisoverslag over dit eget forslag?

Jeg har et mystisk problem med at jeg ikke kan se mine egne beskeder i
nyhedsgrupperne, så hvis der er nogen der ved hvad det kan skyldes må de
gerne skrive det Min storesøster havde det krav at den skulle ligge på
omkring 5000,-. Det hun har gjort er så at samle en inde på midtdata.dk. Hun
har valgt en eksisterende model og så konfigureret den efter hendes ønsker.

Mvh
Christian

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-07-05 10:16

Christian TC wrote:
> [...]
> ligge på omkring 5000,-. Det hun har gjort er så at samle en inde på
> midtdata.dk. Hun har valgt en eksisterende model og så konfigureret

Tja, jeg ved ikke lige hvad det kan skyldes, håber andre kan hjælpe. Jeg vil
også tøffe lidt ind på Midtdata, SHG og ligefrændede, og se hvad jeg kan
finde frem til der.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-07-05 10:19

Christian TC wrote:

> Jeg har et mystisk problem med at jeg ikke kan se mine egne beskeder i
> nyhedsgrupperne, så hvis der er nogen der ved hvad det kan skyldes må de
> gerne skrive det

Det lyder som et typisk Outlook/Express-problem.
Brug et andet program som ikke laver den slags unoder, f.eks. Mozilla
Thunderbird:

http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

Der er en dansk version her:

http://download.mozilla.org/?product=thunderbird-1.0.2&os=win&lang=da-DK

Fra : Anders Lund

Dato : 15-07-05 17:34

Christian TC wrote:
> Jeg har et mystisk problem med at jeg ikke kan se mine egne beskeder i
> nyhedsgrupperne, så hvis der er nogen der ved hvad det kan skyldes må de
> gerne skrive det

Uden at have oplevet det selv, har jeg hørt om folk som ved et uheld har
puttet sig selv i kill filteret. Se om du ikke er havnet der.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Christian TC

Dato : 15-07-05 18:44

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote in message
> Uden at have oplevet det selv, har jeg hørt om folk som ved et uheld har
> puttet sig selv i kill filteret. Se om du ikke er havnet der.

Hehe jeg har faktisk tænkt samme tanke så det skal lige undersøges Tak
for svaret

Fra : Christian TC

Dato : 15-07-05 18:47

> [...]
> Uden at have oplevet det selv, har jeg hørt om folk som ved et uheld har
> puttet sig selv i kill filteret. Se om du ikke er havnet der.

Det var faktisk det der var galt. Tak for hjælpen

Mvh
Christian Trier

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 15-07-05 13:01

"Christian TC" <christoffertheviking@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Realtek RTC8201CL 10/100 LAN
>
> USB:
> 4 x USB 2.0 (Bag på) & 2 x USB 2.0 (Front)

Jeg ved ikke hvor støjsvagt kabinettet og den tilhørende strømforsygning er.
Men jeg ville nok helt sikkert vælge andet end SIS chipset (jeg har ikke
haft andet end dårlige erfaringer med dem desværre)
Mit forslag til en spand omkring de 5K
Athlon 64 3000+ 953 kr.
NEC ND 3520A (Beige) 336 kr.(CD / DVD Brænder)
Maxtor DiamondMax 10 160 GB 624 kr.
DCS 2N 8886-2 238 kr.(Kabinet)
Logitech Cordless Desktop 294 kr.
Crucial 2 x 512 MB 736 kr.
MSI K8N Neo4-F 775 kr.
MSI RX700PRO-TD128E 1.199 kr.

På den måde får man lidt "mærke" indmad,
og et grafikkort der ligger lige omkring Gf6800 modellen i hastighed
(ivertefald ifgl. benchmarks jeg har set).

Pris: 5.539 kr (når man kigger på edbpriser efter samlet forhandler pris)

Fra : Johan Andersen

Dato : 15-07-05 20:00

Thomas O. Thomsen wrote:

> Pris: 5.539 kr (når man kigger på edbpriser efter samlet forhandler pris)

Hej,
hvad mener du med "samlet forhandler-pris"?
Kan edbpriser lave en prisoversigt over en hel samling enkeltdele?

--Johan

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 16-07-05 10:58

Ja det kan den.
Du vælger dine dele propper dem i en indkøbsliste og til slut trykker du på
find forhandler knappen (let.dk)

/Thomas

Fra : Johan Andersen

Dato : 16-07-05 22:18

Thomas O. Thomsen wrote:

> Ja det kan den.
> Du vælger dine dele propper dem i en indkøbsliste og til slut trykker du på
> find forhandler knappen (let.dk)

Wow! edbpriser har altså ændret en del på den måde, folk køber
it-udstyr.
Jeg går ud fra at den ikke kan beregne ekspeditionsgebyr og udgifter til
forsendelse? Men hvis man skal købe mange dele, kommer porte og
ekspedition jo også til kun at udgøre en mindre del.

Tak for hjælpen!

--Johan

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 17-07-05 11:04

Så vidt jeg lige ved regner den det hele med.